Hej Bo
Ja, jeg tænkte jo nok, at jeg kunne regne med dig
)
Tak for forslaget. Jeg har selv været inde på noget af det samme som det du
foreslår, men det betyder at jeg skal skrue min egen player sammen, hvis
brugeren skal have kontrol over lyden. Det kan man selvfølgelig også godt,
og det kan virke ret godt og personligt osv. osv. men det bliver aldrig
winamp eller mediaplayer. Er der nogen måde hvorpå mp3 filen åbnes og
streames i brugerens default player?
Jeg ved gost at jeg presser citronen, men hey, hvor intet vover...
mvh,
Jesp.
"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
news:3db6c1c1.1387755@news.cybercity.dk...
> >Jeg har en flash-side og jeg har nogle (hjemmelavede) musikstykker i
> >mp3-format (ca, 3 mb. stykket). Nu vil jeg gerne præsentere musikken
gennem
> >siden. Det skal være muligt at høre musikken som stream eller progressiv
> >download eller-et-eller-andet så folk med langsomme modemforbindelser
ikke
> >skal vente et døgn. Samtid skal det også være muligt at downloade
musikken,
> >hvis man har de lyster.
>
> hermed en bette guide for flash 5 (måske også mx):
>
> vi snupper lige det sidste først: hvis du vil lade brugeren downloade
> et mp3 nummer, så skal du nok zippe det.. hvis nu en eller anden gut
> har mulighed for at streame, så vil dette ske istedet for download..
>
> hvis du lader brugeren streame musikken, så vil det fungere for Hr
> Hansen med 56K og samtidig for Makker Lyn med 512KBit.. men det skal
> selvfølgelig optimeres til førstnævnte..
>
> start med at importere lyden til flash (file->import) og derefter er
> lyden tilgængelig i dit library..
>
> klik derefter 1 gang i den første frame på scenen og find din 'sound'
> palette frem.. under 'sound' i denne palette kan du vælge dit
> importerede lydklip.. og vælg samtidig 'stream' under 'sync'..
>
> det er herefter vigtigt, at du sørger for, at lyden fylder lige så
> mange frame i din timeline, så musiknummeret er langt.. dvs, er
> musikken 180 sekunder langt, og har du en framerate på 10fps, så skal
> du hoppe hen til frame 1800 og trykke een gang på F5..
>
> hvis du tester flashet med ctrl+enter, og i dit preview trykker ctrl+b
> så kan du nu under menupunktet 'debug' vælge, hvilken type forbindelse
> du vil teste på (og sågar definere din egen forb.)..
>
> det er så muligt at lege lidt med kvaliteten af lyden under
> file->publish settings->flash->audio stream og på den måde gøre
> loadtiden for en 56K modem bruger kortere, inden han får lyd at høre..
>
>
> NB! det er vigtigt, når man streamer lyd, at lyden ligger i
> hovedtidslinien, og den må således ikke være placeret inde i et
> movieclip.. hvis dette ikke passer ind i din opbygning af flashet, kan
> du evt. lave lyden i en seperat swf og bruge LoadMovie til at hente
> den ind i en anden level - og derefter starte og stoppe lyden (som i
> dette eksempel er hentet ind i level 3) med _level3.Stop();
> level3.Play();
>
> blev du klogere??
>
> Kind regards
>
> Bo Dudek
>
http://www.bodudek.dk
>
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)