apache problem HASTER !!!
Fra : Kim Sønderup

Dato : 27-10-02 17:05

Har lige lavet en ny installering af RH 7.3, og oprette mine domains med
isp4you

mit problem er nu at jeg ikke kan få adgang til mine domains via
browserensom ligge
under /home/domains.dk.

men kan godt få adgang til http://localhost

Hvad kan det være der er galt ???

På Forhånd Tak

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-10-02 17:15

"Kim Sønderup" <admin@frb-internet.dk> writes:

> Hvad kan det være der er galt ???

Har du sat apache op eller gætter du bare på at Red Hat automagisk gør
det for dig?

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : Kim Sønderup

Dato : 27-10-02 17:36

> Har du sat apache op eller gætter du bare på at Red Hat automagisk gør
> det for dig?

Jeg mener at jeg skulle ha rettet det hele til, så den skulle køre.

jeg kommer godt nok ind på de domains der er men bliver nægtet adgang til at
se noget.

alt i /home/domain.dk/html er Chmod 644

kan ikke lige se hvor jeg skulle ha glemt at tilføje eller rette noget ??

Fra : Steen Suder

Dato : 27-10-02 17:44

Kim Sønderup wrote:

> [...]
>
> alt i /home/domain.dk/html er Chmod 644
>
> kan ikke lige se hvor jeg skulle ha glemt at tilføje eller rette noget ??

Hvilke logfiler har du kigget i og hvad fortæller de dig?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Kim Sønderup

Dato : 27-10-02 18:04

> Hvilke logfiler har du kigget i og hvad fortæller de dig?
error.log siger /home/www.basic-elements.dk/html/.htaccess
pcfg_openfile: unable to check htaccess file, ensure it is readable

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-02 18:23

> error.log siger /home/www.basic-elements.dk/html/.htaccess
> pcfg_openfile: unable to check htaccess file, ensure it is readable

Find den, og kør "chmod 644 .htaccess" på den.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Kim Sønderup

Dato : 27-10-02 18:47

Kan jeg ikke for den findes ikke i /home/www.basic-elements.dk/html/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-10-02 18:42

Hvad siger "ls -ld /home/www.basic-elements.dk/html/"?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Kim Sønderup

Dato : 27-10-02 18:56

> Hvad siger "ls -ld /home/www.basic-elements.dk/html/"?
drwxr--r--

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-10-02 18:54

Kim Sønderup wrote:

> drwxr--r--

Hvilken ls bruger du? Min giver endvider også oplysninger om bruger- og
gruppe navn, størrelse, tidspunkt.

Din server kører med følgende oplysninger,
User apache
Group apache

Hvis ejeren af /home/www.basic-elements.dk/html/ ikke er apache, er det
vel meget logisk at det ikke virker.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-10-02 08:34

In article <aph4kn$1knc$1@news.cybercity.dk>,
"Kim Sønderup" <admin@frb-internet.dk> wrote:

> alt i /home/domain.dk/html er Chmod 644

Brug chmod 755 i stedet, så Apache får execute rettigheder til filerne.

Eks.: chmod -R 755 /home/domain.dk/html

--
Michael Rasmussen, michael@irczone.dk - irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-10-02 11:56

Michael Rasmussen wrote:

> Brug chmod 755 i stedet, så Apache får execute rettigheder til filerne.
>
> Eks.: chmod -R 755 /home/domain.dk/html

Hellere:

chmod -R og+X /home/domain.dk/html

(Stort X) Herved sætter du eksekverrettigheder på kataloger, men ikke filer.

Jeg er ganske vist ikke 100% sikker på, om X er portabelt; det fungerer svjh
på Linux og *BSD; jeg ved ikke med SysV-baserede systemer.

/Rasmus

He has his own opinions
- just like the others.
- Burnin' Red Ivanhoe

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-10-02 18:01

Kim Sønderup wrote:
> Hvad kan det være der er galt ???

Skal vi hjælpe, må du først hjælpe os.

