Underskrift der bliver skrevet på skærmen?
Fra : Junk Mail

Dato : 26-10-02 19:19

Hej

Jeg er Flash nybegynder, og vil gerne lave følgende. Først skal jeg
scanne en underskrift, skrevet med stor tyk pensel, det skal så laves
om til vektor grafik og ind i Flash programmet. Denne del kan jeg nok
selv klarer.
   Det som jeg så søger at opnå er følgende, jeg vil have det til
at se ud som om nogen skriver underskriften på skærmen, ikke bare
sådan som en kasse der bliver større fra venstre mod højre, men sådan
at man kan se penne gå op og ned i hvert enkelt strøg. Farverne som
skriften bliver vist med skal være et helt farvespektre, jeg
forestiller mig at dette laves bedst med et lag under underskriften
med et farvespektre, som så langsomt bliver synligt gennem
gennemsigtig skrift. Til sidst skal skriften skifte til at stå i grå
toner.

Hvis der er nogen der kan løse den, så vil jeg sige mange tak for
hjælpen.

Med venlig hilsen
Mads Gorm Larsen

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-10-02 10:39

> [...]
>scanne en underskrift, skrevet med stor tyk pensel, det skal så laves
>om til vektor grafik og ind i Flash programmet. Denne del kan jeg nok

evt. kan du bare hive den scannede underskrift - som jpg - ind i flash
og trykke ctrl+b - så bliver det automatisk vektorgrafik ;)

> [...]
>med et farvespektre, som så langsomt bliver synligt gennem
>gennemsigtig skrift. Til sidst skal skriften skifte til at stå i grå
du skal i hvert fald have fat i en layer mask og benytte den.. ehm..
søg evt. i denne ng efter 'layer mask' :)

og så er det ellers igang med at animere en pensel.. eller blyant..
ehm.. stort arbejde.

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Ann schultz

Dato : 13-11-02 13:56

Bo Dudek wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
> søg evt. i denne ng efter 'layer mask' :)
>
> og så er det ellers igang med at animere en pensel.. eller blyant..

Hej
Jeg har prøvet at lave en skrivende pen i Flash 5. Jeg tegnede en pen i
Photo Shop. Når du impoterer den i Flash er det som bitmap. Denne
konverter du til grafik, så bliver det automatisk til vektorgrafik.
Jeg gjorde det at jeg fandt en skrift på nettet som jeg synes var
passende. Denne skrev jeg i Flash. Nu ved jeg ikke om det er Flash MX,
du arbejder med, men hvis det er skal du konvertere teksten til et
grafik, så kan du skille bogstaverne ad med Break apart (under Modify).
Så kan du lave en maske. Det gør du ved at dobbeltklikke på dit lag,
hvor skriften er, der kommer en box tilsyne, hvor du skal vælge Mask
under Type i boxen. Så tager du en lille del af gangen med et værktøj,
du vælger. Det er selvfølgelig kun skriften der skal oprettes som
maske. Dette skal jo animeres samtidig med at det er en maske.
Når du har animeret selve skriften, så det ser så realistisk ud som
muligt, skal du have pennen til at følge animationen. Pennen skal
animeres i et lag for sig.
Det er lidt svært at forklare, og jeg ved ikke hvilken version, du
sidder med, ej heller hvor tryg du er med Flash. Jeg håber, du kan
komme lidt videre med dette her, ellers må du lige skrive på min mail.
Held og lykke fra Ann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne