Kopier til clipboard
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-12-00 23:45

Hejsa!

Jeg fandt dette lille script, som når man klikker på et link, kopierer
noget tekst fra formen til clipboard. Jeg skal bruge det på
http://ip.fergusons.dk/

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/selectform.htm

Jeg ville dog gerne have, at jeg kunne kopiere noget der IKKE var i en
form, altså bare noget bestemt tekst (IPen).

Desuden ville jeg også gerne have, at det skete automatisk, uden man
behøvede klikke, altså at IPen blev kopieret så snart man åbnede
siden.

Kan det ene, det andet eller begge dele lade sig gøre? (Jeg har pillet
minus ved javascript før, så...)
--
venligst,
Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/
- den nemme, overskuelige oversigt.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-12-00 23:59

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote
> Jeg ville dog gerne have, at jeg kunne kopiere noget der IKKE var i en
> form, altså bare noget bestemt tekst (IPen).

Hvad med at bruge en hidden input:

Noget ala:
<FORM name="form">
<INPUT type="hidden" Value="<? echo $LOCAL_ADDR ?>" name="ip">
</FORM>

(Jeg mener at huske du bruger PHP)

> Desuden ville jeg også gerne have, at det skete automatisk, uden man
> behøvede klikke, altså at IPen blev kopieret så snart man åbnede
> siden.

Og så bare køre copytoclipboard funktionen når siden er indlæst..

<BODY onload="HighlightAll('form.ip')">

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 23:54

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-00 23:54

Lasse Hedegaard skrev:

>function Kopier(theField) {
>var tempval=eval("document."+theField)
>tempval.focus()
>tempval.select()
>if (document.all){
>therange=tempval.createTextRange()
>therange.execCommand("Copy")

Er der ikke nogle der kan gennemgå scriptet skridt for skrift, så kan
det være jeg kan finde ud af det selv, men jeg fatter ikke rigtig hvad
det er der sker :)

><input type="text" name="ip" value="127.0.0.1">

Linket kopierer 127.0.0.1 til clipboardet.
--
venligst,
Lasse

Gratis Julebryg - nu med sne på *<
http://fergusons.dk/ebeer/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-12-00 01:49

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote
> Er der ikke nogle der kan gennemgå scriptet skridt for skrift, så kan
> det være jeg kan finde ud af det selv, men jeg fatter ikke rigtig hvad
> det er der sker :)

Jeg kan da prøve!

Returnerer værdien af dit form felt (i dit tilfælde document.form.ip)

Sætter fokus på tempval altså dit formfelt

Selecter indholder af dit formfelt

Hvis browseren kender document.all fortsættes (altså IE)

IE specifikkode der "åbner" teksten til redigering...(se evt.
<http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/createTex
tRange.asp>)

Gemmer det netop oprettede "Textrange" i klipboardet (se evt.
<http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/execcomma
nd.asp>)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-12-00 19:03

Jakob Andersen skrev:

>Jeg kan da prøve!

Tak :)

>Returnerer værdien af dit form felt (i dit tilfælde document.form.ip)

Sætter tempval til at være det?

>Sætter fokus på tempval altså dit formfelt

>Selecter indholder af dit formfelt

Kan man unselecte det igen? (Efter kopieringen).
Der _skal_ sættes fokus på det først?

>Hvis browseren kender document.all fortsættes (altså IE)

Det kunne lige så godt være et alm. check for at browseren er IE?

> [...]
>tRange.asp>)

>Gemmer det netop oprettede "Textrange" i klipboardet (se evt.

Hvordan kopierer f.eks. teksten "bubber" til clipboardet? Dette script
kopierer jo en tekst fra en form. Skal tempval sættes lig "bubber"?
Hvordan?

Tak for hjælpen!

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 18:39

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-12-00 18:39

SoulMate skrev:

>Det ville jeg blive MEGET træt af hvis en side gjorde når jeg kom
>forbi!

Har jeg allerede lavet, og det er i første omgang også kun en side til
mig selv, så jeg lynhurtigt kan få min egen IP i clipboardet.

> - hvad hvis der ligger noget andet i clipboardet? f.eks. noget
>vigtigt eller sådan noget...

Hvis jeg laver det til automatisk at fungere sådan, så bliver det
noget med at man kan vælge det fra eller til, og indstillingerne
gemmes i cookies.

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 08:57

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-12-00 08:57

Peter Brodersen skrev:

>Hvorfor ikke blot en knap til at smide det i clipboard?

Ville også være fint nok, men jeg ville helst have at selve
IP-nummeret var et link, så når man klikkede på det...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-12-00 18:11

On Thu, 07 Dec 2000 08:56:35 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Ville også være fint nok, men jeg ville helst have at selve
>IP-nummeret var et link, så når man klikkede på det...

Det vil du vel også kunne gøre med JavaScript?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 02:03

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-12-00 02:03

On Thu, 07 Dec 2000 21:47:08 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Tja, det jeg vil er, at første gang man går ind på siden, så bliver
>ingenting kopieret ind, men det skal man kunne vælge at der gør fra
>næste gang - så man kan få sin IP i clipboardet, bare ved at gå ind på
>siden.

Tror du, det er noget, man vil tage stilling til, en gang for alle?

Personligt tror jeg, det vil tilfredsstille en del flere, med en lille
knap, der gør sagen, netop i tilfælde af at folk har noget vigtigt.

Det kunne jo tænkes, at folk sætter siden ind som startside, og når de
så åbner browseren, bliver det, de har i clipboard overskrevet.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 23:33

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 23:33

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 23:33

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-12-00 23:33

On Sun, 10 Dec 2000 12:31:45 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Hvordan skulle jeg ellers gøre det?

Fx med en knap eller lignende på siden.

Men du kan selvfølgelig efter noget tid prøve at høre regelmæssige
brugere, om de finder det irriterende at skulle klikke på en knap.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : N/A

Dato : 11-12-00 00:14

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-12-00 00:14

On Sun, 10 Dec 2000 23:55:55 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>$REMOTE_HOST - hvad bliver den, hvis der er proxy?

Proxy'ens IP-adresse.

Derudover ville jeg checke (hvilket jeg gør på http://ip.ter.dk/) om

Hvis nu brugeren går på nettet via en proxy på lokalnettet (i stedet
for en egentlig gateway), så risikerer du at X-Forwarded-For: er
10.0.0.2 (fx hans lokalnet-adresse). Og den er jo lidt ligegyldig at
fortælle til ham.

Derudover er der "proxy-på-proxy"-situationen, hvor adresser er
adskilt af kommaer. Fx:

Her skal den så fange den sidste.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-12-00 00:14

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg ville dog gerne have, at jeg kunne kopiere noget der IKKE var i en
>form, altså bare noget bestemt tekst (IPen).

Det er til dels lykkedes. Det kan vist ikke lade sig gøre uden en
form, men efter lidt roderi med gemme den, så kører siden :)

http://ip.fergusons.dk/

Jaja, der skal gøres noget ved designet, og de her brugerindstillinger
jeg har snakket om, de kommer jo nok også når jeg får lidt tid.