/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
AGP 4x og 8x. Nedadkompatibelt?
Fra : Lars Hjortø


Dato : 24-10-02 11:12

Hej med jer.

Er der nogen her der ved om AGP 4x og 8x er nedadkompatibelt, således at et
bundkort der understøttet 4 og 8x også kan køre med et grafikkort der kun
kører 2x?

Venlig hilsen Lars.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.401 / Virus Database: 226 - Release Date: 09-10-2002



 
 
o&u (24-10-2002)
Kommentar
Fra : o&u


Dato : 24-10-02 11:25

On Thu, 24 Oct 2002 12:11:35 +0200, "Lars Hjortø"
<lars.hjortoe@post2.tele.dk> wrote:

>Hej med jer.
>
>Er der nogen her der ved om AGP 4x og 8x er nedadkompatibelt, således at et
>bundkort der understøttet 4 og 8x også kan køre med et grafikkort der kun
>kører 2x?
>

Der skal du passe på !
AGP 4x og 8x bundkort kan sjældent køre med agp 2x grafikkort. Det
afhænger af chipset. Der kan endda ske ulykker på begge dele ved det.
Nogle bundkort har dog sikring indbygget (f.eks. AOpen).

Men 8x og 4x er kompatible. Det er noget med 3.3 volt til agp 2x og
1.5 volt til 4x og 8x.

En site som www.shg.dk skriver udførligt, hvilken agp bundkortet kan
køre med. Så check der f.eks.

mvh

John

Lars Hjortø (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hjortø


Dato : 24-10-02 14:10


"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4bifruocv44ai3quh5skg8puq1aq4l1ven@4ax.com...
> On Thu, 24 Oct 2002 12:11:35 +0200, "Lars Hjortø"
> <lars.hjortoe@post2.tele.dk> wrote:
>
> >Hej med jer.
> >
> >Er der nogen her der ved om AGP 4x og 8x er nedadkompatibelt, således at
et
> >bundkort der understøttet 4 og 8x også kan køre med et grafikkort der kun
> >kører 2x?
> >
>
> Der skal du passe på !
> AGP 4x og 8x bundkort kan sjældent køre med agp 2x grafikkort. Det
> afhænger af chipset. Der kan endda ske ulykker på begge dele ved det.
> Nogle bundkort har dog sikring indbygget (f.eks. AOpen).
>
> Men 8x og 4x er kompatible. Det er noget med 3.3 volt til agp 2x og
> 1.5 volt til 4x og 8x.
>
> En site som www.shg.dk skriver udførligt, hvilken agp bundkortet kan
> køre med. Så check der f.eks.
>

Og her står der netop at det bundkort (Soltek ATX SL-85ERV) jeg har tænkt
mig at købe kun kan køre 4x og 8x, så jeg kan altså ikke bruge mit gamle
GeForce2 der kun kører 2x - ærgerligt - men så må jeg kigge mig om efter et
andet grafikkort. Heldigvis har jeg ikke så store krav, så jeg kan vel få et
for et par hundrede kroner.

Tak for info, du har måske forhindret at jeg brændte både bundkort og
grafkkort af.

Hilsen og tak for hjælpen
Lars.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.401 / Virus Database: 226 - Release Date: 09-10-2002



Jacob Pedersen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Pedersen


Dato : 24-10-02 15:45


"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3db7f113$0$34842$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Og her står der netop at det bundkort (Soltek ATX SL-85ERV) jeg har tænkt
> mig at købe kun kan køre 4x og 8x, så jeg kan altså ikke bruge mit gamle
> GeForce2 der kun kører 2x - ærgerligt - men så må jeg kigge mig om efter
et
> andet grafikkort. Heldigvis har jeg ikke så store krav, så jeg kan vel få
et
> for et par hundrede kroner.
>
> Tak for info, du har måske forhindret at jeg brændte både bundkort og
> grafkkort af.
>
> Hilsen og tak for hjælpen
> Lars.

Hej Lars

Mig bekendt findes der ikke et GeForce2 kort som ikke er agp 4x kompatibelt.
At du så kun kører det ved 2x, er noget helt andet.
Jeg har også lige købt et bundkort der ikke understøtter andet end agp 4x
(intel 845e chipsæt) (8x virker også, men så bare kun på 4x speed...som mit
ati radeon 9700 pro gør nu)
Da jeg fik bundkortet havde jeg også kun et GeForce 2 pro, og det virkede
fint...så jeg kunne ikke lige forestille mig at der skulle være nogen
problemer på den led.

--
Venlig hilsen / Best regards
Jacob Pedersen



Dion D Pedersen (25-10-2002)
Kommentar
Fra : Dion D Pedersen


Dato : 25-10-02 20:32

Ja, ingen problemer i det.

Hvis din bios ikke automatisk sætter den til 2x skal du selv lige gøre det.



Rune Skou Larsen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Rune Skou Larsen


Dato : 26-10-02 14:46

"Dion D Pedersen" <diondp@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3db99c2f$0$97616$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja, ingen problemer i det.

Der er desværre ikke så simpelt. Det er korrekt at chipsettet kører AGP 2x
uden problemer - problemet er at spændingerne i AGP-soklen og på
grafikkortet skal passe sammen.

AGP 1.0 (x1 og x2) kører altid 3.3v.
AGP 2.0 (x1, x2 og x4) kører fast 1.5v eller supporterer "universal AGP"
dvs. både 1,5v og 3.3v kort. Man kan derfor godt køre et gammel AGP v.1 kort
med et AGP v.2 universal mb.
Den nyeste standard, AGP 3.0, kører KUN 1.5v. Derfor kan gamle v1. kort ikke
køre i nye mb. med AGP v3.

Er er noget konkret om dit mobo og AGP 2x:
http://www.ninjalane.com/display.asp?docname=sl-85erv&page=4
http://www.soltek.com.tw/English/faq/85ERV.htm
http://www.pine-support.com/scripts/faq_graphics_nvidia_020006.htm

Her lidt generelt om AGP forvirringen:
http://www.plasma-online.de/index.html?content=http%3A//www.plasma-online.de
/english/help/almanach/agp.html

Som Jacob skriver understøtter GForce2 AGP v.2 (1.5v, x4), så du har ikke
noget problem med at smide sådan en i et nyt mb.

Mvh Rune Skou Larsen



Lars Hjortø (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hjortø


Dato : 27-10-02 13:14


"Rune Skou Larsen" <runesl@aub.dk> skrev i en meddelelse
news:ape6bd$m97$1@sunsite.dk...
> "Dion D Pedersen" <diondp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3db99c2f$0$97616$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja, ingen problemer i det.
>
> Der er desværre ikke så simpelt. Det er korrekt at chipsettet kører AGP 2x
> uden problemer - problemet er at spændingerne i AGP-soklen og på
> grafikkortet skal passe sammen.
>
> AGP 1.0 (x1 og x2) kører altid 3.3v.
> AGP 2.0 (x1, x2 og x4) kører fast 1.5v eller supporterer "universal AGP"
> dvs. både 1,5v og 3.3v kort. Man kan derfor godt køre et gammel AGP v.1
kort
> med et AGP v.2 universal mb.
> Den nyeste standard, AGP 3.0, kører KUN 1.5v. Derfor kan gamle v1. kort
ikke
> køre i nye mb. med AGP v3.
>
> Er er noget konkret om dit mobo og AGP 2x:
> http://www.ninjalane.com/display.asp?docname=sl-85erv&page=4
> http://www.soltek.com.tw/English/faq/85ERV.htm
> http://www.pine-support.com/scripts/faq_graphics_nvidia_020006.htm
>
> Her lidt generelt om AGP forvirringen:
>
http://www.plasma-online.de/index.html?content=http%3A//www.plasma-online.de
> /english/help/almanach/agp.html
>
> Som Jacob skriver understøtter GForce2 AGP v.2 (1.5v, x4), så du har ikke
> noget problem med at smide sådan en i et nyt mb.
>
> Mvh Rune Skou Larsen
>
>

Hej Rune..

