Starte Gaim automatisk i Gnome 2.0 ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 24-10-02 23:45

Hej alle,

er der nogen der har en ide om hvordan jeg starter Gaim automatisk ?
Den understøtter ikke Save Session, så på den måde kan jeg ikke gøre
det.

Jacob

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 25-10-02 02:28

"Jacob Saaby Nielsen" <dont@think.so> wrote in

> er der nogen der har en ide om hvordan jeg starter Gaim automatisk ?
> Den understøtter ikke Save Session, så på den måde kan jeg ikke gøre
> det.

Uden at kende hverken gaim eller gnome vil jeg foreslå at du kigger på
~/.xinitrc

HTH
--
Knud

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 25-10-02 10:47

On Fri, 25 Oct 2002 01:27:47 +0000, Arne Schwerdtfegger wrote:

> Uden at kende hverken gaim eller gnome vil jeg foreslå at du kigger på
> ~/.xinitrc

Hmm, sådan en har jeg ikke lige... Nogen ide om hvorfor, iøvrigt ?

Jacob

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 25-10-02 10:55

Jacob Saaby Nielsen wrote:

> Hmm, sådan en har jeg ikke lige... Nogen ide om hvorfor, iøvrigt ?
>
> Jacob

XINIT(1)

NAME
xinit - X Window System initializer

SYNOPSIS xinit [ [ client ] options ] [ -- [ server ] [ display ]
options ]

      DESCRIPTION
      The xinit program is used to start the X Window System
      server and a first client program on systems that cannot
      start X directly from /etc/init or in environments that
      use multiple window systems. When this first client
      exits, xinit will kill the X server and then terminate.

      If no specific client program is given on the command
      line, xinit will look for a file in the user's home
      directory called .xinitrc to run as a shell script to
      start up client programs. If no such file exists,
      xinit will use the following as a default:

      xterm -geometry +1+1 -n login -display :0

Det staar i manualen til xinit. Derfor.

Hvis du starter direkte i runlevel 5 med xdm, boer det i oevrigt vaere i
filen ~/.xsession i stedet, saa vidt jeg husker. Du kan evt bare
symlinke de to filer.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 25-10-02 12:11

On Fri, 25 Oct 2002 09:54:52 +0000, Ole Michaelsen wrote:

> Hvis du starter direkte i runlevel 5 med xdm, boer det i oevrigt vaere i
> filen ~/.xsession i stedet, saa vidt jeg husker. Du kan evt bare symlinke
> de to filer.

Tak for informationen ! Det kigger jeg lige på Jeg tror lige jeg ta'r
en kigger på hvad symlinking er, hvis det står i linux-bøgerne

Jacob

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 25-10-02 12:28

Jacob Saaby Nielsen wrote:

> Tak for informationen ! Det kigger jeg lige på Jeg tror lige jeg ta'r
> en kigger på hvad symlinking er, hvis det står i linux-bøgerne

Jeg er ret sikker paa at det staar i linux-boegerne:

http://www.sslug.dk/linuxbog/unix/bog/mv-rm.html (led efter 'link').

vh,

Fra : Peter Makholm

Dato : 25-10-02 10:54

"Jacob Saaby Nielsen" <dont@think.so> writes:

> Hmm, sådan en har jeg ikke lige... Nogen ide om hvorfor, iøvrigt ?

Fordi den kun er nødvendig at have hvis man skal bruge den. Lav den
selv nu du (måske) har brug for den.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-10-02 13:52

Jacob Saaby Nielsen wrote:

> er der nogen der har en ide om hvordan jeg starter Gaim automatisk ?
> Den understøtter ikke Save Session, så på den måde kan jeg ikke gøre
> det.

Når du loader gaim-appleten, mener jeg den gør det.

--
Mvh. Bo
Linux! The choice of a GNU generation!