Gratis Antivirus
Fra : Mike

Dato : 24-10-02 14:15

Hej NG

Er der nogen som kan ramse nogle gratis antivirus programmer op, og evt.
hvor gode de er?

MVH
Mike

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-10-02 14:20

"Mike" <hr_mike@hotmail.dk> writes:

> Hej NG
>
> Er der nogen som kan ramse nogle gratis antivirus programmer op, og evt.
> hvor gode de er?

hmm http://housecall.antivirus.com men dette spg. høre mere hjemme i
dk.edb.sikkerhed.virus

Martin

Fra : Louby

Dato : 24-10-02 14:23

"Mike" <hr_mike@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogen som kan ramse nogle gratis antivirus programmer op, og
> [...]
AVG Anti-Virus fra http://www.grisoft.com/ synes jeg virker godt.
Virusdefinitioner er hurtige at opdatere over nettet.
Antivir fra http://www.free-av.de/ brugte jeg først men deres server hører
ikke til de hurtige.
Mht. hvor gode de er kan jeg kun sige at jeg ikke har haft virus i 4 måneder
jeg har brugt de 2 programmer.

Mvh Louby

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 24-10-02 16:15

"Mike" <hr_mike@hotmail.dk> wrote in

> Er der nogen som kan ramse nogle gratis antivirus programmer op,

Jeg bruger både 'sund fornuft' og 'omtanke', og jeg har været virusfri i
mange år nu.

> evt. hvor gode de er?

Jeg er ikke meget for at bedømme kvaliteten af dem da de har svigtet mig et
par gange i andre sammenhænge, men til antivirus-brug fungerer de
glimrende.

--
Knud

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-10-02 20:31

Arne Schwerdtfegger <knud@INVALIDskodliv.dk> wrote:

>Jeg bruger både 'sund fornuft' og 'omtanke', og jeg har været virusfri i
>mange år nu.

En kombination af programmerne 'kloge brugere 3.0' og 'dumme
emailklienter 1.0' fungerer ogsaa ganske fint.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-10-02 20:39

Allan Olesen wrote:

> En kombination af programmerne 'kloge brugere 3.0' og 'dumme
> emailklienter 1.0' fungerer ogsaa ganske fint.

Og det bliver kun bedre, hvis man tilføjer "marginaliserede
styresystemer" til ligningen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bob

Dato : 26-10-02 13:03

Jeg bruger både 'sund fornuft' og 'omtanke', og jeg har været virusfri i
>mange år nu.

Sådan noget fis at fyre af

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-10-02 15:00

Bob wrote:
> Jeg bruger både 'sund fornuft' og 'omtanke', og jeg har været virusfri i
> Sådan noget fis at fyre af

Og argumentet er?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-10-02 15:14

Bob wrote:

> Jeg bruger både 'sund fornuft' og 'omtanke', og jeg har været virusfri i
>
> Sådan noget fis at fyre af

Hvorfor det?

Hvad email angår er det ret nemt at undgå. Der findes programmer
der kan checke mails indhold i rent tekstformat, selv bruger jeg
MailCall2 som er et program der laver en lyd når jeg modtager
mails. Jeg kan herefter højreklikke på de modtagne mails og få
vist indholdet i tekstformat inden jeg beder min normale
emailklient om at hente tingene hjem. For tiden kommer der en
masse mails med binære vedhæng der hedder noget i stil med
"blahblah.jpg.exe" eller "blahblah.jpg.scr", typisk fra folk jeg
ikke har hørt fra før. Disse kan jeg med MailCall2 slette direkte
på min udbyders POP3 server, dvs. inden jeg henter dem hjem. Mails
fra venner og bekendte kan jeg også se i ren tekst inden jeg
beslutter mig for om de skal hentes. Hvis der er en vedhæftet fil
med, men brødteksten ikke siger noget i relation til
vedhæftningen, så bliver mailen også slettet.. Har du lyst til at
teste MailCall2 kan du finde det her
<http://www.pcmag.com/article2/0,4149,268554,00.asp>, men der er
også mange andre programmer med samme funktionalitet..

Kritisk sans når der downloades fra www kan også bringe en langt.
Programmer henter jeg kun fra softwarehusenes officielle
hjemmesider, det giver en rimelig sikkerhed for at der ikke er
fiflet med indholdet undervejs. Jeg kunne ikke drømme om at starte
et program hentet fra fx. kazaa, napster, edonkey og hvad de
services nu ellers hedder. Metoden med kun at hente officielle
steder er ikke skudsikker, for selv officielle steder kan have
virus, men risikoen er langt mindre end når man henter noget fra
private..

Grundliggende viden om vira's måder at fungere på er også med til
at holde risikoen nede. Jeg har en rimelig god ide om hvilke
filtyper der er risici ved og hvilke der er harmløse og skulle jeg
møde en hidtil uset filtype så holder jeg mig fra den indtil jeg
ved hvad det drejer sig om..

Nååeja, og så prøver jeg såvidt muligt at holde mig fra produkter
med kendte sikkerhedshuller..

Min vurdering er at langt de fleste vira idag spredes enten via
emails eller p2p-services som kazaa osv., så man kan mindske
risikoen for virusinficeringer ganske enormt gennem omtanke og
sund fornuft. Dermed ikke sagt at virusscannere er spild af tid,
jeg har da også en scanner installeret som ekstra sikkerhed hvis
min egen "taktik" skulle svigte, men hidtil har den ikke været i
brug.. Indimellem slipper jeg rent faktisk bevidst en virus gennem
mit eget nåleøje for at teste om min virusscanner reagerer på den
eller om det er på tide at lede efter et bedre produkt..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 26-10-02 18:21

"Bob" <d270402@hotmail.com> wrote in

> Sådan noget fis at fyre af

Dine slående argumenter har fået mig til at indse den grusomme fejltagelse
jeg har begået. Jeg går straks igang med 17 'personlige firewalls' og 39
inferiøre antivirusprodukter, for så må _noget_ af det da virke.

Når nu vi er igang med at rette op på fejltagelser kunne jeg måske lokke
dig til at læse http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - det vil
glæde mig og garanteret mange andre.

--
Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-02 20:34

In article <3db7f263$0$97660$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mike wrote:
> Hej NG
>
> Er der nogen som kan ramse nogle gratis antivirus programmer op, og evt.
> hvor gode de er?

Format C: Er god til at fjerne de fleste vira pånær boot-vira
FDISK Fjerner også boot vira
Linux/FreeBSD/OpenBSD er alle gode til at holde vira væk.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-10-02 21:31

Den Thu, 24 Oct 2002 19:33:44 +0000 (UTC) skrev Povl H. Pedersen:

>Format C: Er god til at fjerne de fleste vira pånær boot-vira
>FDISK Fjerner også boot vira
>Linux/FreeBSD/OpenBSD er alle gode til at holde vira væk.

Medmindre man åbner KLEZ i Wine... Læs slashdot

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-02 22:53

In article <ap9l9j$17b$7@sunsite.dk>, Kent Friis wrote:

> Medmindre man åbner KLEZ i Wine... Læs slashdot

Jaja, jeg overvejede at skrive det.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-10-02 23:01

On Thu, 24 Oct 2002 15:14:52 +0200, "Mike" <hr_mike@hotmail.dk>
wrote:

> Er der nogen som kan ramse nogle gratis antivirus programmer op, og evt.
> hvor gode de er?

Jeg kan se, du bruger TDC. Jeg mener bestemt, at de fører gruppen
dk.edb.sikkerhed.virus, der er den rigtige til dit spørgsmål.

-A
--
http://www.hojmark.org/