Problem med at Udskriv fra inputfelt med s~
Fra : Ann schultz

Dato : 28-10-02 15:44

Hej
Jeg er i øjeblikket ved at udarbejde en cd-romproduktion som
speciale.
I denne er det en meget vigtig ting at kunne udskrive fra et
inputfelt. Jeg har lavet et inputfelt med scroll. Dette er lavet
i et movieclip. Så har jeg lavet et andet moviclip, hvor jeg har
lavet et dynamisk felt med labels med #p, osv.
Hvis jeg kun har en synlig inputfelt på 7 linier, når jeg
afspiller filmen og skriver 20 linier i inputfeltet i filmen,
hvorfor kommer der så kun de 7 linier ud, når jeg udskriver? Jeg
har jo lavet et dynamisk felt i en movie og taget en instans af
denne ind i hovedtidslinien. Selve koden til at udskrive ligger
på en knap.
Koden ser sådan ud:
on release {
_root.dyna.outPut = _root.myText;
print(_root.dyna, "bmovie");
}
Hvor _root.dyna.outPut er det dynamiske felt i movieclip dyna.
outPut er variabelnavnet
_root.myText er inputfeltet i et moveclip (scrollkomponentet er
sat på inputfeltet og fungere fint.)
Er der en eller andet, der kan finde en genial løsning på mit
problem. Jeg kan ikke komme videre før og jeg skal snart aflevere
mit projekt.
På forhånd tak.
/Ann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ann schultz

Dato : 13-11-02 13:36

Ann schultz wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> Er der en eller andet, der kan finde en genial løsning på mit
> problem. Jeg kan ikke komme videre før og jeg skal snart aflevere

Jeg har selv løst mit problem og det er så såre simpelt, at det gør
helt ondt. Til andre der har haft lignende problem:
Tildel scrollkomponentet en værdi f.eks. myScroll, dette skal
skrives i instancefeltet.
Markerer inputfeltet og skriv værdien myScroll i var-feltet.
Inputfeltets værdi skal stå i dets intancefelt f.eks. myText.
Lav en movie (f.eks udprint) med det dynamiske felt i et lag for sig
selv (f.eks. dynaFelt), husk at lave en label #p til printfeltet i
et nyt lag, fortsæt i samme lag med et nyt label #b. Dette fortæller
Flash, hvor stort et område, den skal printe ud.
Træk movien ind på hovedscenen, hvor inputfeltet med scrollen er.
Husk at navngive movien i instancefeltet med samme navn som movien.
Ellers kan Flash ikke finde den og vil derfor printe alt ud.
Lav så en knap på hovedscenen i samme frame som alt det andet.
Tildel denne knap en action:
on release
udprint.dynaFelt = myScroll
print (udprint, "bmovie")

Jeg håber ikke, det lyder alt for rodet, men det er svært at
forklare på skrift.