Nu er jeg på det nærmeste HELT forvirret. Jeg har planer om at købe et
Soltek ATX SL-85ERV2 og vil gerne køre med mit gamle Creative GeForce2 MX200
i dette bundkort. Kan jeg det? Eller skal jeg ud og investere i et nyt
grafikkort eller skal jeg vælge et bundkort der uderstøtter AGP 2x? Det
sidste vil jeg helst ikke da jeg ikke har lyst til at investere i noget
"forældet skidt".
Der er åbenbart ikke helt enighed om man kan eller ikke kan, men at dømme
efter de overnævnte links er det nok en skidt idé at forsøge.
Enden på alt dette bliver nok at jeg køber mig et nyt grafikkort, man får
egenligt meget for nogle få hundrede kroner når man ikke prioriterer
"spil-hastighed" højt. Egenligt bruger jeg også fortrinsvist min masikine
til "talknuseri", så hastigheden af grafikkortet er nok ikke så interessant.

Venlig hilsen Lars.



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.401 / Virus Database: 226 - Release Date: 09-10-2002



Michael Petersen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 27-10-02 14:09

Lars Hjortø skrev i meddelelsen
<3dbbd871$0$97625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Nu er jeg på det nærmeste HELT forvirret. Jeg har planer om at købe et
>Soltek ATX SL-85ERV2 og vil gerne køre med mit gamle Creative GeForce2
MX200
>i dette bundkort. Kan jeg det? Eller skal jeg ud og investere i et nyt
>grafikkort eller skal jeg vælge et bundkort der uderstøtter AGP 2x? Det
>sidste vil jeg helst ikke da jeg ikke har lyst til at investere i noget
>"forældet skidt".
>Der er åbenbart ikke helt enighed om man kan eller ikke kan, men at dømme
>efter de overnævnte links er det nok en skidt idé at forsøge.
>Enden på alt dette bliver nok at jeg køber mig et nyt grafikkort, man får
>egenligt meget for nogle få hundrede kroner når man ikke prioriterer
>"spil-hastighed" højt. Egenligt bruger jeg også fortrinsvist min masikine
>til "talknuseri", så hastigheden af grafikkortet er nok ikke så
interessant.

du kan bruge det bundkort, hvis!
dit GFX kort kan kører AGP 4x, eller 8x

hvis dit GFX kort kun kan kører AGp 1x eller 2X
kan du _ikke_ benytte det i forbinelse med det valgte Soltek MOBO

citat fra www.shg.dk
SPECIELT: Bundkortet kan kun køre med AGPx4 eller AGPx8 grafikkort (1.5
volt),
AGPx1 og AGPx2 (3.3 volt) kan IKKE køre på dette bundkort.
citat slut

så kan det vidst ikke siges tydeligere..

hvis dit GFX kort ikke kan kører AGP 4x, og du ikke vil ofre ret meget på
sagen
kan du evt. drosle ned til et brugt PCI kort..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
senere racende rundt i Patrol 3,3TD
http://www.petersensweb.dk





