MySQL, ændre password på bruger
Fra : Allan Johansen

Dato : 26-10-02 10:12

Hej NG

Jeg er kommet til at slette adgangskoden for brugeren root, så nu kan jeg
overhovedet ikke logge ind... hvadenten jeg skriver gammelt, nyt eller
blankt i password.
Jeg gjorde det vha. phpMySQLadmin, da jeg så der var to brugere der hed
root.... så slettede jeg den ene, og ændrede passwordet på den anden...

Nogle der kan hjælpe mig?

Når jeg prøver at ændre adgangskoden for root, får jeg følgende at vide:
mysqladmin: unable to change password; error: 'Access denied for user:
'@localhost' to database 'mysql''

Mvh. Allan Johansen
http://www.smoelfen.dk

Fra : Allan Johansen

Dato : 26-10-02 11:31

Jeg slettede /var/lib/mysql/mysql (der hvor databasen ligger, ikk?) og
reinstallerede RPM'en , så nu virker det fint...

Jeg vil dog meget gerne have svar på om det ovennævnte er 'stedet' hvor man
skal tage backup, hvis man ønsker en backup af nogle databaser...

MySQL/PHP/Apache styrer faktisk ret vildt, når man har fået det hele til at
virke (mere eller mindre smærtefrit:))...

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 26-10-02 23:54

http://www.mysql.com/doc/en/Resetting_permissions.html
--