MS Windows
briani 27239
SFC med SP1
Fra : Ole C

Dato : 27-10-02 15:24

Jeg har fabrikeret en CD med XP Pro der er "slipstreamed" med SP1 - og den
kom i brug umiddelbart efter, da jeg måtte geninstallere fordi min harddisk
gik i stykker.
Men: hvis jeg nu forsøger at køre "SFC /scannow", får jeg besked om at sætte
CD-rom'en med SP1 i drevet!
Sådan én har jeg ikke, da jeg jo hentede SP1-pakken hos Microsoft. Jeg får
ingen mulighed for at lade systemet "pege" et andet sted hen - og CD'en med
SP1-versionen af WindowsXP bliver ikke accepteret.

Har jeg mistet nu muligheden for et System File Check - eller?

--
vh
Ole C

Fra : paul

Dato : 27-10-02 15:39

Prøv at lave en mappe ved navn ServicePackFiles og læg i386mappen i.
Dernæst skal du bare fortælle XP om hvor du har lagt denne mappe. Det gør du
med regedit
HKLM, software, microsoft, windows, currentversion, setup

Fra : Ole C

Dato : 27-10-02 17:06

paul skrev blandt andet:

> [...]
> gør du med regedit
> HKLM, software, microsoft, windows, currentversion, setup

Desværre - det var ikke løsningen.....
Er der mon (endnu) ingen andre der har været den samme situation?

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 27-10-02 17:54

Ole C skrev blandt andet:

> Er der mon (endnu) ingen andre der har været den samme situation?

- Og så svarer jeg selv på spørgsmålet efter at have gennemset en masse
udenlandske newsgroups:
Jo, der er der sandelig mange der har - og ingen har vist endnu fundet en
løsning.
Så konklusionen må være at der er tale om en bug i SP1....

--
vh
Ole C