permenent og hårfarvning
Fra : Pia

Dato : 25-10-02 07:39

Hej
Hvilken række følge skal det ske i ?, og hvor unge må børn være.
Hilsen
Pia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-10-02 09:32

Pia wrote:
> Hej

hej pia...

> Hvilken række følge skal det ske i ?,

jeg vil sige at skal det være farve ( altså rigtig farve der skal blive i
håret og vokse ud) så skal det være farve først og så permanent...... hvis
det er lysning ( afblegning, lyse striber) så lav permanenten først.......

permanentvæske har en blegene effekt på hårfarverne, så hvis du farver
først, kan du risikere at det hele fiser af når permanenten er lavet....

vent altid mindst 14 dage mellem behandlingerne..... håret skal i begge
tilfælde have ro til at "lukke" sig....

>og hvor unge må børn være.

farve vil jeg sige er et privat spørgsmål... min søn var 6 da han første
gang havde farve i håret...... men en helfarvning ( hvor hele håret er
indfarvet) vil jeg nok helst ikke gøre på langhårede piger før de er 13-14
år......
mht permanent vil jeg som frisør helst ikke permanente en pige inden hun
kommer i puperteten... det skyldes at den lille pigekrop kan være indrettet
på en måde så man ikke kan forudse hvordan krøllerne bliver, og man
risikerer at smide pengene lige ud af vinduet.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.