Skærme
Fijala 3554
Skærm problemer
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-02 16:19

Hej

Jeg har købt en Samsung 900SL+ tilbage til den 1/9 2000

Ca. et år efter, begyndte skærmen på volsomme sammentrækninger i billedere..
Til sidst stod billedet helt forvrædet....

Den fik jeg så byttet, med en spritny..... Nu efter et år igen, var den gal
igen.... Har lavet sammetrækninger i billedet et par gange, og er begyndt at
summe... Desuden var geometrien ret dårlig....

Nu er det ikke Anovo der ombytter, men et eller andet Svensk firma... Den
fik jeg så med Postdanmark her idag...

Skærmen var tilsyneladende ret brugt.. Den var godt snavset og beskit på
glasset... Det var førstehåndsintrykket....

Da man skulle sætte netstikket i, lagde jeg mærke til at nettilslutningen
sad en anelse løs og skæv. så man kunne kigge ind til elektronikken igennem
en lille sprække...

Da man så satte spænding til dyret, summede den volsommere end den gamle!!

Og helt det samme GEOmetri fejlmønster.. Hvor står som default til højre i
billedet.. Når billedet er justeret... Strækkes billedet mest i ventre
side.. Det vil sige, når der fx er 5 cm af en box i midden af skærmen.. Er
den lidt over 6,5 cmi ventre side af skærmen, og lidt over 5,5 cm i højre
side. Sådan var det også på den tidligere skærme... Men man håber jo hele
tiden på, at de fanme kan få sat noget ordenligt indmad i dyret.

Jeg fik dog afvide, inden jeg lavede fejlrapport Online på deres side.. At
man ville modtage en reperareret skærm, som har samme alder med den
ombyttede skærm....

Det er jeg desuden i tvivl om... På min gamle skærm står der et energimærke
"Ecology energi TCO ´99" men på denne skærm jeg nu har fået står der ´95

Desuden afgiver den rimeligt meget luft synes jeg.. Bare ved at have været
tændt i 30 minutter, har den afgivet en elektonikluft i mit ca. 10M^2 rum

Kan man via Serialnummeret finde ud af hvornår skærmen er produceret? Så jeg
kan tage noget sort på hvidt?

Begge skærme starter med PG19H3

de efterfølgende er en del forskelligt fra hinanden... Synes ikke ´jeg lige
kan læse nogen data ud fra det.... Hov Hvad ser jeg.... Det står sørme sort
på hvidt i forvejen...

Der står Oktober 2001 på min gamle og Januar 2000 på denne "nye" skærm.....
Hvad er det for noget torske fiskeri...

Hvis jeg nu brokker mig, og vil kræve et andet produkt... Kender i så en
Samsung skærm, som kan kører 1600*1200 i mindst 85hz, skal være en 19" ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-02 16:44

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message

> Hvis jeg nu brokker mig, og vil kræve et andet produkt... Kender i så en
> Samsung skærm, som kan kører 1600*1200 i mindst 85hz, skal være en 19" ?

Hmm, den eneste jeg kan finde er SyncMaster 959NF´eren som kan køre i
1600*1200@87HZ perfekt,, men er denne skærm god, nogen der har den?

Fra : Anders [4200]

Dato : 25-10-02 18:30

> Hmm, den eneste jeg kan finde er SyncMaster 959NF´eren som kan køre i
> 1600*1200@87HZ perfekt,, men er denne skærm god, nogen der har den?

Er klart bedre end din nuværende skærm. Er en kanon god skærm, har selv
700NF.

Mvh. Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-02 18:40

"Anders [4200]" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> Er klart bedre end din nuværende skærm. Er en kanon god skærm, har selv
> 700NF.

Okay, jeg har også fundet den på EDBpriser.dk og der roses den jo helt
godt....

Den koster faktisk ca. 600 kroner mindre, end hvad jeg gav for min nuværende
skærm for 2 år siden...

Gad vide om 900SL+ er en fejl udviklet skærm? Den kan ikke findes mere på
produktsiden hos Samsung i Sverige.

I så fald, når det tydeligt er en genneral fejl ved min skærm..... Mon man
så kan kræve at få en tilsvarende skærm?

Fra : Anders [4200]

Dato : 27-10-02 15:37

> I så fald, når det tydeligt er en genneral fejl ved min skærm..... Mon man
> så kan kræve at få en tilsvarende skærm?

Ja, det tror jeg faktisk godt. Det er da ihvertfald et forsøg værd.

Mvh. Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-10-02 15:53

> Ja, det tror jeg faktisk godt. Det er da ihvertfald et forsøg værd.

Ja, det vil jeg også prøve at finde ud af imorgen....

Så er problemet bare kommunikationen med de svenskere

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-02 16:58

> [...]

energimærke
> "Ecology energi TCO ´99" men på denne skærm jeg nu har fået står der ´95

Endnu en kommentar

Må min gamle skærm står der 0,8A På denne står der 1,8A

Så forstår jeg sku fanme hvorfor jeg var nød til at udskifte min 2A med en
6A sikring, som sprang efter et stykke tid... Som jeg forsygninger min EDB
gruppe med.... 2A til EDB, og så sluger skærmen lige 1A mere.... Det er
delme også noget på energiforbruget

Fra : Andrew

Dato : 25-10-02 17:24

> [...]
> side. Sådan var det også på den tidligere skærme... Men man håber jo hele
> tiden på, at de fanme kan få sat noget ordenligt indmad i dyret.

Jeg har samme fejl på min LG skærm som jeg er igang med at bytte til en ny
en, bare den modsatte fejl, altså hvor ting der på midten af skærmen 1 cm
ude til højre er 0,5 cm.

Hvad kaldes denne slags fejl, så jeg kan skrive det på den RMA seddel jeg
sender med når InfoCare får denne defekte skærm?

Mvh Anders

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 25-10-02 19:41

Jeg vil brokke mig noget så gevaldi over at få sådan en skærm.
Ring dem op eller skriv et brev til hvor du udlægger dine synspunker.

Mvh
Thomas