Loop i loop, externe variabler med billedn~
Fra : Anders Petersen

Dato : 28-10-02 22:28

Jeg har konstrueret et script, der skal køre 4x4 rækker og konstruere en
placeholder til et jpg-billede, der skal hentes ind vha. en ekstern fil.
For eksemplets skyld ligger disse data statisk i en .txt-fil (vars.txt):

varThumb1="IMG_0876.jpg"
varThumb2="IMG_0877.jpg"
varThumb3="IMG_0878.jpg"
varThumb4="IMG_0879.jpg"
varThumb5="IMG_0880.jpg"
varThumb6="IMG_0881.jpg"
varThumb7="IMG_0882.jpg"
varThumb8="IMG_0883.jpg"
varThumb9="IMG_0884.jpg"
varThumb10="IMG_0885.jpg"
varThumb11="IMG_0886.jpg"
varThumb12="IMG_0887.jpg"
varThumb13="IMG_0888.jpg"
varThumb14="IMG_0889.jpg"
varThumb15="IMG_0890.jpg"
varThumb16="IMG_0891.jpg"

Actionscriptet ser således ud:

loadVariables("vars.txt",0);
for(i=1;i<5;i++){
   for(n=1;n<5;n++){
   _root.createEmptyMovieClip("imageHolder"+c, 100+c);
   _root["imageHolder"+c]._x=i*80;
   _root["imageHolder"+c]._y=n*80;
   loadMovie("thumbnails/"+[varThumb+c],"imageHolder"+c);
   c++
   }
}

Men det virker ikke helt. Jeg kan godt få det til at fungere, hvis ikke
variablerne hentes ind eksternt; spørgsmålene er:

- Er det overhovedet måden at gøre det på? Kan jeg loade variablerne fra
een fil, og have flere variabelnavne i samme fil?

- Og er syntaksen i linjen med øLoadMovie' korrekt? Den vil ikke loade
"thumbnails/15", så det tyder på, at variablerne ikke bliver loadet.

Håber på lidt hjælp.

/Anders

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-10-02 09:55

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

> loadMovie("thumbnails/"+[varThumb+c],"imageHolder"+c);

Hej Anders. Undskyld jeg ikke kigger på det hele, men ihvertfald denne
linje mener jeg ikke giver det, du ønsker:
varThumb er ikke defineret i resten, og du prøver at lægge en
tekststreng (varThumb) sammen med en tal-værdi (c) - de skal sættes
sammen, ikke lægges sammen. Jeg tror det er derfor du får
thumbnails/15...
Men jeg har ikke tid til lige at efterprøve det nu og her, sorry
Poul Skovmand Thingholm

Fra : imko

Dato : 29-10-02 23:41

d. 29-10-2002 9:54 skrev Poul:

> Hej Anders. Undskyld jeg ikke kigger på det hele, men ihvertfald denne
> linje mener jeg ikke giver det, du ønsker:

ingen problemer med at sammentrække på den måde her...

Nu ved jeg ikke hvordan det er i MX, og projektet lader til at være et
sådant, men i 5 skal variabel-værdisættene være adskilt af et & , hvilket de
ikke er i Anders' eksempel. Der skal iøvrigt heller ikke være anførselstegn.
(med mindre man vil have sine variable til at indeholde dem!)

i Flash5 ville der altså kun blive læst én variabel ind, nemlig varThumb1,
der indeholder alt det efterfølgende. hvilket jo kunne forklare at
thumbnails/15 ikke kunne loade?

altså: var1=blah &var2=blah2 &var3=blah3 osv

prøv evt at lægge et dynamisk tekstfelt ind på din scene der viser værdien
af varThumb1 og tjek

HDH,

-imko