station2.dk hovedside defacet
Fra : F.Larsen

Dato : 24-10-02 17:15

Kig her:
http://www.station2.dk/

--
Flemming

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-10-02 19:57

"F.Larsen" wrote:

> Kig her:
> http://www.station2.dk/

Hmm, man får hvad man betaler for?

[kasperd:pts/0] telnet www.station2.dk 80
Trying 212.100.225.165...
Connected to www.station2.dk.
Escape character is '^]'.
GET /

<head>
<title>*©*´¯`*-* DK WEB Online - Danmarks billigste priser på Web Hotel *-*´¯`*©*</title>
^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Don't do this at home kids: touch -- -rf

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-10-02 20:26

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote:

>Kig her:
>http://www.station2.dk/

Undskyld, hvis jeg lyder lidt uvidende, men hvad er der specielt
ved www.station2.dk ?

Saa vidt jeg kan finde ud af, er det bare en ganske almindelig
privat hobbyside, og de bliver jo defacet i hundredevis for
tiden.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 24-10-02 20:49

On Thu, 24 Oct 2002 18:15:28 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

>Kig her:
>http://www.station2.dk/

Kan du ikke poste link på denne måde?

http://anon.free.anonymizer.com/http://www.station2.dk/

--
Svend Olaf

Fra : Digit

Dato : 24-10-02 21:34

"Svend Olaf Mikkelsen" ræsonnerede, og skrev d. 24 okt 2002:

> http://anon.free.anonymizer.com/http://www.station2.dk/

Så vidt jeg husker kræver de penge for at surfe frit. Anonymizer er også
frygtelig langsom. <http://www.proxyportal.com> plejer at køre bedre. Men
hva, det fungerer nu bedre selv at støve en Non-transparent Lvl1 lowping
proxy op.

Støvede dette nyttige link op
<http://directory.google.com/Top/Computers/Internet/Proxies/Free/>

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Bo Simonsen

Dato : 24-10-02 22:03

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Kan du ikke poste link på denne måde?
>
> http://anon.free.anonymizer.com/http://www.station2.dk/

Hvorfor? Er det da ulovligt at gå ind på en defacet side?
Nej.

--
Mvh. Bo
Linux! The choice of a GNU generation!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-02 22:56

In article <3DB85FF8.4070205@geekworld.dk>, Bo Simonsen wrote:

> Hvorfor? Er det da ulovligt at gå ind på en defacet side?
> Nej.

Det er ikke alle links det er lovligt at klikke på.
Enkelte links medfører konfiskation af dit udstyr, og
sigtelser for diverse lovovertrædelser.

Se Valus sagen.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 24-10-02 23:19

On Thu, 24 Oct 2002 21:55:31 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Det er ikke alle links det er lovligt at klikke på.
>Enkelte links medfører konfiskation af dit udstyr, og
>sigtelser for diverse lovovertrædelser.
>
>Se Valus sagen.

Det vil jo så eventuelt vise sig. Det korte af det lange er, at man er
nødt til at strække sig et stykke for at holde nallerne fra de
problemer, de middelmådige render og laver.
--
Svend Olaf

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-10-02 17:32

Povl H. Pedersen wrote in
<slrnargr2j.i3.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>:
> Det er ikke alle links det er lovligt at klikke på.
> Enkelte links medfører konfiskation af dit udstyr, og
> sigtelser for diverse lovovertrædelser.

Det kan da umuligt være ulovligt at gå ind på den url Flemming postede. Hvis
du mener der kan være noget ulovligt ved det, så må du meget gerne henvise
til en paragraf og/eller en dom.

Og nej, du kan ikke henvise til Valus-sagen. Dels er der mig bekendt ikke
afgjort noget som helst endnu, og dels er det noget helt andet.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-10-02 00:22

Svend Olaf Mikkelsen skrev:

>Kan du ikke poste link på denne måde?

Hvad skulle fidusen være?

--
Bertel

Fra : Digit

Dato : 25-10-02 10:03

"Bertel Lund Hansen" ræsonnerede, og skrev d. 25 okt 2002:

> Hvad skulle fidusen være?

At surfe igennem "anonym" proxy.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-10-02 10:19

Digit skrev:

>At surfe igennem "anonym" proxy.

Hvorfor skulle man det.

(Og du må gerne give hele forklaringen i ét hug, og ikke blot
afsløre næste sætning.)

--
Bertel

Fra : Digit

Dato : 25-10-02 10:54

> Hvorfor skulle man det.

Jeg bruger en non-transparent proxy til samtlige online opgaver (når det
er muligt vel og mærke).
Du har sandsynlgivis allerede en ide om hvorfor nogle gør dette... hvis
ikke skal jeg da gerne komme med et par forslag:

1. Man planlægger at udføre funktioner der er mere eller mindre ulovlige
i det pågældende land/besværligegøre sporing.

2. "Ghost" surfing.

3. Enten u- eller begrundet paranoia (her tænker jeg på logging
tilknyttet privat IP).

4. Afskære ISP for at logge færden (denne har jeg dog aldrig fået
bekræftet --altså at ISP ikke har mulighed for at logge trafik fra proxy.

Specielt Valus sagen bekræftede -overfor mig- at en anonym proxy er din
ven. At du så ikke har gjort noget ulovligt er sådan set lige meget...
hvis man har mulighed for at sløre ens "spor" bør man gøre det.

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 25-10-02 12:09

Digit <CONSIDER-THIS@CRAP.ORG> wrote in news:Xns92B278824FDADDigitRulez@
194.255.237.193:

> 4. Afskære ISP for at logge færden (denne har jeg dog aldrig fået
> bekræftet --altså at ISP ikke har mulighed for at logge trafik fra proxy.

Tænk over hvordan internettet virker, find ud af at din trafik passerer
gennem ISP'en routere, og erkend at en proxy ikke hjælper en hat.

Du skal som minimum ha en krypteret tunnel af en art frem til proxyen hvis
du ikke vil ha at folk(ISP'en) kan følge med i hva der sker.

--
Knud

Fra : Digit

Dato : 25-10-02 12:23

"Arne Schwerdtfegger" ræsonnerede, og skrev d. 25 okt 2002:

> Tænk over hvordan internettet virker, find ud af at din trafik
> passerer gennem ISP'en routere, og erkend at en proxy ikke hjælper en
> hat.

Ok, jeg troede bare at ISP kunne logge mine opkoblinger til proxy men ikke
videre.. men det du skriver giver selvfølgelig mening eftersom der jo
stadig er trafik herned.

> Du skal som minimum ha en krypteret tunnel af en art frem til proxyen
> hvis du ikke vil ha at folk(ISP'en) kan følge med i hva der sker.

Den eneste tunnel funktion jeg har hørt om til installation er HTTport, men
for det første nægtede skidtet at virke og for det andet er forbindelsen
vist ikke krypteret.
Derudover er der flere "internet anonymizers" som tilbyder kryptering. Eks.
http://www.the-cloak.com

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-10-02 12:40

Digit wrote:

> Ok, jeg troede bare at ISP kunne logge mine opkoblinger til proxy men ikke
> videre.. men det du skriver giver selvfølgelig mening eftersom der jo
> stadig er trafik herned.

Hvis du vil teste, om du kan spores, selvom du bruger proxy, så skal du
bare indtaste forskellige sjove URL'er, der starter med
http://www.valus.dk. Hvis du ikke hører noget i løbet af en fem-seks
måneder, har proxyen sandsynligvis slettet dine spor.

Ups, bare jeg nu ikke også får beslaglagt mit udstyr.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Digit

Dato : 25-10-02 16:18

"Kim Ludvigsen" ræsonnerede, og skrev d. 25 okt 2002:

> [...]
> http://www.valus.dk. Hvis du ikke hører noget i løbet af en fem-seks
> måneder, har proxyen sandsynligvis slettet dine spor.

Udover det program jeg bruger til at indsamle proxies med (hvor jeg kører
dem igennem en proxyjudge), plejer jeg også at teste med
<http://www.multiproxy.org/cgi-bin/test-cgi.pl>. Den øverste sektion skal
helst være helt clean med undtagelse af REMOTE_ADDR feltet (så har *jeg*
det i hvertfald bedst ;).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-10-02 10:20

Digit wrote:

> At surfe igennem "anonym" proxy.

Jeg tror nok, de fleste havde gennemskuet, at dette ville være
resultatet af at bruge links af den type. Vi mangler en forklaring på,
hvorfor det skulle være nødvendigt endsige fornuftigt i dette tilfælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Digit

Dato : 25-10-02 11:03

> Jeg tror nok, de fleste havde gennemskuet, at dette ville være
> resultatet af at bruge links af den type. Vi mangler en forklaring på,
> hvorfor det skulle være nødvendigt endsige fornuftigt i dette tilfælde.

Medmindre station2.dk er en ny "Valus" kan der næppe ske noget ved at
besøge sitet... men som jeg svarer Bertel: Har man mulighed for at sløre
ens færden bør man gøre det --in case forståes...

Det må være op til den enkelte og dennes grad af "overvågnings paranoia";
har du først sat dig op til at figurere "anonymt" i de forskellige loggings
kan jeg ikke se nogen grund til at det skulle være anderledes med dette
link.

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-10-02 17:35

Kim Ludvigsen wrote in <3DB90CA2.1B82@mail.dk>:
> Jeg tror nok, de fleste havde gennemskuet, at dette ville være
> resultatet af at bruge links af den type. Vi mangler en forklaring på,
> hvorfor det skulle være nødvendigt endsige fornuftigt i dette tilfælde.

Og først og fremmest hvorfor det er Flemmings opgave at finde en god
proxy-agtig anonymiserings-server, og linke til den.

Hvis en person vil surfe gennem en proxy, må det vel være personens eget
ansvar og valg.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-10-02 10:21

Digit <CONSIDER-THIS@CRAP.ORG> writes:

>At surfe igennem "anonym" proxy.

Er det en fidus?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Digit

Dato : 25-10-02 11:08

"Klaus Ellegaard" ræsonnerede, og skrev d. 25 okt 2002:

> Er det en fidus?

Hvis du har planer om ulovlig aktivitet eller bare er paranoid... ja, så
kan det være en fidus.
Lidt á la samme tankegang du må have da du besluttede at køre med X-No-
Archive: yes.

Fra : Larz

Dato : 25-10-02 00:23

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Kan du ikke poste link på denne måde?
>
> http://anon.free.anonymizer.com/http://www.station2.dk/

Er det ikke ligemeget? Klarer din anonyme proxy som du har sat op i din
browser ikke det for dig? :P

--
-
Lars

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 24-10-02 21:46

svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) writes:

> Kan du ikke poste link på denne måde?
>
> http://anon.free.anonymizer.com/http://www.station2.dk/

Hvorfor skal man det?

Christoffer Olsen

*** Debian GNU/Linux - http://www.debian.org ***

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-10-02 21:07

F.Larsen skrev:

> Kig her: http://www.station2.dk/

Det er der vel ikke noget usædvanligt i (at billige webhoteller er nem-
mere at bryde ind på/i)?

Læg i øvrigt mærke til, at der åbenbart er forskel på station2.dk
og www.station2.dk. Om det er en fejl fremkaldt af "indbruddet", skal
jeg ikke kunne sige.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-10-02 08:46

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Læg i øvrigt mærke til, at der åbenbart er forskel på station2.dk
> og www.station2.dk.

Begge refferer til samme IP addresse. Men serveren har åbenbart
kun sat en virtuel server op for www.station2.dk, mens den aldrig
har hørt om station2.dk og derfor vælger default virtuel server i
stedet for.

> Om det er en fejl fremkaldt af "indbruddet", skal
> jeg ikke kunne sige.

Det tror jeg ikke.

Don't do this at home kids: touch -- -rf

Fra : Peter T.

Dato : 25-10-02 06:31

F.Larsen wrote:

> Kig her:
> http://www.station2.dk/

Domænet ligger hos DK web online, som lejer serverplads hos Rackspace.com,
som vist holder til i USA. Og Rackspace var jo ude for et mass defacement
fornylig, og det gik vist ikke kun udover DK web online.

Korrekser mig, hvis jeg er gået galt i byen.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 25-10-02 10:10

"F.Larsen" skrev:
> Kig her:
> http://www.station2.dk/

For god ordens skyld burde det nok med, at siden ikke har noget at gøre
med TV2's kendte kriminalmagasin:
http://web.archive.org/web/20010605204120/www.station2.dk/info.html

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)