/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
photoshop 6.0 og win2000....
Fra : Nynne Hansen


Dato : 27-02-01 13:15

Hej Alle!

Jeg er for nyligt gået fra NT4 til win 2000 - og har i min tid med NT ikk
haft problemer med photoshop 5.5. og 6.0 overhovedet - hverken ved arbejde
over netværk eller lokalt på min egen maskine.

Men i win 2000 går stort set alting ubærligt langsomt, hvadenten jeg
arbejder lokalt eller via netværket.

Jeg sidder med 256 mb ram og en PIII 600 mhz maskine med et ati fury 128
grafikkort med 32 mb ram - og en opdateret win2000 driver.

Hos adobe.com fandt jeg nogle sider i knowledge databasen med henvisninger
til hvordan man kan fejlsøge og tilrette system og programmer for at
eliminere fejlen. Fjerne hardware accelleration på grafikkortet, nedsætte
ram ressourcen i photoshop, gøre scratch disken større, tjekke for
konflikter med andre programmer, etc etc....intet af alt dette har givet den
ønskede effekt - nemlig at jeg får mine ubesværede arbejdsgange tilbage
igen......*sukk*

Er der nogen af jer kloge mennesker som har oplevet noget tilsvarende - og
fik I løst problemet? Det ku' jo være der er noget jeg har overset!

På forhånd tak for hjælpen

Nynne Hansen
nynne@kommerz.net





 
 
Tony Halling Reinkvi~ (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Tony Halling Reinkvi~


Dato : 27-02-01 16:53

Jeg har haft samme oplevelse. Jeg fandt dog ud af, at Photoshop 6 og
Dreamweaver 3 på samme maskine ogås udgør et problem. Når ikke Dremaweaver 3
er installeret, kørte det umiddelbart fint. Jeg har nu fået D4, men har ikke
fået prøvet kombinationen af endnu



Nynne Hansen (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Nynne Hansen


Dato : 27-02-01 16:58


"Tony Halling Reinkvist" <tony@stofanet.dk> wrote in message
news:B2Qm6.588$P35.36972@news101.telia.com...
> Jeg har haft samme oplevelse. Jeg fandt dog ud af, at Photoshop 6 og
> Dreamweaver 3 på samme maskine ogås udgør et problem. Når ikke Dremaweaver
3
> er installeret, kørte det umiddelbart fint. Jeg har nu fået D4, men har
ikke
> fået prøvet kombinationen af endnu
>
okay - det må jeg sige.......det skal prøves - selvom det er noget hø hvis
det osse gælder mig - vil du ikke lade mig vide om DW4 osse er et problem


Mvh Nynne



Tony Halling Reinkvi~ (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Tony Halling Reinkvi~


Dato : 01-03-01 22:17

Hmm. Lidt et problem nu. Jeg har i mellemtiden opgraderet min Windows til
Whistler og der kører det umiddelbart fint sammen. Dog er jeg begyndt at
benytte Fireworks 4, da den er genial til png-billeder. Der kan man rykke
rundt med layers på gemte png-billeder. Det har jeg endnu ikke fundet ud af,
hvordan man gør i PS6

Rar hilsen
Tony



Bamsen (10-03-2001)
Kommentar
Fra : Bamsen


Dato : 10-03-01 21:26

On Tue, 27 Feb 2001 16:58:22 +0100, "Nynne Hansen"
<nynnesen@hotmail.com> wrote:

Hej Nynne
Jeg kan så afsløre at jeg har kørt Windows 2000 (siden den kom i
final) med både PS 5.x og 6.x og både med og uden Dreamweaver virker
det fortræffeligt, så dit problem er en kende mystisk....
Har du prøvet at installere 6.01 update? Gav det nogen ændring?

Hilsen Bjørn Willemoe

B. Jacobsen (28-02-2001)
Kommentar
Fra : B. Jacobsen


Dato : 28-02-01 10:59

Det er næppe dette der er dit problem, fordi det lyder som om dine
hastighedsproblemer har at gøre med hvordan processerne sker INDE i
programmet. Men - Photoshop kan under installationen sættes til at åbne som
default ved bestemte extensions som EPS TIF osv. Det har være min erfaring
at det skal man fravælge. Alt der ikke er PSD filer skal ikke åbnes pr.
default af Photoshop, fordi det nedsætter maskinens ydelse drastisk.
Kh
Bjørn


