P4PE
Fra : Michael Holm

Dato : 22-10-02 07:16

Jeg har nu kørt med min P4PE i omkring en uge, og det sparker stadig røv.

Jeg har overklokket min 2.4P4 til 2.7 (18x150) og rammen kører 375Mhz. Jeg
blev nød til at køre 2.5-2-2-6 på rammen (Samsung PC2700, 2x512meg) men
båndbredden til RAM er omkring 2800 kb/sek,

Jeg har haft to problemer med botherboarded:

1) power monitoren (både bios og asus probe) påstår at min 3.3V ligger på
3.7V. Nogle gange svinger den ned til 3.4 eller derimellem.

2) Jeg slukkede for LAN og Firewire i bios, og da jeg ville tænde Firewire
controlleren igen, var den ikke i bios mere. Jeg endte med at flashe bios
for at få den tilbage.

Ellers et fedt board.

--Michael

Fra : Uni Bull

Dato : 23-10-02 13:35

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> wrote in message

> Jeg har haft to problemer med botherboarded:
>
> 1) power monitoren (både bios og asus probe) påstår at min 3.3V ligger på
> 3.7V. Nogle gange svinger den ned til 3.4 eller derimellem.

Der er andre der har nævnt noget lignende.
Jeg har til gengæld oplevet den pudsighed, at min CPU-temp tilsyneladende er
steget fra ca. 30gr til ca. 44gr idle efter jeg har monteret CPU'en i P4PE
istedet
for P4S8X - any ideas??
--
Uni Bull
København K

Fra : Michael Holm

Dato : 22-10-02 19:33

De nye bios'er måler vist nok temperaturen med en diode som er indbygget i
processoren, hvor den før i tiden blev målt af en diode uden for
processoren, som derfor ikke havde god kontakt til processoren, og målte
lavere temperatur.

--Mic

Fra : Uni Bull

Dato : 23-10-02 22:04

> [...]
> processoren, hvor den før i tiden blev målt af en diode uden for
> processoren, som derfor ikke havde god kontakt til processoren, og målte

Nuvel, men både P4S8X og P4PE er helt nye boards...

Det kan jo være jeg ikke har fået den monteret præcist nok - hvilket jeg nu
ikke
helt kan forstå... (Swiftech MCX478)

Ikke andre der har prøvet/oplevet noget lignende?

Fra : Frontier

Dato : 25-10-02 20:09

Hejsa :)

On Wed, 23 Oct 2002 23:03:43 +0200, "Uni Bull" <sorry@nojoy.here>
wrote:

> [...]
>ikke
>helt kan forstå... (Swiftech MCX478)
>
>Ikke andre der har prøvet/oplevet noget lignende?

Kører selv med P4PE, hvor jeg har en 2.53 GHz P4 kørende. Den kører
fra 45 til 60 grader, alt efter belastningen. Medal of honor får den
ikke over 55, mens DivX-encoding får den over 60

Det skal dog nævnes at jeg har monteret alt i et NoiseControl kabinet,
som er dobbelt lydisoleret (og derfor ikke har siderne på kabinettet
til t køle luften ned). Dog har jeg monteret 3 x 12 DB(a) 80 mm. Pabst
kabinetblæsere til at skabe lidt flow.

CPU'en har en Swiftech 4000b monteret - som igen har en 30 DB(a)
Thermaltake kabinetblæser monteret. Ved monteringen blev der anvendt
Artic silver 3 - men ikke mere end at CPU'en først fik en bunke - som
så blev skrabet af med et kreditkort.

Hvis nogen har et godt og STILLE forslag (ikke vandkøling) til hvordan
man får temp'en længere ned, vil jeg gerne høre om det?

Mvh:
Klaus Jakobsen

Fra : Uni Bull

Dato : 26-10-02 00:36

Frontier wrote:
> Kører selv med P4PE, hvor jeg har en 2.53 GHz P4 kørende. Den kører
> fra 45 til 60 grader, alt efter belastningen. Medal of honor får den
> ikke over 55, mens DivX-encoding får den over 60

Ok - så skal jeg nok ikke pive!

> [...]
> som er dobbelt lydisoleret (og derfor ikke har siderne på kabinettet
> til t køle luften ned). Dog har jeg monteret 3 x 12 DB(a) 80 mm. Pabst

AOpen HX08, med blygummi. Grafikkortet (GF4) er uden blæser og
jeg har kun en 8412NGML til at suge lidt luft igennem kabinettet så.....

Swiftech MCX478 med 8412NGML@7V

> Hvis nogen har et godt og STILLE forslag (ikke vandkøling) til hvordan
> man får temp'en længere ned, vil jeg gerne høre om det?

Du får ikke temp. længere ned med mit forslag, men du kan se det på neden-
stående... og det er altså blevet *ret* stille efterhånden! Jeg ved i hvert
fald ikke
hvad jeg skal finde på som det næste (ud over Barracuda IV)

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-10-02 06:12

Frontier wrote:

> Kører selv med P4PE, hvor jeg har en 2.53 GHz P4 kørende. Den kører
> fra 45 til 60 grader, alt efter belastningen. Medal of honor får den
> ikke over 55, mens DivX-encoding får den over 60

Hvor mange frames/s encoder den med?

Fra : Frontier

Dato : 29-10-02 23:36

Hejsa

On Mon, 28 Oct 2002 06:12:00 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Hvor mange frames/s encoder den med?

Varirer, da jeg tit og ofte anvender filtre etc. for at forbedre
billedkvaliteten. Men det kan svinge fra 20 til 100...

/Frontier