Send information i JavaScript
Fra : Kjeld Damgaard

Dato : 25-10-02 10:29

Hej Gruppe

Vi er en projekt gruppe der har et problem, med at få sendt alt information
fra en html side uden at der indgår forms. Informationen skal sendes når der
trykkes på en input knap og sendes som en "post" så informationen ikke
bliver vist i browser stien.

Vi er åbne for alle forslag så længe der ikke kommer noget synligt på siden
(unødvendge linjeskift osv...) for brugeren.

Vi håber der er nogle der kan hjælpe!!!
M.V.H

Kjeld Damgaard

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-10-02 23:47

Kjeld Damgaard wrote in <apb2s1$2e0$1@sunsite.dk>:
> et problem, med at få sendt alt
> information fra en html side uden at der indgår forms.

Det lyder ret mystisk, da forms netop er metoden til at sende data til en
webserver (hvis det er en browser der bruges, og et almindeligt link ikke
er nok).

Hvad er der i vejen med at bruge en form?

> Informationen skal
> sendes når der trykkes på en input knap og sendes som en "post"

Det er altså en form du beskriver der...

> så informationen ikke bliver vist i browser stien.

Der er andre, og langt vigtigere, forskelle, end om værdierne vises i stien.
Det kan ikke anbefales at vælge ud fra det.

Hvorfor skulle man ønske at skjule adressen til den side man er på? (Hvis
det da er det, du vil.)

> Vi er åbne for alle forslag så længe der ikke kommer noget synligt på
> siden (unødvendge linjeskift osv...) for brugeren.

Du kan vise og skjule præcist hvad du vil.

Vi kan prøve at tage det fra det modsatte synspunkt:
Hvad er der i vejen med en helt almindelig form?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Michael Hoummark

Dato : 27-10-02 12:29

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en
> Vi kan prøve at tage det fra det modsatte synspunkt:
> Hvad er der i vejen med en helt almindelig form?

Jeg må vil ikke bruger form da dette tag giver mig et linjeskift i min HTML
browser derfor skal jeg bruge en anden øsning.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-02 15:57

"Michael Hoummark" <nobroadcast-michael@houmaark.dk> skrev :

>Jeg må vil ikke bruger form da dette tag giver mig et linjeskift i min HTML
>browser derfor skal jeg bruge en anden øsning.

Linjeskift undgås med
<form style="display: inline">

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-10-02 16:13

Michael Hoummark wrote in <apgimi$5t8$1@sunsite.dk>:

> Jeg må vil ikke bruger form da dette tag giver mig et linjeskift i min
> HTML browser derfor skal jeg bruge en anden øsning.

Jeg tænkte nok, at det var noget i den stil. :)

Et godt råd: Brug HTML-tags som de er beregnet til, det fungerer bedst på
længere sigt. Det med udseendet er sjældent et problem at lave bagefter med
CSS.

Som Knud allerede har sagt, så sætter du bare "display" til "inline" med CSS
på din form, og så er du sluppet af med linjeskiftet.

Før CSS-tiden måtte vi lave nogle til tider ret grumme ting, for at slippe
for den ekstra afstand, hurra for CSS. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)