Problem med computer
Fra : Lars Skov

Dato : 26-10-02 17:14

Jeg har en AMD Athlon XP 2000+ 512 mb RAM.

Efter jeg starter den op, går der ikke mere 5 til 10 min. hvor så computeren
fryser.
Jeg genstarter den så. Og det sker igen. Og det bliver ved og ved....

Jeg har lige installeret Windows 2000 fra bunden.

Nogle forslag til hvad det kan være?

#LarsS

Fra : Uni Bull

Dato : 26-10-02 17:37

Lars Skov wrote:

> Nogle forslag til hvad det kan være?

Det lyder bestemt som en varm CPU!
Check at blæseren kører og så afmontér evt. køleren.
Har du brugt en smule kølepasta - eller sad der evt. en stykke "tape" i
bunden af køleren?
Sæt så køleren på igen og få chekket CPU-temp - først i BIOS herefter
med MotherboardMonitor5 (MBM5)
--
Uni Bull
København K

Fra : Lars Skov

Dato : 26-10-02 19:19

"Uni Bull" <sorry@nojoy.here> wrote in message

> [...]
> bunden af køleren?
> Sæt så køleren på igen og få chekket CPU-temp - først i BIOS herefter

Hvor varm må CPUen være?

#LarsS

Fra : Uni Bull

Dato : 26-10-02 22:27

Lars Skov wrote:

> Hvor varm må CPUen være?

Det ved jeg ikke - check på www.amd.com
Jeg vil tro at en idle-temp på op til 50 grader er acceptabel

Fra : Lars Skov

Dato : 27-10-02 09:32

> [...]
> bunden af køleren?
> Sæt så køleren på igen og få chekket CPU-temp - først i BIOS herefter

Temp ligger på en 48 grader.

Den begyndte allerede at fryse mens jeg installerede Win2000. Så jeg tror
ikke det er noget med softwaren at gøre.

Nogle andre forslag?

#LarsS

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 27-10-02 22:23

> Nogle andre forslag?

Hvor kraftig er din strømforsyning ?

--
Andreas Jeppesen

Fra : Lars Skov

Dato : 27-10-02 22:29

"Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> wrote in message

> Hvor kraftig er din strømforsyning ?

300W

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-10-02 23:47

<------------------------------>

> Den begyndte allerede at fryse mens jeg installerede Win2000. Så jeg tror
> ikke det er noget med softwaren at gøre.
>
> Nogle andre forslag?

<------------------------------>

Defekt ram

Fra : Michael Holm

Dato : 28-10-02 01:17

Det er et varme problem, hvis ikke CPU, så chipset eller grafikkort.

For at sikre dig at det *er* et varmeproblem, så pil kabinettet af, så den
er nøgen. Sæt så en ventilator til at bælse luft ind i maskinen igen. Så går
den garenteret ikke ned. Find så den dims der er varm (med en finder, fjern
ringe og ur først) og fix den blæser der sidder på den varme dims og er i
stykker.

--Michael

Fra : Uni Bull

Dato : 28-10-02 13:27

Michael Holm wrote:

> Find så den dims der
> er varm (med en finder, fjern ringe og ur først) og fix den blæser
> der sidder på den varme dims og er i stykker.

Se her nærmer vi os "Misforstået emne: 03"....

Lad os antage at CPU'en bliver for varm, så er det fordi den ikke
kan komme af med varmen. Hvis den ikke kan komme af med varmen
så bliver dens køleprofil heller ikke varm - altså kan man ikke undersøge
sin computer med en finger! Vil man absolut bruge sin finger til at
undersøge
temperaturer, så er det som hovedregel et godt tegn at en profil er varm
(først
hér kommer evt. defekte blæsere ind i billedet)