Appropos kalk i brusekabine
Fra : Niels Olsen

Dato : 27-10-02 16:53

Hej Ng

Jeg har lige investeret i en brusekabine, som jeg skal have sat op. Pga. den
tidligere tråd om hvordan man fjernede kalk fra sådan en, kom jeg til at
tænke på om man kan polere glasset med autovoks ligesom man kan med fliser,
så kalken ikke sætter sig så nemt. Er der nogle der har erfaring med dette?

Det skal lige nævnes at min kabine er af acrylglas.

MVH Niels

Fra : mcloud

Dato : 27-10-02 20:24

"Niels Olsen" skrev d. 27-10-02 16:53 dette indlæg :
> [...]
dette?

> Det skal lige nævnes at min kabine er af acrylglas.

brug perloplast eller lakforsegler på alle dine blanke overflader de
kommer til at skinne voldsomt og de er smudsafvisende i lang tid.Prøv på
komfur, håndvask, badekar , fliser i brusekabine ,der må selvfølgelig
ikke være slibemiddel i det du bruger .Jeg bruger selv perloplast og det
fungerer på komfur og fliser i brusekabine

mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 27-10-02 21:28

"mcloud" <mcloud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Pga. den
> at
> fliser,
> dette?
> http://www.kandu.dk/

Jeg har i mange (22) år lidt af meget kalk i vandet og deraf følgende
tilkalket brusekabine - tro mig, jeg har prøvet alle smarte løsninger, både
opfundet af mig selv og andre(født doven).
Nu har jeg endelig fundet det, der holder min brusekabine ren og fri for
kalk trods adskillige badninger - jeg har måttet overgive mig og meget mod
min vilje rette mig efter min gamle mors råd ( det virker !!):

Tør brusekabinen af efter brug - enten med en gummiskraber, eller som jeg,
med et håndklæde, der alligevel er dømt til vask.

Vh Birgitte

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-10-02 23:31

"Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg,
> med et håndklæde, der alligevel er dømt til vask.

Ja!
Og det er billigt. Jeg har lige skiftet min gummiskraber efter 5 år. den var
ikke slidt, men efterhånden ret ulækker
Når det så skal være fint, klarer en gang sulfo og eddikesyre resten, men
det er ikke nødvendigt særlig tit.
Hilsen Inger

Fra : Niels Olsen

Dato : 28-10-02 21:35