/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Betaling af leverandør ved import
Fra : hb


Dato : 24-10-02 19:58

Hejsa,

Er der nogen der kan forklare mig flg.: hvis jeg nu skal importere et
mængde vare fra f.eks. en kinesisk fabrikant så skal fabrikanten jo
naturligvis have penge før varene afsendes, f.eks. via T/T (og evt. L/C).
men der er jo ikke noget der forhindre fabrikanten i at sende en container
fyldt med luft og beholde varene!
Eller for den sags skyld sende en masse fejlbehæftede varer og blot holde på
at de ikke fejlede noget da de blev afsendt!

Hvordan forholder man sig til dette?

Jeg er naturligvis godt klar over, at meget er et spørgsmål om tillid - men
mange kinesiske virksomheder kræver jo større ordremængder ... også ved
førstegangs handler... så en gang bliver man jo nød til at købe... skal man
så blot stole blindt på fabrikanten?

H-H




 
 
Michael Jørgensen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 24-10-02 20:01

Hvad har du planer om at importere?


"hb" <hb@hb.hb> skrev i en meddelelse
news:3db8429a$0$97623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Er der nogen der kan forklare mig flg.: hvis jeg nu skal importere et
> mængde vare fra f.eks. en kinesisk fabrikant så skal fabrikanten jo
> naturligvis have penge før varene afsendes, f.eks. via T/T (og evt. L/C).
> men der er jo ikke noget der forhindre fabrikanten i at sende en container
> fyldt med luft og beholde varene!
> Eller for den sags skyld sende en masse fejlbehæftede varer og blot holde

> at de ikke fejlede noget da de blev afsendt!
>
> Hvordan forholder man sig til dette?
>
> Jeg er naturligvis godt klar over, at meget er et spørgsmål om tillid -
men
> mange kinesiske virksomheder kræver jo større ordremængder ... også ved
> førstegangs handler... så en gang bliver man jo nød til at købe... skal
man
> så blot stole blindt på fabrikanten?
>
> H-H
>
>
>



hb (25-10-2002)
Kommentar
Fra : hb


Dato : 25-10-02 19:22

Det kan skam være alt lige fra gaveartikler, tekstiler til
forbrugerelektronik! (dog nok mest sidstnævnte)

H-H

"Michael Jørgensen" <mich.j@stofanet.dk> wrote in message
news:3db84330$0$1037$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hvad har du planer om at importere?
>
>
> "hb" <hb@hb.hb> skrev i en meddelelse
> news:3db8429a$0$97623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hejsa,
> >
> > Er der nogen der kan forklare mig flg.: hvis jeg nu skal importere et
> > mængde vare fra f.eks. en kinesisk fabrikant så skal fabrikanten jo
> > naturligvis have penge før varene afsendes, f.eks. via T/T (og evt.
L/C).
> > men der er jo ikke noget der forhindre fabrikanten i at sende en
container
> > fyldt med luft og beholde varene!
> > Eller for den sags skyld sende en masse fejlbehæftede varer og blot
holde
> på
> > at de ikke fejlede noget da de blev afsendt!
> >
> > Hvordan forholder man sig til dette?
> >
> > Jeg er naturligvis godt klar over, at meget er et spørgsmål om tillid -
> men
> > mange kinesiske virksomheder kræver jo større ordremængder ... også ved
> > førstegangs handler... så en gang bliver man jo nød til at købe... skal
> man
> > så blot stole blindt på fabrikanten?
> >
> > H-H
> >
> >
> >
>
>



felix (24-10-2002)
Kommentar
Fra : felix


Dato : 24-10-02 21:32


"hb" <hb@hb.hb> skrev i en meddelelse
news:3db8429a$0$97623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> Er der nogen der kan forklare mig flg.: hvis jeg nu skal importere et
> mængde vare fra f.eks. en kinesisk fabrikant så skal fabrikanten jo
> naturligvis have penge før varene afsendes, f.eks. via T/T (og evt. L/C).
> men der er jo ikke noget der forhindre fabrikanten i at sende en container
> fyldt med luft og beholde varene!
> Eller for den sags skyld sende en masse fejlbehæftede varer og blot holde på
> at de ikke fejlede noget da de blev afsendt!
>
> Hvordan forholder man sig til dette?
>
> Jeg er naturligvis godt klar over, at meget er et spørgsmål om tillid - men
> mange kinesiske virksomheder kræver jo større ordremængder ... også ved
> førstegangs handler... så en gang bliver man jo nød til at købe... skal man
> så blot stole blindt på fabrikanten?
>
> H-H
>
I gamle dage var der noget der hed REMBOURS snak med din bank herom, de skal alligevel
ind i importen !



hb (25-10-2002)
Kommentar
Fra : hb


Dato : 25-10-02 19:21

Ja, remburs det er jo det samme som L/C (altså den engelske betegnelse
"Letter Of Credit") - det er jo så
vidt jeg ved en aftale mellem købers bank og sælgers bank... sælgers bank
kan man vel næppe få ud
og checke at indholdet af en container nu også er det det skal være ?

H-H

"felix" <felix6@of[XXX]ir.dk> wrote in message
news:ap9lao$ces$1@sunsite.dk...
>
> "hb" <hb@hb.hb> skrev i en meddelelse
> news:3db8429a$0$97623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hejsa,
> >
> > Er der nogen der kan forklare mig flg.: hvis jeg nu skal importere et
> > mængde vare fra f.eks. en kinesisk fabrikant så skal fabrikanten jo
> > naturligvis have penge før varene afsendes, f.eks. via T/T (og evt.
L/C).
> > men der er jo ikke noget der forhindre fabrikanten i at sende en
container
> > fyldt med luft og beholde varene!
> > Eller for den sags skyld sende en masse fejlbehæftede varer og blot
holde på
> > at de ikke fejlede noget da de blev afsendt!
> >
> > Hvordan forholder man sig til dette?
> >
> > Jeg er naturligvis godt klar over, at meget er et spørgsmål om tillid -
men
> > mange kinesiske virksomheder kræver jo større ordremængder ... også ved
> > førstegangs handler... så en gang bliver man jo nød til at købe... skal
man
> > så blot stole blindt på fabrikanten?
> >
> > H-H
> >
> I gamle dage var der noget der hed REMBOURS snak med din bank herom, de
skal alligevel
> ind i importen !
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste