Matte glas
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 27-10-02 17:27

Vores glas er blevet matte efter mange vaske i opvaskemaskinen.
Kan man ikke få dem blanke igen? Flemming Leth angiver
nedenstående råd, men jeg tror nu der findes en bedre/nemmere
måde. Kan nogen hjælpe?

Leth's råd:
Glas, rensning af matte eller mælkehvide glas:

Hvad skal du bruge
· Svamp
· Fint salt

Sådan gør du
Brug en fugtig svamp dyppet i fint salt og rens glassene både
indvendigt og udvendigt.

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 27-10-02 18:40

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> skrev i en meddelelse
> Vores glas er blevet matte efter mange vaske i opvaskemaskinen.
> Kan man ikke få dem blanke igen? Flemming Leth angiver
> nedenstående råd, men jeg tror nu der findes en bedre/nemmere
> måde. Kan nogen hjælpe?

Jeg har med stort held brugt Brugsens's afkalker. Findes i en grøn flaske.
Hæld noget af indholdet (ligner perlesukker) i en opvaskebalje og læg
glassene heri. Fordelen ved denne metode frem for Leth's, er at glassene
bare skal passe sig selv. Husk også service og bestik, som jo også bliver
kalket til, det kan bare rikke ses så leth (!)

Vh Peter Rasmussen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 28-10-02 13:41

> [...]
> · Fint salt
>
> Sådan gør du
> Brug en fugtig svamp dyppet i fint salt og rens glassene både

Hvis det er kalk kan du bare vaske dem i opvaskemaskinen igen, men istedet
for sæbe bruger du citronsyre (også kendt om"Afkalker til opvaskemaskiner")
Hvis det er glaspest kan du ikke gøre noget ved det, det er selve glasset
der er angrebet.
Jeg bruger selv citronsyre hver gang jeg vasker op. Det holder maskinen og
alt der bliver vasket i den fri for kalk (maskinen lever længere). Der skal
kun bruges ca. 1-2 tsk. pr vask.
Skal du afkalke bruger du bare doseringen der er angivet på flasken.
Citronsyre er uskadeligt for mennesker og milijø (faktisk findes det i mange
fødevarer) modsat mange andre og dyrere alternativer.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002