landmåler pris hvordan
Fra : claus v

Dato : 26-10-02 18:26

hej gruppe

i forbindelse med at jeg skal vinteropbevare en motorbåd i min have og for
at få plads til den så skal jeg ca placere båden en halv meter fra hvad jeg
tror er skel jeg overvejer derfor at få fat i en landmåler og få opmålt
nøjatig hvor skel til min nabo går for at undgå senere diskusioner med ham
om at min båd rager ind over skel.

er der nogen der ved hvad prisen er og er der forskelleige priser alt efter
hvilken landmåler man tager eller er der tilknyttet bestemte landmålere til
forskellige distrikter.

et spørgsmål mere melder sig der står et lille træ som vil være en del i
vejen for båden hvis dette træ viser sig at stå midt i skel må jeg så
beskære den del der rager ind til mig således at træet ikke misfarver min
båd.

claus

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 27-10-02 10:50

> [...]
efter
> hvilken landmåler man tager eller er der tilknyttet bestemte landmålere
Hej
Du kan kontakte den Landinspektør -det foretrækker de at kalde sig- du
ønsker, og få et tilbud. Det jeg kender til af priser er 2.000 kr. for at
finde og påvise den første pæl og noget mindre for de næste. Han skal jo
først hente kort hjem fra matrikkestyrelsen og så selv lave beregninger få,
at han overhovedet kan finde noget. Har du slet ingen af skelpælene? Du har
sikkert et matrikelkort, der er markeret af hvor de skal være, hvis der ved
mærkerne står et J er der et jernrør som kan findes med en metalsøger. Hvis
der står B er det en firkantet betonpæl. Hvis du kan finde en af dem, så kan
du måle dig til de andre med et målebånd, det er helt nøjagtige mål der er
afsat.
Gunnar

Fra : claus v

Dato : 27-10-02 19:57

> [...]
kan
> du måle dig til de andre med et målebånd, det er helt nøjagtige mål der er

okay gunner

tak for hjælpen der står lige netop en firkante pæl ved den anden nabo så
der burde det jo nok være muligt at måle ud fra

claus

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 27-10-02 15:28

On Sat, 26 Oct 2002 19:26:16 +0200, "claus v" <blabla@esenet.dk>
wrote:

>er der nogen der ved hvad prisen er og er der forskelleige priser alt efter
>hvilken landmåler man tager eller er der tilknyttet bestemte landmålere til
>forskellige distrikter.

Der er varierende priser, som regel på timebasis med så små opgaver.
F.eks. skal Geopartner (som dækker Midt/Vestjylland) have 3.000 kr.
for en simpel skel-opmåling (*). Da landmålere jo skal have kørepenge
ligesom alle andre, bør du under alle omstændigheder nok tage en
lokal.
(*)
http://www.geopartner.dk/skel.asp

> [...]
>vejen for båden hvis dette træ viser sig at stå midt i skel må jeg så
>beskære den del der rager ind til mig således at træet ikke misfarver min

Det kan landmåleren svare på - ellers teknisk forvaltning i din
kommune.

Lars