Send fx en kopi af din apache-conf fil (helst uden alle kommentarene),
relevante logentries og filrettigheder.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Kim Sønderup

Dato : 27-10-02 18:40

httpd.conf & www.basic-elements.conf filerne

<----- start httpd.conf ------->

ServerType standalone
ServerRoot "/etc/httpd"
LockFile /var/run/httpd.lock
PidFile /var/run/httpd.pid
ScoreBoardFile logs/apache_runtime_status
Timeout 300
KeepAlive On
MaxKeepAliveRequests 100
KeepAliveTimeout 15
MinSpareServers 5
MaxSpareServers 20
StartServers 8
MaxClients 150
MaxRequestsPerChild 1000
LoadModule vhost_alias_module modules/mod_vhost_alias.so
<IfDefine HAVE_BANDWIDTH>
LoadModule bandwidth_module modules/mod_bandwidth.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_THROTTLE>
LoadModule throttle_module modules/mod_throttle.so
</IfDefine>
LoadModule env_module modules/mod_env.so
LoadModule config_log_module modules/mod_log_config.so
LoadModule agent_log_module modules/mod_log_agent.so
LoadModule referer_log_module modules/mod_log_referer.so
#LoadModule mime_magic_module modules/mod_mime_magic.so
LoadModule mime_module modules/mod_mime.so
LoadModule negotiation_module modules/mod_negotiation.so
LoadModule status_module modules/mod_status.so
LoadModule info_module modules/mod_info.so
LoadModule includes_module modules/mod_include.so
LoadModule autoindex_module modules/mod_autoindex.so
LoadModule dir_module modules/mod_dir.so
LoadModule cgi_module modules/mod_cgi.so
LoadModule asis_module modules/mod_asis.so
LoadModule imap_module modules/mod_imap.so
LoadModule action_module modules/mod_actions.so
#LoadModule speling_module modules/mod_speling.so
LoadModule userdir_module modules/mod_userdir.so
LoadModule alias_module modules/mod_alias.so
LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
LoadModule access_module modules/mod_access.so
LoadModule auth_module modules/mod_auth.so
LoadModule anon_auth_module modules/mod_auth_anon.so
LoadModule db_auth_module modules/mod_auth_db.so
#LoadModule auth_any_module modules/mod_auth_any.so
#LoadModule dbm_auth_module modules/mod_auth_dbm.so
#LoadModule auth_ldap_module modules/mod_auth_ldap.so
#LoadModule mysql_auth_module modules/mod_auth_mysql.so
#LoadModule auth_pgsql_module modules/mod_auth_pgsql.so
#LoadModule digest_module modules/mod_digest.so
#LoadModule proxy_module modules/libproxy.so
#LoadModule cern_meta_module modules/mod_cern_meta.so
LoadModule expires_module modules/mod_expires.so
LoadModule headers_module modules/mod_headers.so
#LoadModule usertrack_module modules/mod_usertrack.so
#LoadModule example_module modules/mod_example.so
#LoadModule unique_id_module modules/mod_unique_id.so
LoadModule setenvif_module modules/mod_setenvif.so
<IfDefine HAVE_PERL>
LoadModule perl_module modules/libperl.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PHP>
LoadModule php_module modules/mod_php.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PHP3>
LoadModule php3_module modules/libphp3.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PHP4>
LoadModule php4_module modules/libphp4.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_DAV>
LoadModule dav_module modules/libdav.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_ROAMING>
LoadModule roaming_module modules/mod_roaming.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_SSL>
LoadModule ssl_module modules/libssl.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PUT>
LoadModule put_module modules/mod_put.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PYTHON>
LoadModule python_module modules/mod_python.so
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_BANDWIDTH>
AddModule mod_bandwidth.c
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_THROTTLE>
AddModule mod_throttle.c
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PERL>
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PHP>
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PHP3>
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PHP4>
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_DAV>
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_ROAMING>
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_SSL>
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PUT>
AddModule mod_put.c
</IfDefine>
<IfDefine HAVE_PYTHON>
AddModule mod_python.c
</IfDefine>

Port 80

<IfDefine HAVE_SSL>
Listen 80
Listen 443
</IfDefine>

User apache
Group apache

ServerAdmin root@localhost

DocumentRoot "/var/www/html"
<Directory />
Options FollowSymLinks
AllowOverride None
</Directory>

