Kan ikke finde Debian på deres filspejle f~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 24-10-02 05:37

Jeg vil gerne hente Debian Woody til min PC!

Jeg har fra debians website gået ind på
http://www.debian.org/mirror/list

Jeg vælger Denmark og kommer ind på
http://ftp.dk.debian.org/debian/

Vælger dists
Vælger Debian3.or0

Så er der nogle mappe nogle Contents-filer... Jeg kan ikke se at man kan
hente Debian her!

Hvorfor kan man ikke hente Debian her?

Jeg følger da præcist hvad man skriver på deres hjemmeside?

Et eller andet gør jeg galt! men hvad gør jeg galt????

Kan nogen hjælpe ?

(PS: Og jeg har altså prøvet selv at læse mig frem til det!)

Kan I hjælpe mig lidt?

Hilsen
Christian

Fra : Jan Larsen

Dato : 24-10-02 06:44

> Jeg vil gerne hente Debian Woody til min PC!

Du kan hente iso filerne her
ftp://mirrors.sunsite.dk/disk4/debian-cd/3.0_r0/images/i386/

Mvh Jan

Fra : Martin Dalum

Dato : 24-10-02 07:36

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> writes:

> Du kan hente iso filerne her
> ftp://mirrors.sunsite.dk/disk4/debian-cd/3.0_r0/images/i386/

Den officielle adresse er ftp://sunsite.dk/mirrors/debian-cd/ osv..

Adressen ovenfor er den disk som debian-cd mirroret ligger på.. Det
kan skifte..

--
Venlig hilsen / Regards from, |   /* If you listen carefully, you can
Martin Dalum |    actually hear this code suck. */

Fra : Martin Dalum

Dato : 24-10-02 07:39

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Jeg følger da præcist hvad man skriver på deres hjemmeside?
>
> Et eller andet gør jeg galt! men hvad gør jeg galt????

Det du kommer frem til der er ikke debian CD'erne.. Contents filen
indeholder informationer om hvilke pakker der er tilgængelige i /pool,
hvor de enkelte pakker ligger. Dette er ikke til at hente ned manuelt
men til brug for debians automatiserede pakkesystem apt-get. Der står
andetsteds i tråden hvor du kan hente iso-images ned.

Du vil kunne lære en del om debian på denne side:
http://www.debianguiden.dk/

--
garfield@webz.dk | -- From the Linux iptables code

Fra : Christian Thorsen

Dato : 24-10-02 18:25

Ok, har fundet frem til at images ligger på:
http://ftp.se.debian.org/debian-iso/3.0_r0/images/i386/

Men hvordan kunne jeg have klikket mig frem til det fra
www.debian.org ?

Jeg vil studere debianguiden.dk

Hilsen

Carsten
cjt@callisto.dk

tlf. 43 52 62 00
mobil 26 55 15 80

Fra : Kaare Olsen

Dato : 24-10-02 19:34

In <ap9boi$snf8u$1@ID-139211.news.dfncis.de>, Christian Thorsen wrote:

> Ok, har fundet frem til at images ligger på:
> http://ftp.se.debian.org/debian-iso/3.0_r0/images/i386/
>
> Men hvordan kunne jeg have klikket mig frem til det fra www.debian.org ?

Andre har allerede beskrevet hvordan du finder listen, så her er i stedet
en anden metode at finde frem til ISO-filerne hos SunSITE.dk via Debians
websted.

Vælg menupunktet "Debian internationalt" (lige under "Support"), og
vælg dernæst 'dansk'. Cirka halvvejs nede på "Debian på dansk"-siden
står der "Debian som ISO-fil til cd-rom-brænder". Den pågældende side
har også en direkte adresse:

http://www.debian.org/international/Danish/

Måske er der andet på denne side, du kan have gavn af. Falder du over
noget som du synes mangler på siden, hører jeg gerne om det.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-10-02 09:28

Christian Thorsen wrote:

> [...]
>
> Vælger dists
> Vælger Debian3.or0
>
> Så er der nogle mappe nogle Contents-filer... Jeg kan ikke se at man kan

http://ftp.dk.debian.org/debian/dists/Debian3.0r0/main/disks-i386/current/

Her vælger du en 'flavour' af boot-disketter, som understøtter dit netkort.
Herefter laver du bootdisketter ud af dem og installerer over net.

Der er gode chancer for at pci, bf24 eller compact understøtter dit netkort.

/Rasmus

Life is that property, which a being will lose as a result of falling
out of a cold and mysterious cave 30 miles above ground level.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Christian Thorsen

Dato : 24-10-02 18:55

Jeg vil helst downloade fulde ISO'er til
alle CD'ere!

Jeg fik et link til
http://ftp.se.debian.org/debian-iso/3.0_r0/images/i386/

Jeg kan bare ikke se, at jeg selv kunne klikke mig frem til dem fra
www.debian.org fra forsiden...

