Animeret menu
Fra : Henrik Sass Krag

Dato : 22-10-02 13:23

Hej i gruppen,

Jeg skal lave en menu i flash. Selve menuen er en animation og når musen
kører henover menuen skal den skifte til at vise nogle menupunkter. Det
kan jeg også fint få til at virke.

Mit problem er, når jeg sætter musen henover menuen udføres skiftet
øjeblikkeligt. Jeg vil gerne have, at det først skal ske, når den lille
animation, som kører i et loop på 1 sekund, skal køre færdig og SÅ sker
skiftet, da det skal passe med at mouseOver-effekten også er en kort
animation, som kører i kontinuitet til den første animation (håber ikke,
det var for indviklet forklaret ).

Er der nogen, der har nogle bud?

Hilsen Henrik.

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-10-02 18:27

>Jeg skal lave en menu i flash. Selve menuen er en animation og når musen
>kører henover menuen skal den skifte til at vise nogle menupunkter. Det
>kan jeg også fint få til at virke.

godt så :)

> [...]
>skiftet, da det skal passe med at mouseOver-effekten også er en kort
>animation, som kører i kontinuitet til den første animation (håber ikke,

det var lidt indviklet, men tror jeg fatter pointen.. ehm.. og mit bud
lyder på: variabler :)

dvs, når du kører musen henover et menupunkt, er det bare en normal
rollover effekt.. intet nikumdik her..

når du klikker på en knap sætter du en variabel - f.eks.
valg=menupunkt2 - og i slutningen af din knapanimation skal du lave en
if sætning.. som siger noget a la

if (valg!=""){[
det-som-der-nu-åbner-menuen
}

og i slutningen af din undermenuanimation skal du unsette variablen
'valg'..

lyder det fornuftigt og overskueligt?

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 22-10-02 18:34

Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> wrote:

> lyder det fornuftigt og overskueligt?
>
> Kind regards
Tjoeh, jeg synes det lyder helt fornuftigt... -men pokker ha' dig, Bo!
>:-0
Du er så hurtig på aftrækkeren, og du svarer før man (ihvertfald jeg)
når at læse spørgsmålet en gang til...
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 22-10-02 18:30

Henrik Sass Krag <u020171@daimi.au.dk> wrote:

> Jeg skal lave en menu i flash. Selve menuen er en animation og når musen
> kører henover menuen skal den skifte til at vise nogle menupunkter. Det
> kan jeg også fint få til at virke.

Har du lavet den som en knap eller som et movieclip? Det lyder som om,
at du har lavet en knap?

> [...]
> skiftet, da det skal passe med at mouseOver-effekten også er en kort
> animation, som kører i kontinuitet til den første animation (håber ikke,

Jeg ville (i et movieclip "med det hele i") enten undersøge MouseOver i
animationens sidste frame. Hvis ikke, så loop tilbage, hvis, så vis
menuen. Eller jeg ville vha. en variabel registrere, hvorvidt der på et
tidspunkt var mouseOver (og måske nok registrere mouseOut o.l.).

Der er nok smartere måder at gøre det på, men det var et bud.

Noget helt andet: er det en hensigtsmæssig navigation? På et sekund kan
brugeren nå vidt omkring med musen. Hvis der er andet interaktivt på
siden, kan der ske meget med sådanne forsinkede "muligheder".

Poul Skovmand Thingholm