Algemiddel
Fra : Tonehovedet

Dato : 23-10-02 08:48

I haven har jeg et "springvand" - en granitsten med vand hentet fra en stor
balje nedenunder. Fuglene elsker at bade i denne fugle-spa, og det er jo
dejligt at se på. Mit problem er, at vandet farves sort - måske af alger?
Jeg hørte, at man kan lægge et stykke kobbertråd ned i baljen for at hindre
algeudvikling. Det kan man osse, men det hjælper bare ikke.
Kender du et middel, som ikke generer fuglene men kun alger o.a. stads i
vandet? Et klormiddel vil nok ikke være populært?
Venligst
Preben

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-10-02 15:26

"Tonehovedet" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kender du et middel, som ikke generer fuglene men kun alger o.a. stads i
> vandet? Et klormiddel vil nok ikke være populært?

Måske kan du bruge et algemiddel til akvariet. Prøv at spørge i den lokale
dyrehandel.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 24-10-02 22:36

Jeg mener at du kan bruge blåsten, købes hos materialisten eller apoteket,
må ikke bruges til bassiner med fisk, men andre dyregrupper skulle det være
uskadelig overfor. Der skal kun bruges ganske, ganske lidt, men forhør dig,
hvor du køber det!

Thorleif