Lars Hjortø (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hjortø


Dato : 28-10-02 15:17


"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbbe5f6$0$5517$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lars Hjortø skrev i meddelelsen
> <3dbbd871$0$97625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> >Nu er jeg på det nærmeste HELT forvirret. Jeg har planer om at købe et
> >Soltek ATX SL-85ERV2 og vil gerne køre med mit gamle Creative GeForce2
> MX200
> >i dette bundkort. Kan jeg det? Eller skal jeg ud og investere i et nyt
> >grafikkort eller skal jeg vælge et bundkort der uderstøtter AGP 2x? Det
> >sidste vil jeg helst ikke da jeg ikke har lyst til at investere i noget
> >"forældet skidt".
> >Der er åbenbart ikke helt enighed om man kan eller ikke kan, men at dømme
> >efter de overnævnte links er det nok en skidt idé at forsøge.
> >Enden på alt dette bliver nok at jeg køber mig et nyt grafikkort, man får
> >egenligt meget for nogle få hundrede kroner når man ikke prioriterer
> >"spil-hastighed" højt. Egenligt bruger jeg også fortrinsvist min masikine
> >til "talknuseri", så hastigheden af grafikkortet er nok ikke så
> interessant.
>
> du kan bruge det bundkort, hvis!
> dit GFX kort kan kører AGP 4x, eller 8x
>
> hvis dit GFX kort kun kan kører AGp 1x eller 2X
> kan du _ikke_ benytte det i forbinelse med det valgte Soltek MOBO
>
> citat fra www.shg.dk
> SPECIELT: Bundkortet kan kun køre med AGPx4 eller AGPx8 grafikkort (1.5
> volt),
> AGPx1 og AGPx2 (3.3 volt) kan IKKE køre på dette bundkort.
> citat slut
>
> så kan det vidst ikke siges tydeligere..
>
> hvis dit GFX kort ikke kan kører AGP 4x, og du ikke vil ofre ret meget på
> sagen
> kan du evt. drosle ned til et brugt PCI kort..
>
> --
> med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
> fjern dyret i min @dresse, ved privat post
> senere racende rundt i Patrol 3,3TD
> http://www.petersensweb.dk
>

Hej Michael

Tak for svaret, det var vist også hvad jeg mere eller mindre selv var kommet
frem til efter lang tids søgen på nettet. Jeg tror jeg finder ud af hvad man
kan få for en plovmand og køber sådan et. 4X AGP er ved at komme ned i pris.

Venlig hilsen Lars.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.401 / Virus Database: 226 - Release Date: 09-10-2002



Michael Petersen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 28-10-02 16:41

Lars Hjortø skrev i meddelelsen
<3dbd46bf$0$34833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Hej Lars

>Tak for svaret, det var vist også hvad jeg mere eller mindre selv var
kommet
>frem til efter lang tids søgen på nettet. Jeg tror jeg finder ud af hvad
man
>kan få for en plovmand og køber sådan et. 4X AGP er ved at komme ned i
pris.
>
>Venlig hilsen Lars.

Aopen Geforce2 MX200 TV out 32MBram 350MHz ramdac
4585,- på edbpriser
kunne være et bud

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
senere racende rundt i Patrol 3,3TD
http://www.petersensweb.dk





Lars Hjortø (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hjortø


Dato : 28-10-02 20:16

Hej Michael

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbd5aed$0$5520$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lars Hjortø skrev i meddelelsen
> <3dbd46bf$0$34833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> Hej Lars
>
> >Tak for svaret, det var vist også hvad jeg mere eller mindre selv var
> kommet
> >frem til efter lang tids søgen på nettet. Jeg tror jeg finder ud af hvad
> man
> >kan få for en plovmand og køber sådan et. 4X AGP er ved at komme ned i
> pris.
> >
> >Venlig hilsen Lars.
>
> Aopen Geforce2 MX200 TV out 32MBram 350MHz ramdac
> 4585,- på edbpriser
> kunne være et bud

Århhh, det var dyrt! .... Heldigvis fandt jeg ud af at det kun koster
485,- , men har overvejet et ATi eller Matrox i en eller anden udgave. De
kan begge fås med dual-display funktion og i nogen tilfælde også med
DDR-RAM. Jeg prioriterer nok features og detaljer højere end "rå
dataflytning". Men... Jeg kan nå at ombestemme mig mange gange endnu, men en
ting er sikkert, jeg køber et nyt grafikkort så jeg ikke resikerer at fise
bundkort eller grafikkort af.

Venlig hilsen Lars.

