Flash 5 og .txt filer
Fra : Ricki

Dato : 23-10-02 10:51

Hej,

Jeg har nu forgæves i 1 uge prøvet at lave en flash-fil der skal læse tekst
ind i et dynamisk tekstfelt, fra en .txt fil.
Jeg opretter tekstfeltet og indsætter et varibelnavn. Så indsætter jeg en
frameaction i frame 1 hvor der står: loadVariablesNum ("fil.txt", 0 ); og så
også en Stop;
I fil.txt indsætter jeg så "variabelnavnet = her kommer teksten så" ( uden
citationstegn)! Flash-filen og .txt filen ligger i samme bibliotek, MEN DER
SKER INTET! Når jeg publicerer filmen får jeg bare en tom tekstbox.
Hvad gør jeg galt?

Hilsen en meget desperat Ricki
ps. hvis dette ikke virker snart er der en billig computer til salg
Webfabrikken

Fra : [1669] Kjeld (fjern ~

Dato : 23-10-02 13:06

Hej Ricki

Kender altfor godt problemet, brugte også selv lang tid på selv at løse
problemet, uden held iøvrigt......
Men så fandt jeg en glimrende dansk side der forklarer det på:

www.softworld.dk/tips/tekstopdatering.htm

Kort fortalt:

Lav en text.txt fil i f.eks. notepade med flg. indhold:
&text=Her er din tekst

Lav en frameaction i første rude:
loadVariables ("text.txt", "");

Opret et tekstfelt med:

Text options:
Dynamic text
Multiline
Variable: text
og flueben i wordwrap

Vælg dernæst tekstens udseende

og generer swf-filen voilá det virker.

Kjeld

PS I forhold til hvad du har gjort er det nok bare & tegnet før
variabelnavnet i tekstfilen der er trick´et sammen med variabelnavnet i text
options.

Ricki <webfabrikken@ryeuir7fyujpc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db6702a$0$28810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Ricki

Dato : 23-10-02 15:12

fortalt:

> [...]
>

> PS I forhold til hvad du har gjort er det nok bare & tegnet før
> variabelnavnet i tekstfilen der er trick´et sammen med variabelnavnet i

TAK TAK TAK TAK TAK TAK TAK, det virker. Det viser sig naturligvis at være &
tegnet, men også at der ikke må være mellemrum imellem variabelnavnet og
lig-med tegnet i txt filen. Hvem kunne regne det ud???

Hilsen Ricki

Fra : Bo Dudek

Dato : 23-10-02 16:34

[...]

æv, han fandt ud af det.. havde ellers håbet på en billig computer ;)

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Ricki

Dato : 24-10-02 08:00

> [...]
>
> æv, han fandt ud af det.. havde ellers håbet på en billig computer ;)
>
> Kind regards
>
> Bo Dudek

Nårh........det er jo bare en gammel Athlon 800. Hvis jeg venter et års tid
endnu er den vel ved at være penge værd som en eftertragtet samler-ting fra
fordums tid
Ricki