Form validator mod for mange STORE bogstav~
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 26-10-02 13:18

Hej alle!

Jeg har et site, hvor brugere selv kan komme med deres indlæg.
Dette gøres via formularer, der bliver tjekket af nogle form
validatorer.

Det virker ganske fint.

Imidlertid er alt for mange brugere nu begyndt at poste indlæg,
hvor hele teksten er med STORE BOGSTAVER - og det er ikke
hensigtsmæssigt, synes jeg.

Derfor kunne godt tænke mig en form validator, der eks.vis
tjekker om der noget sted i feltet "tekst" i formularen
forekommer mere end 3 STORE BOGSTAVER i træk. Således at man
godt kan skrive eks.vis HK, men ikke HPWL...

Kan det lade sig gøre?

Hvis ja, hvordan?

Hvis nej, er der så andre forslag?

Jeg håber meget, at nogen vil/kan hjælpe mig hermed.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-10-02 13:31

Lars Grove Mortensen wrote:

> Derfor kunne godt tænke mig en form validator, der eks.vis
> tjekker om der noget sted i feltet "tekst" i formularen
> forekommer mere end 3 STORE BOGSTAVER i træk.

if
(document.getElementById("indtastningsfelt").value.search(/[A-Z]{3,}/)
!= -1) {
   alert("Har din Caps Lock-tast sat sig fast?")
}

Jeg har ikke tjekket dokumentationen for search(), og jeg kan heller
ikke helt huske, om der skal komma efter "{3", så tag det med et gran salt.