> --
> med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
> fjern dyret i min @dresse, ved privat post
> senere racende rundt i Patrol 3,3TD
> http://www.petersensweb.dk
>
>
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.401 / Virus Database: 226 - Release Date: 09-10-2002



Michael Petersen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 28-10-02 21:46

Lars Hjortø skrev i meddelelsen
<3dbd8cef$0$28818$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Hej igen

>Århhh, det var dyrt! .... Heldigvis fandt jeg ud af at det kun koster
>485,- , men har overvejet et ATi eller Matrox i en eller anden udgave. De
>kan begge fås med dual-display funktion og i nogen tilfælde også med
>DDR-RAM. Jeg prioriterer nok features og detaljer højere end "rå
>dataflytning". Men... Jeg kan nå at ombestemme mig mange gange endnu, men
en
>ting er sikkert, jeg køber et nyt grafikkort så jeg ikke resikerer at fise
>bundkort eller grafikkort af.

det var en seriøs tastebøf jeg begik der :-/

any roads.. jeg kan godt finde på at anbefale Matrox GFX kort
men det ser ikke ud til at du kan få et sprit nyt Matrox kort for en plov..

ATI, tjae.. det virker da, men absolut ikke til spil..
der er da ingen features, eller detaljer ved de kort?!?

god jagt
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
senere racende rundt i Patrol 3,3TD
http://www.petersensweb.dk





Jacob Pedersen (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Pedersen


Dato : 30-10-02 17:22

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3dbd8cef$0$28818$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Michael
> Århhh, det var dyrt! .... Heldigvis fandt jeg ud af at det kun koster
> 485,- , men har overvejet et ATi eller Matrox i en eller anden udgave. De
> kan begge fås med dual-display funktion og i nogen tilfælde også med
> DDR-RAM. Jeg prioriterer nok features og detaljer højere end "rå
> dataflytning". Men... Jeg kan nå at ombestemme mig mange gange endnu, men
en
> ting er sikkert, jeg køber et nyt grafikkort så jeg ikke resikerer at fise
> bundkort eller grafikkort af.
>
> Venlig hilsen Lars.

Hej Lars

Jeg mener stadigvæk at dit GeForce 2 uden problemer vil fungere i dit nye
bundkort, da GeForce 2 understøtter AGP 4x.
(Det skrev jeg også d. 24-10 som svar længere oppe)

--
Venlig hilsen / Best regards
Jacob Pedersen



Lars Hjortø (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hjortø


Dato : 30-10-02 20:33

"Jacob Pedersen" <jacob*fjern*@*fjern*eculture.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc00776$0$28820$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Lars Hjortø" <lars.hjortoe@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dbd8cef$0$28818$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Michael
> > Århhh, det var dyrt! .... Heldigvis fandt jeg ud af at det kun koster
> > 485,- , men har overvejet et ATi eller Matrox i en eller anden udgave.
De
> > kan begge fås med dual-display funktion og i nogen tilfælde også med
> > DDR-RAM. Jeg prioriterer nok features og detaljer højere end "rå
> > dataflytning". Men... Jeg kan nå at ombestemme mig mange gange endnu,
men
> en
> > ting er sikkert, jeg køber et nyt grafikkort så jeg ikke resikerer at
fise
> > bundkort eller grafikkort af.
> >
> > Venlig hilsen Lars.
>
> Hej Lars
>
> Jeg mener stadigvæk at dit GeForce 2 uden problemer vil fungere i dit nye
> bundkort, da GeForce 2 understøtter AGP 4x.
> (Det skrev jeg også d. 24-10 som svar længere oppe)
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Jacob Pedersen
>
>

Hej Jacob

Måske man skulle skrive en mail til Creative Labs og spørge om det kan køre
i et AGP 4X slot. Det må de da vide. Ellers er det lidt ærgerligt at brænde
bundkort og grafikkort af. Så hellere være på den sikre side og købe et
billigt kort.
Men ellers tak for hjælpen. Den viden der er her på nyhedsgrupperne er guld
værd for nogen som mig.

