Afvikle perlscript i asp
Fra : Lotte M

Dato : 22-10-02 23:06

Jeg er asp-newbie og skal så småt til at ændre mine shtml-sider
til asp.

Hidtil har jeg indsat menuer med ssi include virtual, som jeg har
konstateret også fungerer i asp, men jeg har en gæstebog - et
perlscript - som jeg gerne vil kunne afvikle - kan det lade sig gøre?

Findes der en exec cgi (ssi) på asp'sk?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-10-02 07:31

Som svar på skriblerier nedfældet af Lotte M :

> Jeg er asp-newbie og skal så småt til at ændre mine shtml-sider
> til asp.

Så er du kommet til det rette sted

> Hidtil har jeg indsat menuer med ssi include virtual, som jeg har
> konstateret også fungerer i asp, men jeg har en gæstebog - et
> perlscript - som jeg gerne vil kunne afvikle - kan det lade sig gøre?

Jeps - fx ActivePerl
http://www.activestate.com/

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-10-02 08:01

"Lotte M" <lotte_m@mail.stofanet.dk> wrote
> Jeg er asp-newbie og skal så småt til at ændre mine shtml-sider
> til asp.

Velkommen i gruppen.

> [...]
> konstateret også fungerer i asp, men jeg har en gæstebog - et
> perlscript - som jeg gerne vil kunne afvikle - kan det lade sig gøre?

Hvis den server din hjemmeside ligger på understøtter CGI m. Perl så gør du
bare som du plejer. Brugen af ASP udelukker ikke brugen af SSI, derfor kan
du bare fortsætte med at sætte dit forum ind som du har gjort hidtil.

--
Jakob Andersen

Fra : Lotte M

Dato : 23-10-02 13:45

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev

> Velkommen i gruppen.

Tak

> [...]
> bare som du plejer. Brugen af ASP udelukker ikke brugen af SSI, derfor kan
> du bare fortsætte med at sætte dit forum ind som du har gjort hidtil.

Hmm, det var akkurat det jeg forsøgte.

http://www.lotte-m.dk/test.asp

Hvad mon jeg gør forkert?
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-10-02 14:38

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote
> Hmm, det var akkurat det jeg forsøgte.
>
> http://www.lotte-m.dk/test.asp
>
> Hvad mon jeg gør forkert?

Ikke noget, det ser rigtigt nok ud for mig.

Prøv evt. at spørge i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside hvor SSI
faktisk hører hjemme og husk at gøre opmærksom på at filen slutter på .asp"
og det kører på en apache server.

Jeg håber de kan hjælpe dig derovre, jeg er lidt blank for ideér.

--
Jakob Andersen