Windows tast i Redhat-8.0 (xmodmap m.m.)
Fra : Morten Guldager

Dato : 27-10-02 20:38

Hejsa,

Jeg kan ikke længere få min ellers ubenyttede windows tast
til at starte et terminalvindue.

I Redhat-7.3 havde jeg en .Xmodmap fil med:

keycode 0x73 = F35

og så lavet en "run shell command" shortcut.

Men den nye metacity har slet ikke mulighed for at tilføje
en "run shell command"
Og så ignorerer den tilsyneladende også de ændringer xmodmap
har lavet.

Nogen forslag? Jeg vil helst have mit system så meget "default"
som muligt. Ellers kunne jeg jo bare smække en sawfish på igen.

Det virker forøvrigt også lidt klodset at skulle definere min
windowstast til F35, men det virkede.

Jeg har forøvrigt også bundet "scroll lock" tasten til
"xscreensaver-command -lock". Meget snilt synes jeg.

/Morten