Venlig hilsen Lars.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.401 / Virus Database: 226 - Release Date: 09-10-2002



Michael Petersen (30-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 30-10-02 21:29

Lars Hjortø skrev i meddelelsen
<3dc033f5$0$28779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Måske man skulle skrive en mail til Creative Labs og spørge om det kan køre
>i et AGP 4X slot. Det må de da vide. Ellers er det lidt ærgerligt at brænde
>bundkort og grafikkort af. Så hellere være på den sikre side og købe et
>billigt kort.
>Men ellers tak for hjælpen. Den viden der er her på nyhedsgrupperne er guld
>værd for nogen som mig.
>
>Venlig hilsen Lars.

står det ikke i manualen, eller på æsken?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
senere racende rundt i Patrol 3,3TD
http://www.petersensweb.dk





Lars Hjortø (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hjortø


Dato : 31-10-02 15:10


"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc04191$0$5509$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lars Hjortø skrev i meddelelsen
> <3dc033f5$0$28779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> >Måske man skulle skrive en mail til Creative Labs og spørge om det kan
køre
> >i et AGP 4X slot. Det må de da vide. Ellers er det lidt ærgerligt at
brænde
> >bundkort og grafikkort af. Så hellere være på den sikre side og købe et
> >billigt kort.
> >Men ellers tak for hjælpen. Den viden der er her på nyhedsgrupperne er
guld
> >værd for nogen som mig.
> >
> >Venlig hilsen Lars.
>
> står det ikke i manualen, eller på æsken?

Der står udtrykkeligt at den understøtter AGP 2X, ikke noget om 4X.

Venlig hilsen Lars.



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.401 / Virus Database: 226 - Release Date: 09-10-2002



Jacob Pedersen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Pedersen


Dato : 31-10-02 17:43

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc033f5$0$28779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jacob Pedersen" <jacob*fjern*@*fjern*eculture.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dc00776$0$28820$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Hej Lars
> >
> > Jeg mener stadigvæk at dit GeForce 2 uden problemer vil fungere i dit
nye
> > bundkort, da GeForce 2 understøtter AGP 4x.
> > (Det skrev jeg også d. 24-10 som svar længere oppe)
> >
> > --
> > Venlig hilsen / Best regards
> > Jacob Pedersen
> >
> >
>
> Hej Jacob
>
> Måske man skulle skrive en mail til Creative Labs og spørge om det kan
køre
> i et AGP 4X slot. Det må de da vide. Ellers er det lidt ærgerligt at
brænde
> bundkort og grafikkort af. Så hellere være på den sikre side og købe et
> billigt kort.
> Men ellers tak for hjælpen. Den viden der er her på nyhedsgrupperne er
guld
> værd for nogen som mig.
>
> Venlig hilsen Lars.


Hej Lars

Jeg har selv købt et P4 bundkort med intel 845e chipsæt, der ikke
understøtter AGP 2x.
Da jeg købte det, havde jeg et Asus V7700 pro, som er et GeForce 2 - baseret
kort.
Dette kørte uden problemer, og det gjorde mit endnu ældre GeForce 1 kort
også (jeg solgte mit GF2, inden jeg fik det nye, derfor har det gamle GF1
også været i) Så jeg ville ikke tage det så tungt.
Desuden mener jeg at der er forskel på hvilke hakker der er i printet der
skal ned i AGP-porten afhængig af om det givne kort kan køre med 1,5V eller
ej. (dette må du ikke hænge mig op på, og jeg VED at ikke alle har det)

