(0x80004005) fejlen som vi alle kender men~
Fra : Christian Conradsen

Dato : 28-10-02 22:26

(0x80004005) jeg har læst nogle stykker efter hånden hvor folk
har fået den her og alle har nok prøvet det men jeg har et
problem det er ikke altid nok bare at have alle rettigher og
ligende til det jeg kan simpelt hen ikke løse det har prøvet alt
men den kommer og går fejlen og det gælder både win 2000 og win
xp pro hvad skal jeg gøre for at få rettet fejlen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-02 22:42

Som svar på skriblerier forfattet af Christian Conradsen

> [...]
> men den kommer og går fejlen og det gælder både win 2000 og win
> xp pro hvad skal jeg gøre for at få rettet fejlen...

Nu er der jo en del forskellige situationer (0x80004005) kan opstå, såeehh

Jeg går ud fra at det er en Access database du ikke kan skrive til?
Hvilke rettigheder har du tjekket og for hvilken bruger?

Hvad er den fulde ordlyd når fejlen opstår?

Prøv at søge på (0x80004005) på Google
Så vil du kunne se at det er lidt af en gættekonkurrence du har startet

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Christian Conradsen

Dato : 28-10-02 22:51

forstår godt hvad i mener og det der kommer fra google kan jeg ikke bruge til
noget downloadede engang en driver der skulle fikse det men den virkede ikke
altså jeg kunne ikke installere den... men jo fejlen kommer ikke altid man
kan blive ved med at opdatere og lige pludslig virker det igen... og det er
ikke fordi jeg har databasen åbnet fordi den lukker jeg altid og jeg har
givet alle adgang til den og jeg har prøvet det med at lave de der hedder TMP
og TEMP og det hjælper heller ikke.... men jeg kan ikke lige nu svare mere
specifikt fordi jeg ikke har det hjemme men i morgen skal jeg nok lægge det
fulde ud men det er en mega mystisk fejl og jeg har prøvet det der er på
micosofts hjemmeside og det virkede heller ikke der er ikke meget tilbage jeg
kan prøve og det er ikke fejl i ASPen for det er det samme jeg altid for lige
meget hvad jeg arbejder med,,,pointen er at der hvor jeg går har vi mange
pcer og på win2000 komme der fejlen men så prøver jeg på en anden pc med
win2000 og det er installeret på accurat samme måde og der kommer fejlen ikke
og det samme med winxp..

så jeg bliver nød til at fise mellem pcerne for at få det til at virke...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-02 22:35

Christian Conradsen skrev:

> (0x80004005) jeg har læst nogle stykker efter hånden hvor folk
> har fået den her og alle har nok prøvet det

Nej - alle har ikke prøvet det.

> men jeg har et problem det er ikke altid nok bare at have alle
> rettigher og ligende til det

Hvad er "det"?

> jeg kan simpelt hen ikke løse det har prøvet alt

Hvad har du prøvet?

> men den kommer og går fejlen og det gælder både win 2000 og win
> xp pro hvad skal jeg gøre for at få rettet fejlen...

Først og fremmest ville det hjælpe gevaldigt hvis du beskrev dit
problem mere konkret. Hvordan ser din kode ud, hvornår opstår
fejlen, hvad er det du har prøvet etc.

Bortset fra det - har du prøvet at spørge Google om fejlkoden?
Første hit er en side hos MS-support der beskriver et problem med
den givne fejlkode[1]. På siden kan man hente et fix der skulle klare
problemet - har du prøvet det?

Noter:
======

[1] Da du ikke har skrevet hvad dit problem går ud på ved jeg jo ikke
engang om det er det samme problem du har
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-10-02 23:34

Christian Conradsen escribió / skrev

> (0x80004005)

Hvor mange herinde kan ASP fejlkoder udenad? Det er lige lovlig hardcore
for mig )

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-02 08:08

Som svar på skriblerier nedfældet af Lars Hoffmann :

Google kan dem

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Christian Conradsen

Dato : 29-10-02 11:19

jeg tror jeg har fået det til at virke nu men hvis det kommer igen
skal jeg nok skrive det her og alle ha vel prøvet at få en
uspeciferet fejl enten fordi databasen er åben eller af andre
ukendte grunde

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-02 11:29

Som svar på skriblerier nedfældet af Christian Conradsen :

> [...]
> skal jeg nok skrive det her og alle ha vel prøvet at få en
> uspeciferet fejl enten fordi databasen er åben eller af andre

MSSQL kan også genere den fejl, og der er også et par andre mere underlige
muligheder

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Christian Conradsen

Dato : 29-10-02 11:42

er godt klar over det og det er dælme en træls fejl når man virklig har noget
man skal nå men indtil vedre virker det så håber jeg bare ikke den kommer
igen..

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-10-02 11:46

Christian Conradsen wrote :

> er godt klar over det og det er dælme en træls fejl når man virklig
> har noget man skal nå men indtil vedre virker det så håber jeg bare
> ikke den kommer igen..

er du ikke flink at skrive under det du svarer på - samt fraklippe den
tekst, der ikke er direkte relevant for dit svar ?

Se evt http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Christian Conradsen

Dato : 29-10-02 11:58

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> er du ikke flink at skrive under det du svarer på - samt fraklippe den
> tekst, der ikke er direkte relevant for dit svar ?

sorry er det her bedre tænkte ikke lige på det godt du lige pejede det
ud....

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-10-02 12:00

Christian Conradsen wrote :

> sorry er det her bedre tænkte ikke lige på det godt du lige pejede det
> ud....

ja ... det er meget bedre ...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-10-02 23:20

On Mon, 28 Oct 2002 21:25:45 +0000 (UTC), Christian Conradsen
<chrisjon@vip.cybercity.dk> wrote:

>(0x80004005)

Se evt.:
Why do I get non-database-related 80004005 errors?

Why do I get database-related 80004005 errors?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj