skalbelon i css
Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 22-10-02 07:31

Hej i gruppen.
Jeg skal lave en forenings side, og jeg har tænkt mig at tekst og
billeder skal være på midten.
I begge sider og i toppen skal der være en farvet kant (ramme),
med link til andre sider i venstre side.

Jeg kan bare ikke lave sådan en ramme, der er også problem med at
lave link så de stå i kantrammen.

Er der nogen der lige har et par ideer tol en løsning.

Hilsen Bengt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 22-10-02 14:56

"Bengt Wendt Sørensen" skrev bla.

http://www.glish.com/css/7.asp

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 24-10-02 20:12

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Bengt Wendt Sørensen" skrev bla.
>

> http://www.glish.com/css/7.asp

Ja det er jo til at finde ud af, men hvis man nu vil have rammer ned i
begge sider selv om der ikke står noget i dem.
De skal følge teksten/billederne i midt siden??

Venligst Bengt

Fra : jopa

Dato : 25-10-02 00:12

"Bengt Wendt Sørensen"skrev bla.
> Ja det er jo til at finde ud af, men hvis man nu vil have rammer ned i
> begge sider selv om der ikke står noget i dem.
> De skal følge teksten/billederne i midt siden??

Øhmm så fjerner du indholdet og definerer farver/størrelser på <div> (
rammerne) i dit CSS.
Du kan jo angive både bredde og højde på det du kalder rammerne, smat
definere farven evt bruge grafik som du smider i som bg
Håber jeg har forstået dig

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 26-10-02 11:56

> [...]
> Du kan jo angive både bredde og højde på det du kalder rammerne, smat
> definere farven evt bruge grafik som du smider i som bg

Det har du, men måske er jeg ikke god til at formulere mit spørgsmål
Nu har jeg fået lavet en rimelig løsning.
Mange tak for hjælpen
Bengt