MS Windows
briani 27239
Brugerlogin
Fra : Jimmy

Dato : 26-10-02 15:18

Hej

Jeg har en computer stående som server.

Jeg vil gerne kunne logge ind på mine computere, så de henter profilen fra
den computer.

Jeg kører Win XP Pro på alle mine computere.

Kan man anvende XP Pro til dette på serveren eller skal man have NT Server?

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper KA

Dato : 26-10-02 15:23

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kører Win XP Pro på alle mine computere.
>
> Kan man anvende XP Pro til dette på serveren eller skal man have NT

Du skal have fat i en Win2K server.

XP er ikke ude i en egentlig server version endnu
dvs. der er en RC1 ude .net hedder den lille nye.

Regards

Fra : Jimmy

Dato : 27-10-02 09:11

"Jesper KA" <news@arningDOTdk> wrote in message

> Du skal have fat i en Win2K server.

OK - Tak - Kan man så vha. alm. brugerlogin på maskinen begrænse en bruger
til ikke at kunne se D: og E: ?
Nu snakker vi ikke server-versionen men alm. XP Pro.

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper KA

Dato : 27-10-02 09:57

> OK - Tak - Kan man så vha. alm. brugerlogin på maskinen begrænse en
bruger
> til ikke at kunne se D: og E: ?
> Nu snakker vi ikke server-versionen men alm. XP Pro.

Du kan forhindre adgang til specifikke drev / foldere / filer
Sætter du F.eks. rettigheder på et helt drev vil de der ikke
har adgang kunne se at der er f.eks. et E drev men de vil
ikke kunne se indholdet af dette.

Hvis det er lokalt på WinXP maskinen du vil hindre adgang
for enkelte brugere behøver du ingen Win2K server. Det du
her skal se på er Brugerkonti / accounts og de rettigheder
du kan knytte mellem disse og adgangs rettighederne til
drev / foldere / filer som defineres igennem NTFS.

Regards