--
Venlig hilsen / Best regards
Jacob Pedersen



Lars Hjortø (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hjortø


Dato : 31-10-02 19:57


"Jacob Pedersen" <jacob*fjern*@*fjern*eculture.dk> skrev i en meddelelse
news:3dc15dac$0$28835$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Lars Hjortø" <lars.hjortoe@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dc033f5$0$28779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Jacob Pedersen" <jacob*fjern*@*fjern*eculture.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3dc00776$0$28820$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > Hej Lars
> > >
> > > Jeg mener stadigvæk at dit GeForce 2 uden problemer vil fungere i dit
> nye
> > > bundkort, da GeForce 2 understøtter AGP 4x.
> > > (Det skrev jeg også d. 24-10 som svar længere oppe)
> > >
> > > --
> > > Venlig hilsen / Best regards
> > > Jacob Pedersen
> > >
> > >
> >
> > Hej Jacob
> >
> > Måske man skulle skrive en mail til Creative Labs og spørge om det kan
> køre
> > i et AGP 4X slot. Det må de da vide. Ellers er det lidt ærgerligt at
> brænde
> > bundkort og grafikkort af. Så hellere være på den sikre side og købe et
> > billigt kort.
> > Men ellers tak for hjælpen. Den viden der er her på nyhedsgrupperne er
> guld
> > værd for nogen som mig.
> >
> > Venlig hilsen Lars.
>
>
> Hej Lars
>
> Jeg har selv købt et P4 bundkort med intel 845e chipsæt, der ikke
> understøtter AGP 2x.
> Da jeg købte det, havde jeg et Asus V7700 pro, som er et GeForce 2 -
baseret
> kort.
> Dette kørte uden problemer, og det gjorde mit endnu ældre GeForce 1 kort
> også (jeg solgte mit GF2, inden jeg fik det nye, derfor har det gamle GF1
> også været i) Så jeg ville ikke tage det så tungt.
> Desuden mener jeg at der er forskel på hvilke hakker der er i printet der
> skal ned i AGP-porten afhængig af om det givne kort kan køre med 1,5V
eller
> ej. (dette må du ikke hænge mig op på, og jeg VED at ikke alle har det)
>

Hej Jacob.

Lyder måske som om jeg er FOR forsigtig, men jeg tør ikke risikere at brænde
begge dele af, så enten køber jeg mig et meget billigt AGP 4X eller også
giver jeg hvad jeg skal for at få et med Dual Display understøttelse. Det
bliver formodenligt enten et Matrox eller ATi. Jeg er ret lun på dem begge,
men ved ikke hvad jeg skal vælge. Specielt ATi har et væld af forskellige
modeller. Jeg har også overvejet er Hercules, men synes alligevel ikke de
helt har det jeg vil have. Men nu må vi se hvad der sker.

Med venlig hilsen Lars.


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.401 / Virus Database: 226 - Release Date: 09-10-2002



Michael Petersen (31-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 31-10-02 20:39


>Lyder måske som om jeg er FOR forsigtig, men jeg tør ikke risikere at
brænde
>begge dele af, så enten køber jeg mig et meget billigt AGP 4X eller også
>giver jeg hvad jeg skal for at få et med Dual Display understøttelse. Det
>bliver formodenligt enten et Matrox eller ATi. Jeg er ret lun på dem begge,
>men ved ikke hvad jeg skal vælge. Specielt ATi har et væld af forskellige
>modeller. Jeg har også overvejet er Hercules, men synes alligevel ikke de
>helt har det jeg vil have. Men nu må vi se hvad der sker.
>
>Med venlig hilsen Lars.

jeg synes ATi virker noget discount agtigt
ok jeg har også kun prøvet deres billige modeller

men det er ikke grafik, hverken opløsning, eller
hastighed, der er værd at skrive om..

så dyre er Matrox kortene heller ikke

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg

som er meget glad for sit G400 Dual





Frede Pedersen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Frede Pedersen


Dato : 26-10-02 16:41


Dion D Pedersen <diondp@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db99c2f$0$97616$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja, ingen problemer i det.
>
> Hvis din bios ikke automatisk sætter den til 2x skal du selv lige gøre
det.


Det er faktisk ikke rigtigt.
Langt de fleste P4 bundkort i dag, kan ikke køre med agp 2x grafikkort
(3,3V). De brænder faktisk af (nogle enkelte har en sikring)

mvh Jacob Pedersen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste