"st0" forsvinder i mdk9.0
Fra : Kim Østerby

Dato : 24-10-02 16:57

Når maskinen er startet kan jeg fint se st0 med mt kommandoen.
Jeg kan også lave en backup med f.eks. tar, men når backup'en er færdig får
jeg følgende besked, hvis jeg f.eks skriver:

mt -f /dev/st0 status no such device or address

Nogen forslag????

Kim

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-10-02 17:04

In article <3db81860f@dspool01.news.tele.dk>, Kim Østerby wrote:
> [...]
> jeg følgende besked, hvis jeg f.eks skriver:
>
> mt -f /dev/st0 status no such device or address

Dette problem kender jeg måske også. På mit arbejde, har vi en LTO
station. Er vi uheldige og kommer til at flyde båndet helt, så mister
SCSI controlleren helt kontakten med tapestationen og reboot er eneste
udvej ( af både tape station og maskine ).

Men det kan jo også være at der er andre muligheder.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-10-02 19:24

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> [...]
> udvej ( af både tape station og maskine ).
>
> Men det kan jo også være at der er andre muligheder.

Måske kan I anvende programmer som 'scsiadd' til at scanne SCSI-bussen
og tilføje båndstationen uden reboot.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-10-02 21:35

Den Thu, 24 Oct 2002 17:57:20 +0200 skrev Kim Østerby:
> [...]
>jeg følgende besked, hvis jeg f.eks skriver:
>
>mt -f /dev/st0 status no such device or address

Er båndet stadig i?

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Kim Østerby

Dato : 25-10-02 07:34

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> Er båndet stadig i?