/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Haveindretning.
Fra : Søren Hansen


Dato : 25-10-02 10:44

Vi har købt en nedlagt landbrugsejendom med en stor have. Nu vil vi
gerne have hjælp til indretning af gård, køkken- og frugthave mm. Er
der nogen der kender en god (og billig!) havearkitekt som kunne tænke
sig at kigge på det ? Vi bor i Holstebro området.

 
 
lcj@wanadoo.dk (25-10-2002)
Kommentar
Fra : lcj@wanadoo.dk


Dato : 25-10-02 12:42

On 25 Oct 2002 02:43:48 -0700, sbhagro@hotmail.com (Søren Hansen)
wrote:

>Vi har købt en nedlagt landbrugsejendom med en stor have. Nu vil vi
>gerne have hjælp til indretning af gård, køkken- og frugthave mm. Er
>der nogen der kender en god (og billig!) havearkitekt som kunne tænke
>sig at kigge på det ? Vi bor i Holstebro området.

Om det ligefrem er billigt er jeg ikke sikker på (490 kr. i timen
inkl. moms, men Det Danske Haveselskab har vist kontakt til
havearkitekter/konsulenter over hele landet. Du kan få en ide om, hvor
meget du får for pengene på www.haveselskab.dk

Lars

Mads Lie Jensen (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 25-10-02 15:05

On 25 Oct 2002 02:43:48 -0700, sbhagro@hotmail.com (Søren Hansen) wrote:

>Vi har købt en nedlagt landbrugsejendom med en stor have. Nu vil vi
>gerne have hjælp til indretning af gård, køkken- og frugthave mm. Er
>der nogen der kender en god (og billig!) havearkitekt som kunne tænke
>sig at kigge på det ? Vi bor i Holstebro området.

Prøv Ole Kjær på http://www.haveoglandskabsdesign.dk/
Hans pris kender jeg ikke, men det han laver syntes jeg ser fint ud.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Pia J (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 25-10-02 15:30


"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> Prøv Ole Kjær på http://www.haveoglandskabsdesign.dk/
> Hans pris kender jeg ikke, men det han laver syntes jeg ser fint ud.

Håber hans haver er bedre end hjemmesiden....

:Pia



Mads Lie Jensen (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 25-10-02 16:11

On Fri, 25 Oct 2002 16:29:42 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>> Prøv Ole Kjær på http://www.haveoglandskabsdesign.dk/
>> Hans pris kender jeg ikke, men det han laver syntes jeg ser fint ud.
>
>Håber hans haver er bedre end hjemmesiden....

Tro mig, det er de

Af en side lavet i Word så syntes jeg nu han er sluppet pænt over det


--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Klaus (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Klaus


Dato : 26-10-02 16:40

Nej, det er han faktisk ikke sluppet særligt godt fra. Hvis man forventer at
folk skal have tiltro til hans produkter, så skal han sgu opne sig noget.

> Af en side lavet i Word så syntes jeg nu han er sluppet pænt over det.



Mads Lie Jensen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 26-10-02 17:32

On Sat, 26 Oct 2002 17:39:38 +0200, "Klaus" <Klaus@Hoengaard.dk> wrote:

>Nej, det er han faktisk ikke sluppet særligt godt fra. Hvis man forventer at
>folk skal have tiltro til hans produkter, så skal han sgu opne sig noget.

Det skal du ikke fortælle mig. Jeg gør nemlig ikke noget ved den.

Og hvad er der i øvrigt galt med siden? Det eneste jeg så var et billede
som ikke blev vist. Alt hvad der ellers stod der kunne fint ses.

Og i øvrigt så læs lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Lars (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 25-10-02 15:52


"Søren Hansen" <sbhagro@hotmail.com> wrote in message
news:8b032233.0210250143.5d883ca2@posting.google.com...
> Vi har købt en nedlagt landbrugsejendom med en stor have. Nu vil vi
> gerne have hjælp til indretning af gård, køkken- og frugthave mm. Er
> der nogen der kender en god (og billig!) havearkitekt som kunne tænke
> sig at kigge på det ? Vi bor i Holstebro området.

Vi gjorde det at vi kontaktede et havecenter. De lavede en haveplan for os
ganske gratis - men forventede til gengæld, at vi købte planterne hos dem.

/Lars



Preben Riis Sørensen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 26-10-02 22:35


Søren Hansen <sbhagro@hotmail.com> skrev i en
news:8b032233.0210250143.5d883ca2@posting.google.com...
> Vi har købt en nedlagt landbrugsejendom med en stor have. Nu vil vi
> gerne have hjælp til indretning af gård, køkken- og frugthave mm. Er
> der nogen der kender en god (og billig!) havearkitekt som kunne tænke
> sig at kigge på det ? Vi bor i Holstebro området.

Jeg kender en du vil finde, er den dygtigste på denne Jord. Der er ingen du
vil synes kan gøre det bedre, og så er han endda gratis: dig selv!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Pia J (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 27-10-02 08:15


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:3dbb0a7e$0$97642
> Jeg kender en du vil finde, er den dygtigste på denne Jord. Der er ingen
du
> vil synes kan gøre det bedre, og så er han endda gratis: dig selv!

Det er i hvert fald en hel del sjovere, selvom det måske tager tid at nå
derhen. Men processen er mere tilfredsstillende end at bare sætte en masse
planter efter opskrift - for derefter kun at have lugearbejde tilbage.

