Tekst i flash, antialising versus ingen an~
Fra : Mike Ingvorsen

Dato : 24-10-02 22:03

Her kommer det:

Er det muligt at anvende en specifik font (en ikke standart font alá
Verdana, helvetica osv.) Slå Use device font til, men stadig embedde den.
(jeg ved godt der er en modsætning i dette, men....)

Pointen er jeg vil bruge en skrift ved navn Signa som brødtekst, men jeg vil
ikke have den antialised da det ligner lort i 10 px. Jeg ved jeg kan sætte
kvaliteten på selve swfén ned men det øsnker jeg ikke da det smadrer resten
af vektorgrafikken. Altså slår antialising fra på alt. Jeg ønske at bruge en
font som jeg er temmelig sikker på modtageren har, men jeg vil ikke have den
antialised.

Jge har spurgt adskillige flashkyndige personer (hvilket jeg nu også mener
jeg selv er) men ingen har kunne give mig en løsning...

Kan du?

Mike

www.majkeinar.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 25-10-02 05:24

>Er det muligt at anvende en specifik font (en ikke standart font alá
>Verdana, helvetica osv.) Slå Use device font til, men stadig embedde den.
>(jeg ved godt der er en modsætning i dette, men....)

du har ret i, at det er en modsætning at ville bruge en device font og
alligevel en specifik font ;)

> [...]
>font som jeg er temmelig sikker på modtageren har, men jeg vil ikke have den

signa har jeg ikke selv, så den skal embeddes for at jeg kan se den,
men nej, du kan ikke umiddelbart anti-antialiase den.. hørt om
bitmap/pixel fonte?? de kan være løsningen, selvom du så ikke får din
signa font..

søg evt. i denne ng efter ovenstående..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : aFXNIN

Dato : 26-10-02 13:53

Ok, nu håber du/i har Flash MX(ik sikker på hvor man gør det her i F5)
markér/vælg din textbox og tryk på "Character.." under properties i
bunden...

og så vælger du "Embed Font Qutlines For: _All Characters_ " sådan virkede
det for mig.. burde også gøre for alle andre..