gæstebog i flash?
Fra : jesper guhle

Dato : 23-10-02 14:33

Jeg vil så forfærdelig gerne lære at lave en gæstebog i flash. Jeg har
siddet i et døgn med en tutorial fra flashkit der benytter flash/php, men
jeg kan ikke få skidtet til at virke.

Er der ikke nogen derude der har et godt forslag til - eller link til en
tutorial der kan forklare mig - hvordan man konstruerer en gæstebog i flash?

Jesp.

www.jesperguhle.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 23-10-02 16:51

> [...]
>tutorial der kan forklare mig - hvordan man konstruerer en gæstebog i flash?

hvis du har et rimeligt kendskab til php, så er det nu ikke det store
problem, hvis man tænker logisk..

lav et php dokument, der vha. variabler skriver til gæstebogen (f.eks.
i en MySQL database), og lav et andet dokument, som læser fra den..

disse to dokumenter benytter du så bare i flash, alt efter hvad
brugeren vil foretage sig...

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : jesper guhle

Dato : 24-10-02 16:26

Goddag igen hr. Dudek

Jeg må med skam melde, at det jeg ved om php kan skrives på bagsiden af et
frimærke - med en malerpensel! Jeg håbede på at jeg kunne sjusse mig igennem
med nogle tutorials og nogle skabeloner. Det er lykkedes før.

Men tak alligevel. Hvis du har et forslag der stiller knapt så store krav
til mine programmeringsevner, så er jeg lutter ører.

mvh,

Jesp.

Fra : Bo Dudek

Dato : 24-10-02 16:46

>Goddag igen hr. Dudek

hedder det ikke kun 'Hr og Fru' når man er gift?? ;)

>Jeg må med skam melde, at det jeg ved om php kan skrives på bagsiden af et
>frimærke - med en malerpensel! Jeg håbede på at jeg kunne sjusse mig igennem
>med nogle tutorials og nogle skabeloner. Det er lykkedes før.

bum bum.. sjusse.. tjoooooeh, ehm.. kender desværre ikke meget til det
at lade Flash skrive direkte i en flad fil - hvis det overhovedet kan
lade sig gøre.. ehm.. lad os aftale, at hvis du stadig ingen løsning
har om en uges tid, så hjælper jeg med at lave PHP filerne.. ehm..
skal sikkert selv bruge det på et tidspunkt ;) så er det bare at
importere php filen som en alm. text fil.. og man kan skrive til en ph
fil ved at bruge getUrl og nogle variabler..

en uges tid eller lignende, men opgiv nu ikke helt ;)

Fra : jesper guhle

Dato : 25-10-02 15:57

Goddag igen-igen master Dudek

Det er et meget flot tilbud du kommer med. Jeg vil se om jeg kan knække
nøden i løbet af ugen, og hvis ikke, så vil første beked i gæstebogen blive
et hyldestkvad til din ære )