<Directory "/var/www/html">
Options Indexes FollowSymLinks
AllowOverride None

Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

<IfModule mod_dir.c>
DirectoryIndex index.html index.htm index.shtml index.php index.php4
index.php3 index.phtml index.cgi
</IfModule>

AccessFileName .htaccess

<Files ~ "^\.ht">
Order allow,deny
Deny from all
Satisfy All
</Files>

UseCanonicalName On

<IfModule mod_mime.c>
TypesConfig /etc/mime.types
</IfModule>

DefaultType text/plain

<IfModule mod_mime_magic.c>
MIMEMagicFile conf/magic
</IfModule>

HostnameLookups On
ErrorLog logs/error_log
LogLevel warn
LogFormat "%h %l %u %t \"%r\" %>s %b \"%{Referer}i\" \"%{User-Agent}i\""
combined
LogFormat "%h %l %u %t \"%r\" %>s %b" common
LogFormat "%{Referer}i -> %U" referer
LogFormat "%{User-agent}i" agent

CustomLog logs/access_log combined

ServerSignature EMail
<IfModule mod_alias.c>

Alias /icons/ "/var/www/icons/"

<Directory "/var/www/icons">
Options Indexes MultiViews
AllowOverride None
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

ScriptAlias /cgi-bin/ "/var/www/cgi-bin/"

<Directory "/var/www/cgi-bin">
AllowOverride None
Options None
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

</IfModule>
<IfModule mod_autoindex.c>
IndexOptions FancyIndexing NameWidth=*
AddIconByEncoding (CMP,/icons/compressed.gif) x-compress x-gzip
AddIconByType (TXT,/icons/text.gif) text/*
AddIconByType (IMG,/icons/image2.gif) image/*
AddIconByType (SND,/icons/sound2.gif) audio/*
AddIconByType (VID,/icons/movie.gif) video/*
AddIcon /icons/binary.gif .bin .exe
AddIcon /icons/binhex.gif .hqx
AddIcon /icons/tar.gif .tar
AddIcon /icons/world2.gif .wrl .wrl.gz .vrml .vrm .iv
AddIcon /icons/compressed.gif .Z .z .tgz .gz .zip
AddIcon /icons/a.gif .ps .ai .eps
AddIcon /icons/layout.gif .html .shtml .htm .pdf
AddIcon /icons/text.gif .txt
AddIcon /icons/c.gif .c
AddIcon /icons/p.gif .pl .py
AddIcon /icons/f.gif .for
AddIcon /icons/dvi.gif .dvi
AddIcon /icons/uuencoded.gif .uu
AddIcon /icons/script.gif .conf .sh .shar .csh .ksh .tcl
AddIcon /icons/tex.gif .tex
AddIcon /icons/bomb.gif core

AddIcon /icons/back.gif ..
AddIcon /icons/hand.right.gif README
AddIcon /icons/folder.gif ^^DIRECTORY^^
AddIcon /icons/blank.gif ^^BLANKICON^^

DefaultIcon /icons/unknown.gif

ReadmeName README
HeaderName HEADER

IndexIgnore .??* *~ *# HEADER* README* RCS CVS *,v *,t

</IfModule>
<IfModule mod_mime.c>

AddEncoding x-compress Z
AddEncoding x-gzip gz tgz

AddLanguage da .dk
AddLanguage nl .nl
AddLanguage en .en
AddLanguage et .ee
AddLanguage fr .fr
AddLanguage de .de
AddLanguage el .el
AddLanguage he .he
AddCharset ISO-8859-8 .iso8859-8
AddLanguage it .it
AddLanguage ja .ja
AddCharset ISO-2022-JP .jis
AddLanguage kr .kr
AddCharset ISO-2022-KR .iso-kr
AddLanguage nn .nn
AddLanguage no .no
AddLanguage pl .po
AddCharset ISO-8859-2 .iso-pl
AddLanguage pt .pt
AddLanguage pt-br .pt-br
AddLanguage ltz .lu
AddLanguage ca .ca
AddLanguage es .es
AddLanguage sv .se
AddLanguage cz .cz
AddLanguage ru .ru
AddLanguage zh-tw .tw
AddLanguage tw .tw
AddCharset Big5 .Big5 .big5
AddCharset WINDOWS-1251 .cp-1251
AddCharset CP866 .cp866
AddCharset ISO-8859-5 .iso-ru
AddCharset KOI8-R .koi8-r
AddCharset UCS-2 .ucs2
AddCharset UCS-4 .ucs4
AddCharset UTF-8 .utf8