"Nynne Hansen" <nynnesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:97g5sn$4fp$1@news.inet.tele.dk...
> Hej Alle!
>
> Jeg er for nyligt gået fra NT4 til win 2000 - og har i min tid med NT ikk
> haft problemer med photoshop 5.5. og 6.0 overhovedet - hverken ved arbejde
> over netværk eller lokalt på min egen maskine.
>
> Men i win 2000 går stort set alting ubærligt langsomt, hvadenten jeg
> arbejder lokalt eller via netværket.
>
> Jeg sidder med 256 mb ram og en PIII 600 mhz maskine med et ati fury 128
> grafikkort med 32 mb ram - og en opdateret win2000 driver.
>
> Hos adobe.com fandt jeg nogle sider i knowledge databasen med henvisninger
> til hvordan man kan fejlsøge og tilrette system og programmer for at
> eliminere fejlen. Fjerne hardware accelleration på grafikkortet, nedsætte
> ram ressourcen i photoshop, gøre scratch disken større, tjekke for
> konflikter med andre programmer, etc etc....intet af alt dette har givet
den
> ønskede effekt - nemlig at jeg får mine ubesværede arbejdsgange tilbage
> igen......*sukk*
>
> Er der nogen af jer kloge mennesker som har oplevet noget tilsvarende - og
> fik I løst problemet? Det ku' jo være der er noget jeg har overset!
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Nynne Hansen
> nynne@kommerz.net
>
>
>
>



Nynne Hansen (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Nynne Hansen


Dato : 28-02-01 13:04


"B. Jacobsen" <studio@smalbro.dk> wrote in message
news:AZ3n6.2950$Fn5.171210@news010.worldonline.dk...
> Det er næppe dette der er dit problem, fordi det lyder som om dine
> hastighedsproblemer har at gøre med hvordan processerne sker INDE i
> programmet. Men - Photoshop kan under installationen sættes til at åbne
som
> default ved bestemte extensions som EPS TIF osv. Det har være min erfaring
> at det skal man fravælge. Alt der ikke er PSD filer skal ikke åbnes pr.
> default af Photoshop, fordi det nedsætter maskinens ydelse drastisk.
> Kh
> Bjørn

Okay - det lyder ikke het umuligt - men hvilket program vil du så
anbefale at man åbner dem i....jeg har den er Kodak Image ting til at åbne,
jpg/jpeg og gif'er.....den må da osse kunne åne de andre så......

Vil det sige at maskinen på forhånd allokerer nogle ressourcer til det her?

Tak!

Kh Nynne



Martin Schultz (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 28-02-01 16:07

>Okay - det lyder ikke het umuligt - men hvilket program vil du så
>anbefale at man åbner dem i....jeg har den er Kodak Image ting til at åbne,
>jpg/jpeg og gif'er.....den må da osse kunne åne de andre så......
>
>Vil det sige at maskinen på forhånd allokerer nogle ressourcer til det her?


ACDsee er et udemærket program der koster penge. ImageView fra
www.crunzh.com er også udemærket.



Studio Smalbro (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Studio Smalbro


Dato : 01-03-01 13:09

Nej, det der sker er at Photoshop installerer et eller andet hokuspokus de
gør at alle eps filer konstant forsøger at at danne preview - dvs en lille
tif-header på ikonet så man kan se hvad filen indeholder.
Man kan jo sagtens åbne epsfilerne fra Photoshop alligevel - man skal bare
gøre det INDE fra Photoshop.
Kh
Bjørn


"Nynne Hansen" <nynnesen@hotmail.com> wrote in message
news:97ipj0$27d$1@news.inet.tele.dk...
>
> "B. Jacobsen" <studio@smalbro.dk> wrote in message
> news:AZ3n6.2950$Fn5.171210@news010.worldonline.dk...
> > Det er næppe dette der er dit problem, fordi det lyder som om dine
> > hastighedsproblemer har at gøre med hvordan processerne sker INDE i
> > programmet. Men - Photoshop kan under installationen sættes til at åbne
> som
> > default ved bestemte extensions som EPS TIF osv. Det har være min
erfaring
> > at det skal man fravælge. Alt der ikke er PSD filer skal ikke åbnes pr.
> > default af Photoshop, fordi det nedsætter maskinens ydelse drastisk.
> > Kh
> > Bjørn
>
> Okay - det lyder ikke het umuligt - men hvilket program vil du så
> anbefale at man åbner dem i....jeg har den er Kodak Image ting til at
åbne,
> jpg/jpeg og gif'er.....den må da osse kunne åne de andre så......
>
> Vil det sige at maskinen på forhånd allokerer nogle ressourcer til det
her?
>
> Tak!
>
> Kh Nynne
>
>



Madsen (01-03-2001)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-03-01 14:44

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev:

> Nej, det der sker er at Photoshop installerer et eller andet hokuspokus de
> gør at alle eps filer konstant forsøger at at danne preview - dvs en lille
> tif-header på ikonet så man kan se hvad filen indeholder.
> Man kan jo sagtens åbne epsfilerne fra Photoshop alligevel - man skal bare
> gøre det INDE fra Photoshop.

Jeg oplevede også lidt at samme problem med Illustrator EPS filer.
Det lille preview var skyld i, at hele håndteringen af dem gik meget
langsom. F.eks omdøbning og flytning/sletning af selve filen, kunne
tage en krig. I den sammenhæng fandt jeg noget på Adobe´s side,
som har hjulpet mig meget. Istedet for at skrive en masse, så kan
jeg henvise til denne side. <www.wol.dk/~hijklm/illustrator/ikoner.pdf>
Efter jeg lavede denne lille ændring, så har jeg ikke mere problemer
med preview på EPS filer og dermed langsom håndtering af dem.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste