Jesu bror eller hvad?
Fra : karamel

Dato : 28-10-02 21:38

Et stykke tid efter fundet af en kiste med de påståede rester af "Jesu
bror", er der mere skeptiske toner, der er kommet til orde:

http://www.earlychristianwritings.com/james-bone-box.html

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 29-10-02 10:47

"karamel" <karamel@REMOVEoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Et stykke tid efter fundet af en kiste med de påståede rester af "Jesu
> bror", er der mere skeptiske toner, der er kommet til orde:
>
> http://www.earlychristianwritings.com/james-bone-box.html

Tja, og sådan kan man i al evighed diskutere beviset på om
Gud eksisterer eller ej. Hvis man først vil anerkende, at Jesus
er Guds søn, og at han kom til verden som Frelseren, når det
videnskabeligt kan bevises, så kommer man til at vente forgæves.
VIL man ikke tro, men have beviser, så må man selv tage
konsekvenserne.

Hav en god dag
Ernst

Fra : Bertel Benito

Dato : 30-10-02 13:50

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> videnskabeligt kan bevises, så kommer man til at vente forgæves.
> VIL man ikke tro, men have beviser, så må man selv tage

Uha-da-da. Og hvad er så konselvenserne?? Det lyder som noget man kan blive
klogere af - eller handler om at skræmme røven ud af bukserne på nogen? Tro
det samme som mig eller du ryger ad helvede til! Det er set før - og
fungerer stadig fint i mange diktaturer er og hisset.

I øvrigt, det med at tro - jeg troede engang på julemanden - og beviserne
fik jeg da juleaften og storken kom med min lillebror.

Eller bussemanden, hvis jeg ikke makkede ret - og kunne min forældre ikke
kyse mig på plads, så kunne jeg få et par på skallen med bagsiden af en
salmebog i religionstimerne. (De skulle have kysset mig på plads).

Jo, det er en god gammel og anerkendt metode til tvang og undertrykkelse at
skræmme folk med røvfuld, skyld og skam og gråd og tænders gnidsel - uh, jeg
ryster! Nej gu' gør jeg ej - ryster - for jeg tror på mig selv - og det er
bare fedest!!

BB

Fra : Karsten

Dato : 30-10-02 16:57

"Bertel Benito" <lbertel.ben@i2> skrev i en meddelelse
KLIP

> [...]
> kyse mig på plads, så kunne jeg få et par på skallen med bagsiden af en
> salmebog i religionstimerne. (De skulle have kysset mig på plads).

Bagsiden ved salmebogen er, når dens læser får slagside og godtager
den meget udbredte misforståelse, at Kristus kom for at
opdrage os, istedet for at opelske os.
Det har så givet sig udtryk i at børn opdrages over store dele
af verden i dag. Som om børn skal drages op af den "syndfulde"
og "ufuldendte" tilstand, det er at være barn og endnu ikke
et "gyldigt" menneske. Så du har fuldstændig ret - du skulle være kysset
på plads - og ikke bare det, du skulle være kysset på din plads.
Og ikke være sat på plads.

Nå, men jeg har ingen børn, så det kan jeg jo sagtens påstå.

Mvh

Karsten