Chr

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-10-02 19:08

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> writes:

> Jeg kan bare ikke se, at jeg selv kunne klikke mig frem til dem fra
> www.debian.org fra forsiden...

Ok, så kommer lige vejledningen

http://www.debian.org -- Under menu i venstre side "Getting Debian"
Vælges "Download", så kommer man til flg. side:

http://www.debian.org/distrib/ftplist

Derfra vælges "CD images download page." (hvilket er
http://www.debian.org/CD/) Klikker på "Download CD images using HTTP
or FTP." Så ender du på http://www.debian.org/CD/http-ftp/

Scroll ned til du møder det land du sidder i, og klik på FTP eller
HTTP, ie. hvis du er i Danmark og klikker FTP, så ender du her:

ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian-cd/

Vælg 3.0_r0 -> Images -> i386 -> Downloade de filer du vil have.

Ikke for at nedgøre dig eller noget, men det er faktisk en rimelig
overskuelig og god måde de har struktureret deres side på, specielt i
betragtning af at den indeholder *meget* information.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Christian Thorsen

Dato : 24-10-02 19:22

Men min side er på dansk:

Jeg kan godt klikke mig videre til:
http://www.debian.org/distrib/

Derefter kan jeg klikke mig videre til
http://www.debian.org/distrib/ftplist

Men man kan derfra ikke klikke sig
videre til
listen over Debian-filspejle.

Men derfra kan jeg ikke ikke klikke mig videre
til sider man kan downloade fulde ISO-images!

Hilsen

Carsten
cjt@callisto.dk

tlf. 43 52 62 00
mobil 26 55 15 80

Fra : Kaare Olsen

Dato : 24-10-02 19:52

In <ap9dnv$t1hh1$1@ID-139211.news.dfncis.de>, Christian Thorsen wrote:

> Men derfra kan jeg ikke ikke klikke mig videre til sider man kan
> downloade fulde ISO-images!

Hov, du har faktisk fundet en fejl på den danske side, jeg retter det
straks (det slår dog ikke igennem lige med det samme). Jeg beklager.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Kaare Olsen

Dato : 24-10-02 19:41

In <28pelafiub1.fsf@bart.aalk.auc.dk>, Thomas Rasmussen wrote:

[...]
> http://www.debian.org/distrib/ftplist
>
> Derfra vælges "CD images download page." (hvilket er
> http://www.debian.org/CD/) Klikker på "Download CD images using HTTP or
> FTP." Så ender du på http://www.debian.org/CD/http-ftp/

Ingen omveje, tak. Her er den direkte vej, blot for en god ordens
skyld, baseret på den engelske udgave, siden du ikke lader til at bruge
mine danske oversættelser. "Debian on CD" (lige under "Getting
Debian") -> "Download CD images using HTTP or FTP" - og det var det.

[...]
> Ikke for at nedgøre dig eller noget, men det er faktisk en rimelig
> overskuelig og god måde de har struktureret deres side på, specielt i
> betragtning af at den indeholder *meget* information.

Og så er der endda mere end én vej, til det samme sted...

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Peter Makholm

Dato : 24-10-02 09:45

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> writes:

> Jeg vil gerne hente Debian Woody til min PC!
>
> Jeg har fra debians website gået ind på
> http://www.debian.org/mirror/list

Hvis du vil installerer Debian var det måske smartere at begynde med
installationsmanualen.

<http://www.debian.org/releases/stable/i386/install.en.html>

Afsnit 4 handler om at skaffe et installationsmedie.

--
Peter Makholm | Perhaps that late-night surfing is not such a
peter@makholm.net | waste of time after all: it is just the web

Fra : Christian Thorsen

Dato : 24-10-02 19:01

Hej

Tak for linket til:
http://www.debian.org/releases/stable/i386/install.en.html

Men mit problem var at jeg ikke kunne finde et sted hvor man kan downloade
iso-images til fulde woody-CD'ere!

Hvor ser jeg det i afsnit 4 ?

Tilgengæld fik jeg følgende link:
http://ftp.se.debian.org/debian-iso/3.0_r0/images/i386/

Men hvordan kunne jeg selv klikke mig frem til images og fulde ISO'er fra
deres forside www.debian.org.

Hilsen

Carsten
cjt@callisto.dk

tlf. 43 52 62 00
mobil 26 55 15 80

Fra : Peter Makholm

Dato : 24-10-02 19:35

"Christian Thorsen" <nospam@hotmail.com> writes:

> Hvor ser jeg det i afsnit 4 ?

Afsnit 4.1:

You may also download the CD-ROM images from a Debian mirror and
make your own set, if you have a fast network connection and a CD
burner (see the Debian CD[0] page for detailed instructions).

0) http://www.debian.org/CD/

Der står der så beskrevet en række muligheder for at downloade
CD'erne.