TRÅDLØST NETVÆRK
Fra : Ulrik Nyeland

Dato : 22-10-02 21:54

Jeg har en 5 ports switch, en trådløs accespoint (wisecom), en Cisco 677
router og et D-link wireless cardbus Adapter til min bærbar.
Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan de skal forbindes. Jeg
ønsker at kunne komme på nettet og tjekke mail via min bærbar.
Me venlig hilsen Ulrik Nyeland

Fra : Mads Bahrt

Dato : 23-10-02 04:55

Ulrik Nyeland wrote:
> [...]
> Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan de skal forbindes. Jeg
> ønsker at kunne komme på nettet og tjekke mail via min bærbar.

Hej Ulrik

Umiddelbart vil jeg mene:

Internet

| (Tele/ISDN/ADSL/kabeltv)

---------------
| Cisco 677 |
---------------

--------------- ---------------------------
| Switch |-----| Evt. stationær(e) comp. |
--------------- ---------------------------

| (Netværkskabel)

----------------
| Accesspoint |
Z Z
Z (Radiobølger)
Z Z
| Bærbar med trådløst netkort |
-------------------------------

Hvis du ikke har nogle stationære kan du smide switchen væk

Hvis Accespointet har indbygget router vil det muligvis kunne opstilles som:
Internet

| (Tele/ISDN/ADSL/kabeltv)

------------------------ z -------------------------------
| Accesspoint m router | z z | Bærbar med trådløst netkort |
------------------------ z -------------------------------

| (Netværkskabel)

--------------- ---------------------------
| Switch |-----| Evt. stationær(e) comp. |
--------------- ---------------------------

Hvis dette er tilfældet skal du være opmærksom på at routeren i
accesspointet nok skal sættes op. Hvis du lejer Cisco677'eren kan du
levere den tilbage og spare lejen.

Hvis Accesspointet både har Switch og router indbygget vil du kunne
sætte det således op:

Internet

------------------------

| (Netværkskabel)

---------------------------
| Evt. stationær(e) comp. |

Beskriv evt. lidt nærmere præcist hvilke produkter du har...

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-10-02 07:38

"Ulrik Nyeland" <ulrik.nyeland@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan de skal forbindes. Jeg
> ønsker at kunne komme på nettet og tjekke mail via min bærbar.

Tja, du skal også bruge en internetforbindelse, har du det? Hvis ja
hvilken?

/Brian