<IfModule mod_negotiation.c>
LanguagePriority en da nl et fr de el it ja kr no pl pt pt-br ru ltz
ca es sv tw
</IfModule>

AddType application/x-tar .tgz

<IfModule mod_php4.c>
AddType application/x-httpd-php .php .php4 .php3 .phtml
AddType application/x-httpd-php-source .phps
</IfModule>
<IfModule mod_php3.c>
AddType application/x-httpd-php3 .php3
AddType application/x-httpd-php3-source .phps
</IfModule>
<IfModule mod_php.c>
AddType application/x-httpd-php .phtml
</IfModule>

AddType text/html .shtml
AddHandler server-parsed .shtml

AddHandler imap-file map

</IfModule>

<IfModule mod_setenvif.c>

BrowserMatch "Mozilla/2" nokeepalive
BrowserMatch "MSIE 4\.0b2;" nokeepalive downgrade-1.0 force-response-1.0
BrowserMatch "RealPlayer 4\.0" force-response-1.0
BrowserMatch "Java/1\.0" force-response-1.0
BrowserMatch "JDK/1\.0" force-response-1.0

</IfModule>

NameVirtualHost 10.0.0.3
<IfDefine HAVE_SSL>
AddType application/x-x509-ca-cert .crt
AddType application/x-pkcs7-crl .crl
</IfDefine>

<IfModule mod_ssl.c>

SSLPassPhraseDialog builtin

SSLSessionCache dbm:logs/ssl_scache
SSLSessionCacheTimeout 300

SSLMutex file:logs/ssl_mutex

SSLRandomSeed startup builtin
SSLRandomSeed connect builtin
SSLLog logs/ssl_engine_log
SSLLogLevel error

</IfModule>

<IfDefine HAVE_SSL>

<VirtualHost _default_:443>
ErrorLog logs/error_log
TransferLog logs/access_log

SSLEngine on

SSLCertificateFile /etc/httpd/conf/ssl.crt/server.crt
#SSLCertificateFile /etc/httpd/conf/ssl.crt/server-dsa.crt

SSLCertificateKeyFile /etc/httpd/conf/ssl.key/server.key

<Files ~ "\.(cgi|shtml|phtml|php3?)$">
SSLOptions +StdEnvVars
</Files>
<Directory "/var/www/cgi-bin">
SSLOptions +StdEnvVars
</Directory>

SetEnvIf User-Agent ".*MSIE.*" \
nokeepalive ssl-unclean-shutdown \
downgrade-1.0 force-response-1.0

CustomLog logs/ssl_request_log \
"%t %h %{SSL_PROTOCOL}x %{SSL_CIPHER}x \"%r\" %b"

</VirtualHost>

</IfDefine>

Include /etc/httpd/conf/basic-elements.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/wts.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/naestvedbynight.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/frb-net.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/frb-internet.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/susaagaarden.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/lyboel.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/nukehosting.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/gedebjergskole.dk.conf
Include /etc/httpd/conf/rk-speed.dk.conf

<----- httpd.conf slut -------->

<---- start basic-elements.dk.conf ---- >
<VirtualHost 10.0.0.3:80>
DocumentRoot /home/www.basic-elements.dk/html
ServerName www.basic-elements.dk
ServerAdmin webmaster@basic-elements.dk
ScriptAlias /cgi-bin/ /home/www.basic-elements.dk/cgi-bin/
ErrorLog /home/www.basic-elements.dk/logs/error_log
CustomLog /home/www.basic-elements.dk/logs/access_log "%h %l %u %t \"%r\" %s
%b \"%{Referer}i\" \"%{User-agent}i\""
<Directory "/home/www.basic-elements.dk/html">
AllowOverride all
</Directory>
</VirtualHost>

Fra : Kim Sønderup

Dato : 29-10-02 00:25

Hej NG

En ven kom forbi og fixede problemet,
fik ikke rigtig fat i hvad det var men nu kør den igen.

Tak for jeres Support