Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE6 /w2k sp3 ikke læsbar tekst på www
Fra : newbie

Dato : 25-10-02 20:42

jeg kører med denne konfig på en 1200 mhz amd. med 256 mb ram med en 19"
skærm

jeg har et undeligt problem: når jeg kommer ind på visse sider på nettet
kan jeg knapt løse teksten på siden.
f.ex http://dyndns.dk & http://www.wintip.dk
det hjælper ikke at skifte opløsning på skærmen det har jeg prøvet .. alt
fra 640*400 - 1600*1200
nogen som kan give mig et tip til hva jeg kan gøre for at afhjælpe dette
problem??

Fra : Ole C

Dato : 26-10-02 10:39

newbie skrev blandt andet:

> [...]
> alt fra 640*400 - 1600*1200
> nogen som kan give mig et tip til hva jeg kan gøre for at afhjælpe

Er du kommet til at ændre "Tekststørrelse" under "Vis" ? ( - eller hvad det
nu hedder hvis du har en engelsk udgave).

--
vh
Ole C

Fra : newbie

Dato : 26-10-02 22:55

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in

> Er du kommet til at ændre "Tekststørrelse" under "Vis" ? ( - eller
> hvad det nu hedder hvis du har en engelsk udgave).

nej jeg har intet ændret.
og det er kun nogle sider som har dette problem ;-(
bla de to jeg nævnte ovenstående.
kan det være noget med en skrifttype jeg evt mangler eller lign??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-02 23:07

26 Oct 2002 21:55:03 GMT, skrev newbie
<odin@team-sleipner.nospamdk>:

>og det er kun nogle sider som har dette problem ;-(
>bla de to jeg nævnte ovenstående.

Kan du ikke lave en print screen af en af siderne og poste
dk.binaer eller lægge på en hjemmeside?

>kan det være noget med en skrifttype jeg evt mangler eller lign?

Nej, for så vil den bare vise siden med browserens standardfont.

Fra : newbie

Dato : 26-10-02 23:52

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Kan du ikke lave en print screen af en af siderne og poste
> dk.binaer eller lægge på en hjemmeside?

der skulle være et billede tilgængeligt på http://odin.kyed.com/ie6.jpg
resten af natten. skriv en mail hvis det ikke virker

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-02 00:46

newbie <odin@team-sleipner.nospamdk> skrev :

>der skulle være et billede tilgængeligt på http://odin.kyed.com/ie6.jpg
>resten af natten. skriv en mail hvis det ikke virker

Svarer ikke....

Fra : newbie

Dato : 27-10-02 09:58

> Svarer ikke....

jeg tror ikke min webserver virker heller
troede det skulle være så godt og så var det skidt.
jeg må igang med at finde fejlen der ----- også --- men tak for dit forsøg

Fra : Madsen

Dato : 27-10-02 02:51

newbie skrev:

> jeg har et undeligt problem: når jeg kommer ind på visse sider på
> nettet kan jeg knapt løse teksten på siden.
> f.ex http://dyndns.dk & http://www.wintip.dk

Normalt kører jeg med den skriftstørrelse som hedder 'Smaller' og
den passer fint til de fleste sider, men Dyndns ser sådan her ud
ved den indstilling.:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/6_sp1/dyndns/smaller.png>.
Det er stort set umuligt at læse.

Går jeg op i 'Medium' så ser det sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/6_sp1/dyndns/medium.png>

<http://www.wintip.dk> er læselig her når jeg kører i 'Smaller',
men den er lettere at læse i 'Medium'.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/6_sp1/wintip/smaller.png>
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/6_sp1/wintip/medium.png>

Madsen.

Fra : newbie

Dato : 27-10-02 09:56

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> <http://www.wintip.dk> er læselig her når jeg kører i 'Smaller',
> [...]

det var lige løsningen jeg manglede tusind tak

Fra : Peter T.

Dato : 27-10-02 10:27

Madsen wrote:

> <http://www.wintip.dk> er læselig her når jeg kører i 'Smaller'

Jøsses, her mister bogstaverne pixels hos mig, da de er for små.

> men den er lettere at læse i 'Medium'.
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/6_sp1/wintip/smaller.png>

Sådan ser det ud, når jeg ser siden i medium...

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/6_sp1/wintip/medium.png>

Og sådan ser det ud, når jeg ser siden i larger.

Kan det passe, at vi har afvigelser i de forskellige størrelser i Text Size
i IE?

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Peter T.

Dato : 27-10-02 10:36

Her er mine screendumps med forskellige skriftstørrelser på wintip.dk:

http://home19.inet.tele.dk/jodle/smallest.jpg
http://home19.inet.tele.dk/jodle/smaller.jpg
http://home19.inet.tele.dk/jodle/medium.jpg
http://home19.inet.tele.dk/jodle/larger.jpg

som er noget forskellig fra Madsens skriftstørrelser.

Fra : Ole C

Dato : 27-10-02 12:10

Peter T. skrev blandt andet:

> Her er mine screendumps med forskellige skriftstørrelser på wintip.dk:
>snip
> som er noget forskellig fra Madsens skriftstørrelser.

Mon ikke det kan skyldes at Madsen kører med en anden skærmopløsning end du?
Jeg kører med med skærmopløsning 1024x768 - og hos mig ser det ud lige som i
dine skærmdumps.

--
vh
Ole C

Fra : newbie

Dato : 27-10-02 12:30

øj .. jeg var ikke klar over at det kunne skabe så megen snak
men det er da rart at se at jeg ikke lige var den eneste som undrede sig

hav en fortsat god weekend

Fra : Peter T.

Dato : 27-10-02 14:57

Ole C wrote:

> Mon ikke det kan skyldes at Madsen kører med en anden skærmopløsning
> end du? Jeg kører med med skærmopløsning 1024x768 - og hos mig ser det
> ud lige som i dine skærmdumps.

Næppe. Fontstørrelsen har forhåbentligt ikke noget med at gøre med
skærmopløsningen. Jeg selv arbejder i 1600*1200, men tjekkede for en
sikkerheds skyld 800*600 - uden forbedringer.

Fra : Madsen

Dato : 28-10-02 00:09

Peter T. skrev:

> [...]
> http://home19.inet.tele.dk/jodle/medium.jpg
> http://home19.inet.tele.dk/jodle/larger.jpg
>
> som er noget forskellig fra Madsens skriftstørrelser.

Det er nok fordi at jeg kører med store skrifttyper i Windows
hvor du sikkert kører med Normal. Det har også indflydelse på
tekststørrelsen i browseren.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/large_fonts.png>

Madsen.

Fra : Peter T.

Dato : 28-10-02 07:40

Madsen wrote:

> Det er nok fordi at jeg kører med store skrifttyper i Windows
> hvor du sikkert kører med Normal. Det har også indflydelse på
> tekststørrelsen i browseren.
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/large_fonts.png>

Det forklarer jo en del. :)