Har jeg brændt min CPU eller mit MB af ?
Fra : Preben Kvist

Dato : 25-10-02 17:03

Hejsa

Jeg har vist brændt enten mit MB eller min CPU af. Inden jeg går ud og køber
nyt vil jeg gerne have lidt hjælp til at finde udaf hvilken del ...

Hvis jeg starter op uden CPU, så kommer der hverken billede på skærmen eller
bip fra højttaleren. Burde mit MB give lyd fra sig hvis ikke der sidder en
CPU i sokkelen ? Det er et SOLTEK SL-75KAV motherboard.

Med venlig hilsen

Preben Kvist

Fra : o&u

Dato : 25-10-02 19:21

On Fri, 25 Oct 2002 18:02:42 +0200, "Preben Kvist"
<newsreader@kvist.net> wrote:

> [...]
>bip fra højttaleren. Burde mit MB give lyd fra sig hvis ikke der sidder en
>CPU i sokkelen ? Det er et SOLTEK SL-75KAV motherboard.

Uden cpu ? nej !
Uden ram, ja

For at boote (gerne på floppy) skal du have: mb, cpu, ram, tastatur,
floppy, grafikkort.

Så kan man prøve med en anden strømforsyning, andet ram eller uden,
andet grafikkort, osv.

Så uden noget andet grej når du nok ikke langt.

mvh

John

Fra : Preben Kvist

Dato : 25-10-02 20:25

ok. Tak for oplysningen.

Spørgsmålet er så om jeg risikere at brænde en evt. ny CPU af, hvis der er
fejl på motherboardet ...

Fra : -nn-

Dato : 31-10-02 16:21

Ja det er korekt, en strømfejl vil vel fortsat kunne brænde CPU'en af

mkh

Niels Ove

Fra : Preben Kvist

Dato : 31-10-02 17:04

-nn- <nogen@microsoft.com> wrote in message news:aprh0r$huj$1@sunsite.dk...
> Ja det er korekt, en strømfejl vil vel fortsat kunne brænde CPU'en af

Men det gjorde den heldigvis ikke Jeg lånte en CPU ....måtte godt nok
love at betale en ny, hvis den futtede af.... men den virkede heldigvis fint
i mit MB.

Så nu skal jeg bare have købt en ny CPU ...

Preben Kvist