udvidelse af skunk
Fra : Martin kirk

Dato : 23-10-02 23:46

Hej Gruppe
vi overvejer at bytte værelse med den mindste af pigerne så hun får mere
lege plads. Det nye forældre soveværelse er meget lille og her kan sengen
180 cm X 200 cm kun stå på 1 måde så vi skal kravle over hinanden når man
skal i seng . Men hvis vi flytter skunken 10 cm ud kan sengen vendes. Er der
nogle der har erfaring med dette ? damspær ? isolering ? opbygning af ny væg
? gips ? træ ? nyt gulv? byggeregler ? brandgodkendelse ? forsikring ? pris
?

Martin Kirk

Fra : Jens

Dato : 25-10-02 08:52

"Martin kirk" <M.Kirk@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> skal i seng . Men hvis vi flytter skunken 10 cm ud kan sengen vendes. Er

Jeg har banket vores skunke ned, incl. puds med strå af skråvæg, isoleret
med 75 mm rockwool, dampspærre og gipsplader. I det der var skunk har jeg
bygget et skelet op, sat 4 80 cm brede køkkenunderskabe ind, lavet en front
i træ, smidt en topplade på og så har vi pludselig skabsplads i vores gamle
hus!

>damspær ?
Ja
>isolering ?
Så meget som muligt- lav evt en varm skunk, dvs du isolerer helt ud til
taget/fodremmen, så kan skunken også bruges til noget andet end at samle på
støv og døde edderkopper. RockWool har lavet en guide "Den lille lune", som
indeholder nogle gode tegninger.
>opbygning af ny væg
Træskelet er det nemmeste at arbejde med
> ? gips ?
Ja - Det er et ok materiale
> træ ?
Godt alternativ - og man kan jo som jeg har gjort bygge nogle skabe ind
bagved, hvis der er plads og man har lyst
> nyt gulv?
Hvad gulv har du. Hvis du har plankegulv og de går på langs af rummet,
finder du bare et par i et genbrugsbyggematerialebyggemarked og smider i.
> byggeregler ?
Tror jeg ikke - BBR er jo kun interesseret i den del, hvor højden fra gulv
til skråvæg overstiger 1 meter.
> brandgodkendelse ?
Nææh
> forsikring ?
De kan velk være ligeglade, med mindre isoleringen ikke placeres korrekt og
der efterfølgende opstår råd/svamp - så kommer de efter dig.
> pris ?
Svært at sige - det afhænger af størrelse og hvor meget i gør (kan) selv.
Den nemme løsning med isolering, dampspærre, trælægter og gipsplade, hvis du
gør det selv:
2 -3 ballerRockWool (75 eller 100mm) á ca 150,-
Dampspærre - 50,- til 100,-
Lægter omkring 100,-
Gipsplade (2200 mm x 90 mm) ca 60,- pr stk
Skruer (det plejer man at ha'!)
Spartelmasse (gipspladesamlinger + skruehuller), små 100,-
Tapet eller glasvæv
Maling

Så en lille tusse, hvis du selv kan skrue det sammen.

Håber det hjælper
/Jens

Fra : Martin kirk

Dato : 25-10-02 19:57

Hej Jens
1000 tak for svar
især Rockwool hjemme side kan jeg bruge her før start .

Martin Kirk