dato-sammenligning ?
Fra : Chrisser

Dato : 24-10-02 13:59

Hej

Er der nogen der ligger inde med noget javascript til sammenligning af
datoer,
jeg er nemlig rendt ind i noget jeg ikke lige kan overskue.....

Jeg har et datofelt, der som udgangspunkt er sat til dags dato. (dd-mm-yyyy)
Brugeren må godt ændre i det felt. Så langt så godt !

MEN brugeren må ikke ændre til en dato, der ligger uden for regnskabs-året
( som er variabel ).

Jeg har startdatoen for regnskabsåret, eks. 01-06-2002 , altså må datoen
ikke ændres til en dato der ligger før 01-06-2002, men den må heller ikke
ændres til noget der ligger efter 01-06-2003 (incl. d. 01-06-2003)

- jeg må indrømme at dette overstiger mine evner indenfor JavaScript, da jeg
ikke kan finde funktioner til sammenligning af datoer

MVH
Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 25-10-02 10:40

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der ligger inde med noget javascript til sammenligning af
> datoer,
> jeg er nemlig rendt ind i noget jeg ikke lige kan overskue.....

Nevermind

- jeg fandt ud af det ved at lave mine datoer til dato-objekter med:
var NyDato = new Date(Date.UTC(aar,md,dag));

- derefter kunne de sammenlignes ved hjælp af Date.valueOf metoden

Chrisser