copyright på billeder
Fra : Rasmus Kjær

Dato : 24-10-02 14:47

Jeg har nu flere gange oplevet sider, hvor man ved klik på
billeder får en alert-meddelelse om at billedet er
copyright-sikret, og man ikke kan save det...
Hvordan laver man det? Jeg har ingen ide om om jeg er i den
rigtige gruppe, men vil I så om ikke andet sende mig videre til
den rigtige?

På forhånd tak for hjælpen!
Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-10-02 15:14

Rasmus Kjær <r.kjaer@ofir.dk> writes:

> [...]
> Hvordan laver man det? Jeg har ingen ide om om jeg er i den
> rigtige gruppe, men vil I så om ikke andet sende mig videre til

Rigtigt gruppe, da man bruger Javascript til at opnå effekten.

Først skal du vide at det kun virker i nogle (få men udbredte)
browsere, og det langt fra forhindrer folk der ved hvad de laver, i at
få fat i billedet alligevel. Altså, langt hen ad vejen er det spild af
tid at putte det ind (med mindre man ved at dem man vil beskytte sig
mod ikke har det minimum af teknisk viden der skal til for at få fat i
billedet alligevel).

hvis du stadig er interesseret, så er det første link Google gav:
<URL:http://www.brownielocks.com/stopcopying.html>

/L 'Opera tillader ikke en side at overtage browserinterfacet'

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-10-02 15:18

Thu, 24 Oct 2002 13:47:03 +0000 (UTC), skrev Rasmus Kjær
<r.kjaer@ofir.dk>:

>Jeg har nu flere gange oplevet sider, hvor man ved klik på
>billeder får en alert-meddelelse om at billedet er
>copyright-sikret, og man ikke kan save det...

Vel kan man så, det nemmeste er gå op i filer => gem som og alle
billeder på siden er automatisk gemt (og 117 andre måder at gøre
det på).

Et ingen højeklikscript på siden er dybt irriterende, det
fratager brugeren mange gode navigationsmuligheder og viser at
man er amatør.

Men ellers findes det nemt via en søgemaskine.
<http://www.google.com/search?q=ingen+h%C3%B8jreklik&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=>

Fra : Rasmus Kjær

Dato : 24-10-02 15:36

Jeg takker!

Jeg har nu heller ingen intentioner om at lave et sådant script.
Jeg var bare nysgerrig, for hvordan det lod sig gøre...