Flash billedarkiv, asp-baseret - guideline~
Fra : Anders Petersen

Dato : 27-10-02 16:04

Hej NG

Tror jeg vil forsøge mig med et dynamisk billedarkiv, da jeg kan forstå man
nu kan hive jpg-billeder direkte ind i Flash.

Jeg havde forestillet mig at designe en skal, der gennem noget asp-kode
(som jeg ved en del mere om end flash :) kunne præsentere x antal billeder
fra et bibliotek, typisk web photo gallery fra photoshop med hhv. thumbs og
forstørrelser.

Jeg forventer ikke de store problemer med selve teknikken, men kunne godt
tænke mig et par bud på følgende inden jeg går i gang:

- Hvordan håndterer jeg, at antallet af bilelder varierer? Jeg vil gerne
vise (preloadede) thumbs, fx. 4 pr linje på x linjer, så jeg forestiller
mig noget med noget actionscripting, der looper billederne igennem -
antallet af billeder og deres navne sørger et asp-script for.

- Selve preloadingen; skal jeg bare hive alle de små thumbs ind som de er,
og på en eller anden (actionscripting?) måde forsyne dem med links, eller
er der en smartere måde?

Hele konceptet skulle være, at producere en dynamisk flah-ting, der kunne
smides i et bibliotek med bilelder, og så dynamisk præsentere dem lidt
fikst, komplet med preloadede thumbs og små animationer.

Alle bud (især på actionscripting-delen) vil blive meget værdsat!

På forhånd tak - fortsat god weekend.

/Anders

Fra : Anders Petersen

Dato : 28-10-02 14:24

> - Selve preloadingen; skal jeg bare hive alle de små thumbs ind som de
> er, og på en eller anden (actionscripting?) måde forsyne dem med
> links, eller er der en smartere måde?

Tror jeg er endt med at tro, at det jeg søger, er actionscripting, der skal
vise x antal smartclips med hhv. thumb og forstørrelse som parametre. Giver
det mening?

> Alle bud (især på actionscripting-delen) vil blive meget værdsat!

Eller måske henvisninger til gode actionscript-oversigter (kender godt de
mest gængse)

/Anders