Udendørsføler
Fra : Peter Knudsen

Dato : 27-10-02 12:51

Jeg har en udendørsføler på mit fyr. Er den følsom over vind?
Her bliver koldt når det blæser, så spørgsmålet er om det er det rigtige med
udendørsføler på mit hus.
Kan man supplere den med en indendørsføler -eller er det irrelevant?
Normalt har jeg 20 grader i stuen, men idag hvor det blæser og regner er
temperaturen kun 19. - ikke stor forskel, men nok til man går og fryser.

Mvh Peter

Fra : Leif Høxbroe

Dato : 29-10-02 21:17

Peter Knudsen <krebsen33@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> Normalt har jeg 20 grader i stuen, men idag hvor det blæser og regner er
> temperaturen kun 19. - ikke stor forskel, men nok til man går og fryser.

Hej Peter (og gruppe).
Det er ikke følerens skyld. Jeg har det samme problem, som skyldes at huset
bliver mere afkølet, når det blæser. Hvis føleren blev påvirket af vinden
ville huset blive varmere. Dvs. føleren føler temperaturen koldere og vil
skrue mere op for varmen. Hvis føleren sidder i læ, kan den kun føle
temperaturen, og hvis temperaturen f.eks. er 8 grader, indstilles
indetemperaturen i forhold hertil til samme værdi, som hvis det var stille
vejr. Jeg løser problemet ved at stille sætpunktet på automatikken en smule
op, når det blæser. Men måske findes der en vindføler, der kan kompensere
for dette?
Mvh
Leif

Fra : Erik G. Hansen

Dato : 09-11-02 18:29

> [...]
>udendørsføler på mit hus.
>Kan man supplere den med en
>indendørsføler -eller er det irrelevant?

Hej Peter
Jeg har lige forespurt på www.danfoss.dk om det samme og Danfoss
har en styring ECL 2000 hvor der kan tilstuttes en vindmåler.

mvh
Erik Hansen