Isolering af værktøjsskab
Fra : Claus Thorup

Dato : 22-10-02 17:02

Hej,
Mit værksted er desværre ikke isoleret, hvorfor jeg påtænker at lave et
"walk-in" værktøjsskab, da værktøjet ruster i frostvejr. Elektriske maskiner
har heller ikke godt af fugtigt- og frostvejr. Skal jeg isolere væggene med
flamingo eller Rockwool. Uanset skal det vel beklædes med træplader? Hvordan
laver jeg døren/e, så skabet er tæt, så jeg med god samvittighed kan lade
værktøjet overnatte ude. Der er i øvrigt alm. betonfliser på gulvet.
Håber nogen har idéen.
Hilsen
Claus

Fra : Thïngmand

Dato : 23-10-02 08:24

> Mit værksted er desværre ikke isoleret, hvorfor jeg påtænker at lave et
> "walk-in" værktøjsskab, da værktøjet ruster i frostvejr.

Er der ikke varme i værkstedet (eller skabet) vil der blive frost og fugt på
et tidspunkt - det tager bare lidt længere tid at køle ned...

Fra : jfo

Dato : 23-10-02 11:39

Jeps. Man kan jo heller ikke koge et eg ved blot at stille en tophue over,
vel ?

Fra : Ole Jensen

Dato : 23-10-02 13:42

Thïngmand wrote:

> Er der ikke varme i værkstedet (eller skabet) vil der blive frost og fugt på
> et tidspunkt - det tager bare lidt længere tid at køle ned...

Men hvis du laver et lukket skab, så kan du jo sætte en fugtsamler
derind. Det er noget med et net med kemikalier man hænger op over en
spand. Så opsuger det fugten, som så drypper ned i spanden.
Kan købes hos bl.a. Matas og i byggemarkeder.
Om det er nok til at holde fugten væk ved jeg ikke, men det kan da holde
den værste fugt væk.

En anden ide kunne være at sætte en lille el-radiator op i skabet. Hvis
det er isoleret, er det vel begrænset hvad der skal bruges af strøm.

Ole-J

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 24-10-02 08:42

"Ole Jensen" <o-jensen@inet.uni2.dk> wrote in message

> En anden ide kunne være at sætte en lille el-radiator op i skabet. Hvis
> det er isoleret, er det vel begrænset hvad der skal bruges af strøm.

Eller at montere en lille lampe i skabet, 15-25W vil jeg tro er nok til at
holde det fugt frit, evt. kan du også montere en termo-kontakt. Men husk at
hvis du vil holde hele skabet 'opvarmet' skal luften kunne cirkulere. Evt.
kan du bore huller i hylderne eller montere så der er et mellemrum mellem
hylde/bagvæg og hylde/skabslåge.