:Pia (nybegynder og der er ingen der skal blande sig!



Mads Lie Jensen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 27-10-02 10:15

On Sun, 27 Oct 2002 08:15:04 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>> Jeg kender en du vil finde, er den dygtigste på denne Jord. Der er ingen
>du
>> vil synes kan gøre det bedre, og så er han endda gratis: dig selv!
>
>Det er i hvert fald en hel del sjovere, selvom det måske tager tid at nå
>derhen. Men processen er mere tilfredsstillende end at bare sætte en masse
>planter efter opskrift - for derefter kun at have lugearbejde tilbage.

Men er man til gengæld _ikke_ særlig optaget af havearbejde og alt det
der, men stadig gerne vil have en lidt spændende have som måske ikke
kræver voldsomt meget pasning, så får man nok et meget bedre resultat
ved at få en haveartitekt eller lign. til at tegne den.

Man sparer sikkert også en del penge, i forhold til selv at starte helt
uvidende med at plante løs.

Det sker tit at dem som gerne vil have lidt spræl i haven de køber bare
efter hvad de syntes ser pænt ud på billederne, uden at tænke på ting
som lys, jord, og hvor store planterne bliver. Er det den måde man får
startet på, så får man både et dårligt resultat og meget nemt smidt en
masse penge ud på det. Og hvis man nu ikke har lyst til det med haven,
så får man ikke noget ud af det.

Selv om man har anlagt sin have efter en tegning, så er der jo ingenting
der forhindrer en i at flytte rundt på det hele, skulle man senere få
lyst til den slags selv.

>:Pia (nybegynder og der er ingen der skal blande sig!

Jeg vil nu også selv helst bestemme i min egen have

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Preben Riis Sørensen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 27-10-02 12:34


> >:Pia (nybegynder og der er ingen der skal blande sig!
>
> Jeg vil nu også selv helst bestemme i min egen have
>
> --
> Mads Lie Jensen

Jeg synes vi er gået ind i en ny tid, også for havefolket, nu vi kan sidde
ved computeren og udvide vores horisonter hvad have og planter angår. Man
kan hente inspiration skriftligt og billedmæssigt, få det hele at se 'i
virkeligheden' og få viden om hvad der skal til for at få det til at lykkes.
Og det man ikke kan læse og kigge sig til, spørger man bare den kære
nyhedsgruppe om!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Mads Lie Jensen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 27-10-02 13:57

On Sun, 27 Oct 2002 12:34:28 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Jeg synes vi er gået ind i en ny tid, også for havefolket, nu vi kan sidde
>ved computeren og udvide vores horisonter hvad have og planter angår. Man
>kan hente inspiration skriftligt og billedmæssigt, få det hele at se 'i
>virkeligheden' og få viden om hvad der skal til for at få det til at lykkes.
>Og det man ikke kan læse og kigge sig til, spørger man bare den kære
>nyhedsgruppe om!

Enig, det er nemt at få information om det man vil.

Men det er stadig ikke alle som vil det - for dem er det efter min
mening bedre at bruge lidt penge på en havetegning, end det er at smide
penge ud på nogle tilfældige planter.

Og for nu lige at hive en bilanalogi på banen (det er jo så populært i
nyhedsgrupper

Jeg kunne sikkert nok finde ud af hvad min bil fejler og hvordan jeg
skulle ordne det - det interesserer mig bare ikke, så jeg kører den på
værksted.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Jørgen Rasmussen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 27-10-02 15:00

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> Søren Hansen <sbhagro@hotmail.com> skrev i en
> news:8b032233.0210250143.5d883ca2@posting.google.com...
> > Vi har købt en nedlagt landbrugsejendom med en stor have. Nu vil vi
> > gerne have hjælp til indretning af gård, køkken- og frugthave mm. Er
> > der nogen der kender en god (og billig!) havearkitekt som kunne tænke
> > sig at kigge på det ? Vi bor i Holstebro området.
>
> Jeg kender en du vil finde, er den dygtigste på denne Jord. Der er ingen du
> vil synes kan gøre det bedre, og så er han endda gratis: dig selv!

Det er jeg totalt uenig i.
Hvis man kun har sine egne ideer er man tilbøjelig til at gøre som det altid
har været.
Med minimale variationer.

Det er altid (ofte) godt at få andre til at vurdere sagen. At få andre øjne på
det.

Jeg har selv brugt det - indtil nu kun mht. Indretningsarkitekt - og har fået
et rigtigt godt udbytte ud af det.
Ofte ser man sig blind på en eller anden detalje.

Og ofte - i mit tilfælde - kan man med en anden persons vurdering få et totalt
andet resultat end man selv havde forventet oprindeligt.

Så det kan kun anbefales at få ekstern hjælp.
Hvis man kan/vil betale hvad det koster.
Minimum er vel et par timer + kørsel. Dvs. 1000 - 1500 kr

Selvfølgelig afhængig af hvad man via venner og familie kan få af ideer.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/


Preben Riis Sørensen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 27-10-02 23:15


>
> Selvfølgelig afhængig af hvad man via venner og familie kan få af ideer.
>
> --
> Mvh. Jørgen


Jeg henter indpiration ved enhver have jeg får kig på. De andre
arkitekttegnede er ret ens, dem springer jeg over
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste