hvad er Musens livret?
Fra : Mick

Dato : 22-10-02 11:01

hej

Et hurtigt spørgsmål.

hvad skal jeg putte i mine musse fælder?? så musene bider på??

Mick

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-10-02 13:08

Mick wrote:

> hej
>
> Et hurtigt spørgsmål.
>
> hvad skal jeg putte i mine musse fælder?? så musene bider på??
>
> Mick

Hej

Jeg bruger for det meste et lille stykke æble. Jeg har også med stor
succes brugt jordnødder af samme slags som jeg fodrer fugle med.

Ole-J

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 22-10-02 17:53

mick@adslhome.dk (Mick) wrote in

> hej
>
> Et hurtigt spørgsmål.
>
> hvad skal jeg putte i mine musse fælder?? så musene bider på??
>
> Mick

Jeg har haft stor succes med rosiner

mvh
Lars

Fra : Jan Ernbro

Dato : 22-10-02 19:11

jeg har haft stort help med brød hvorpå der er et par dråber mandel essens
!! duften nærmest lokker musen til

Jan

Fra : Lars

Dato : 22-10-02 19:10

"Mick" <mick@adslhome.dk> wrote in message
> hej
>
> Et hurtigt spørgsmål.
>
> hvad skal jeg putte i mine musse fælder?? så musene bider på??

Ifølge min kone er det chokolade eller spegepølse.

/Lars

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-10-02 22:23

Mick wrote:

> hej
>
> Et hurtigt spørgsmål.
>
> hvad skal jeg putte i mine musse fælder?? så musene bider på??

I gemle dage brugte man et stykke flæsk som man lige havde svedet over et lys

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 22-10-02 22:08

Hej Mick

Jeg har brugt valnødder med held
De små traditionelle træ fælder er rigtig elendige,
og slår ikke altid musen ihjel.
Man kan få nogle moderne i grøn plastik til en 50'er som aldrig svigter.

Fra : Mick

Dato : 23-10-02 10:12

Tak for svarene..

Jeg prøver mig lidt frem med de forskellige forslag..

Mick

Fra : Lasse Trudslev

Dato : 23-10-02 04:18

> [...]
> hej
>
> Et hurtigt spørgsmål.
>
> hvad skal jeg putte i mine musse fælder?? så musene bider på??

Heisa,

Har hjulpet med at bekæmpe mus hos en bekendt, og spegepølse er alletides!

Mvh Lasse

Fra : Calle.

Dato : 23-10-02 13:37

Mick wrote:
> hej
>
> Et hurtigt spørgsmål.
>
> hvad skal jeg putte i mine musse fælder?? så musene bider på??
>
> Mick

Spegepølse, det holder sig også længere, da det er røget

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Nette

Dato : 23-10-02 17:45

"Mick" wrote
> hvad skal jeg putte i mine musse fælder?? så musene bider på??

Klart en eller anden røget pølse, hvsi du spørger mig

Nette

Fra : Mikael Sode

Dato : 27-10-02 00:53

Øv jeg havde lige glemt at tjekke fælden,(1 dag)
den var klappet og havde taget en mus, men der
var kun 1/3 del tilbage af den, de andre mus havde
ædt den (bvadr)
Summasumarum
It takes a mouse to chatch a mouse............

Mikael

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-10-02 12:53

Mikael Sode <blabla-sode@sport.dk> skrev i en
> [...]
> ædt den (bvadr)
> Summasumarum
> It takes a mouse to chatch a mouse............

Du er lovbryder ved ikke at checke fælden hver dag! Der kan faktisk sidde en
mus fast uden at være helt død. Jeg skal igen reklamere for den type fælde
hvor musen må løfte op for at komme ind til godbidderne (hullet er netop for
lille). Lokkemaden kan være lidt vildfugleblanding der altid er frisk. Musen
kan kun løfte op ved at stå helt rigtigt foran fælden, og den får klappen
helt præcist i nakken, ligesom dens salige slægtninge udi mange generationer
har fået det. På grund af det præcise slag kan også større halsbåndmus tages
med denne fælde. Det er absolut ikke tilfældet med træfælderne og
tilsvarende svage fælder med mulighed for forkert slag. De burde forbydes
nu, der findes noget bedre. Halsbåndmus tages også med træ-rottefælder hvis
man fletter lidt med ståltråd henover, så musen ikke kan rammes forkert.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Astrid nielsen

Dato : 02-11-02 00:01

Vi har altid en smule havregryn liggende på loftet. Hvis det forsvinder, ved
vi, at der er mus, og så sætter vi fælden. Det en en gammeldags type, hvor
musen skal løfte et buet gitter for at komme ind til maden ( igen
havregryn). Så skal fælden tjekkes morgen og aften, der er altid hurtig
gevinst. Den fangne mus, hældes ud af fælden ude i gården, efter at vi har
tilkaldt huskatten. Haps!

Vi brugen havregryn, da det hverken mugner, lugter eller laver pletter.

Venlig hilsen
Astrid Vest