Printervenlige udskrifter i WEB
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 25-10-02 10:37

Hejsa Alle!

Er der nogen der ved, eller stødt på følgende problem:

Jeg ønsker at få nogle "BRUGBARE" udskrifter på printeren i web...
Udskriften skal have nogenlunde følgende udseende:

------------------------------------
(kommentar: Pageheader) Side 1
SELSKAB 1 Bakkegården

PRODUKTNAVN BESKRIVELSE PRIS
------------------------------------
(kommentar: detail)
Skovl .... 222
Spade .... 322
Hest .... 339
Mus .... 399
Rotte .... 499
Tandtråd .... 588

-------------------------------------

Det vil sige... at der i mange tilfælde er så mange produkter
for selskab 1... at det skal komme på en ny side i udskrift situation...
Pageheaderen skal derfor komme på næste side også...
Så side 2 kan se således ud:

------------------------------------
(kommentar: Pageheader) Side 1
SELSKAB 1 Bakkegården

PRODUKTNAVN BESKRIVELSE PRIS
------------------------------------
(kommentar: detail)
Ske .... 242
Spade .... 352
Ko .... 369
Ceresøl .... 399
øl .... 469
Telefon .... 788

-------------------------------------

Jeg ved at man kan benyttte "PAGEBREAK" (javascript) for at skifte side...
men hvis jeg har et flere sider af produkter på et selskab ved jeg jo IKKE
hvornår jeg skal skifte side???!!!

Jeg forsøgte at lave et eksempel hvor jeg sagde at udskriften havde
en vis antal pixelhøjde før jeg skiftede side... (prøvede også med antal
linier)
Men udskrifterne skifter ikke korrekt side på forskellige printere...
Derfor er dette IKKE en brugbar løsning!..

Hvordan løses det bedst???

Skal man have fat i en rapportgenerator, såsom crystal report for web???
kan det klares via html... alligevel....
Er der så nogen der har eksempler herpå????

Håber virkelig dette er til at forstå denne gang:)

mvh jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-02 11:59

Jeg ved ikke om det er dette du mener.... men prøv :
http://www.mikenew.net/powerprint.php

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 25-10-02 17:26

nej det er ikke det jeg mener