Menulinje
Fra : Stiig L Hougesen

Dato : 25-10-02 09:59

Et lille spørgsmål mere...:

På min side www.hougesen.com er der en menulinje.

Da jeg gerne vil af med mine frames og gøre alle mine undersider
selvbærende, så ville jeg gerne kunne lave en fil et sted som er menuen og
som så kan indhentes i de enkelte sider.

Kan det lade sig gøre, og kan det lade sig gøre at menuen bliver stående
sammen med sidens banner så disse ikke forsvinder ud af vinduet i browseren
når der scrolles i sidens indhold som bliver vist neden under.

Håber nogen kan hjælpe mig med informationer om hvordan dette kan laves.

Med venlig hilsen
Stiig
stiig@hougesen.com

Fra : Torben

Dato : 25-10-02 10:55

Hej
Hvis jeg fårstår dig korrekt, så er du interesseret at have en menulinie,
som går igen på alle dine sider.
http://www.dynamicdrive.com finder du alle mulige afskygninger af
menulinier, hvoraf de fleste er gratis for ikke kommercielt brug.

Jeg har selv gode erfaringer med Top Navigational Bar All NS6!
som er nem at have med at gøre. Selve egenskaberne for menuens udseende kan
du vælge at definere i et stylesheet, men det er ikke nødvendigt.

Håber det hjælper dig videre.
M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-02 11:51

"Torben" <tp@secret.dk> wrote in message
> [...]
kan
> du vælge at definere i et stylesheet, men det er ikke nødvendigt.

Du kan lave en fil med bannere og din menu , som du kan hente ind i dine
andre filer hva. ssi el. php´s INCLUDE
Hvad understøtter dit webhotel ?

[klip]
Skabeloner i PHP
Med PHPs include() og require() kan du have en stump tekst liggende i en
enkelt fil, og så ellers bare inkludere filen i alle siderne på dit websted.
Når du ændrer den ene fil ændrer du dermed hele webstedet. Både udseende og
funktionalitet kan justeres i et snuptag med disse simple værktøjer. Du kan
lære at mestre dem hvis du følger dagens
lektionsplan.......................osv....

se mere på : http://www.webcafe.dk/artikler/php/skabeloner/