Response.Redirect Delay ?
Fra : Nederbasse

Dato : 21-10-02 20:35

Hej
Kan man lave noget med at redirecte egter et antal sekunder ?

Lars

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-10-02 20:42

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote
> Kan man lave noget med at redirecte egter et antal sekunder ?

Du kan manualt tilføje en Refresh header, nedenstående er et eksempel hvor
der efter 5 sekunder viderestilles til http://www.google.com :

Response.AddHeader("Refresh", "5;URL=http://www.google.com");

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 21-10-02 21:14

> Du kan manualt tilføje en Refresh header, nedenstående er et eksempel hvor
> der efter 5 sekunder viderestilles til http://www.google.com :
>
> Response.AddHeader("Refresh", "5;URL=http://www.google.com");

Kan sådan en fætter sættes i en IF .... THEN ting, eller skal den ligge i
toppen af koden?

Kasper K
Som gør hvad han kan for at overholde retningslinierne for usenet
Fjern det der skal FJERNES hvis du sender en mail til mig

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-10-02 21:50

Kasper Katzmann escribió / skrev

> Kan sådan en fætter sættes i en IF .... THEN ting, eller skal den
> ligge i toppen af koden?

Det kan sagtens sættes ind i en if then, ganske ligesom
response.redirect.

--
Ahora puedes ganar un DVD portátil en www.intercambiodvd.com

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-10-02 21:54

Lars Hoffmann wrote :

> Ahora puedes ganar un DVD portátil en www.intercambiodvd.com

også hvis man bor i .dk ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-10-02 22:05

Jesper Stocholm escribió / skrev

> ogs† hvis man bor i .dk ?

hehe, ja så kan jeg desværre ikke hjælpe Jeg glemmer af og til at
klippe min .sig væk når jeg skriver i .dk grupperne.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-10-02 22:13

Lars Hoffmann wrote :

> Jesper Stocholm escribió / skrev

> hehe, ja så kan jeg desværre ikke hjælpe Jeg glemmer af og til at
> klippe min .sig væk når jeg skriver i .dk grupperne.

fair nok ... pero que es un "portátil" ... esa palabra no es en mí
diccionario ...

* dæwlens så lang tid det er siden jeg har skrevet spansk sidst ... *

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-10-02 22:25

Jesper Stocholm escribió / skrev

> fair nok ... pero que es un "port til" ... esa palabra no es en m¡
> diccionario ...

Cuando algo es portátil, es porque que es tan ligero que se puede sin
esfuerzo transportarlo a donde quieres. Tambén conoces sin duda los
ordenadores portátiles.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Nederbasse

Dato : 22-10-02 17:55

> Cuando algo es portátil, es porque que es tan ligero que se puede sin
> esfuerzo transportarlo a donde quieres. Tambén conoces sin duda los
> [...]

Og ?

Lars

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-02 18:11

Lars Hoffmann wrote :

> Jesper Stocholm escribió / skrev

> Cuando algo es portátil, es porque que es tan ligero que se puede sin
> esfuerzo transportarlo a donde quieres. Tambén conoces sin duda los
> ordenadores portátiles.

det var det jeg anede ... men hvilket formål har en bærbar DVD-afspiller ?
At man kan løbe en tur på 1000 timer med dertil hørende musik på DVD
afspilleren ?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-02 18:40

Jesper Stocholm escribió / skrev

> det var det jeg anede ... men hvilket form†l har en
b‘rbar
> DVD-afspiller ? At man kan l›be en tur p† 1000
timer med dertil
> h›rende musik p† DVD afspilleren ?

Du kan have den med på rejser, slæbe den med over til
en kammerat der ikke har DVD og den fylder intet i en
lille lejlighed.
Vil du vise dine feriebilleder til hele familien på
en gang, brænder du dem ned på en CD og slæber
cd+barbar dvdafspiller med på familiebesøg.
Blærerøvsfaktoreren ved den er også ret høj.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
FUT: dk.teknik.tv+video (ellers bliver vi nok
upopulære)

Fra : Chrisser

Dato : 22-10-02 07:33

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan manualt tilføje en Refresh header, nedenstående er et eksempel hvor
> der efter 5 sekunder viderestilles til http://www.google.com :
>
> Response.AddHeader("Refresh", "5;URL=http://www.google.com");

Jeg har lige et spørgsmål til denne metode, jeg så på et problem som en
herinde havde, hans indkøbskurv opdaterede nogle gange ikke rigtigt. Han
brugte denne metode i toppen af sin side, og nedenunder opdaterede han
kurven imens.

1) Kan det i det hele taget lade sig gøre at lave noget i de definerede
sekunder ?
2) Hvad nu hvis koden ikke er færdig når sekunderne er gået, refresher den
så alligevel ?

- jeg er bare nysgerrig da jeg aldrig har brugt den selv...

MVH
Chrisser

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-02 09:24

Chrisser wrote :

> [...]
> opdaterede han kurven imens.
>
> 1) Kan det i det hele taget lade sig gøre at lave noget i de

det mener jeg ikke.

> 2) Hvad nu hvis koden ikke er færdig når sekunderne er gået, refresher
> den så alligevel ?

det er ikke serveren, der viderestiller - men derimod browseren.
Browseren viderestiller på baggrund af informationer der sendes i
headeren. Disse informationer sendes først fra ASP, når al koden er
færdigafviklet, så derfor tror jeg ikke, at du kan lave andet end at
hente en kop kaffe imens din browser venter ...

Fra : Chrisser

Dato : 22-10-02 09:29

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> færdigafviklet, så derfor tror jeg ikke, at du kan lave andet end at
> hente en kop kaffe imens din browser venter ...

Ok, tak for svaret

Chrisser

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-02 09:50

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> escribió

> [...]
at
> hente en kop kaffe imens din browser venter ...

En anden ulempe er at den slags borwser redirects kan anuleres af
cliente.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-02 09:57

Lars Hoffmann wrote :

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> escribió

> En anden ulempe er at den slags borwser redirects kan anuleres af
> cliente.

er der eksempler på, at dette kan sættes op i en browser ? IE har mulighed
for at stoppe det - men det er kun META-refresh og ikke, hvis det sendes
direkte i headeren.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-02 11:58

> [...]

mulighed
> for at stoppe det - men det er kun META-refresh og ikke, hvis det

Jeg antog at det virkede paa begge dele.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-10-02 14:21

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
> Jeg antog at det virkede paa begge dele.

Ligegyldig om det virker eller ej er det _altid_ en god ide at lave et link
på den "viderestillende" side til den nye side hvis det skulle glippe, jeg
har haft problemer med at headeren ikke accepteres når siden indlæses fra
historyen.

--
Jakob Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 22-10-02 09:56

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> escribió
>

> En anden ulempe er at den slags borwser redirects kan anuleres af
> cliente.

Ja brugeren kan jo selvfølgelig bare gå et andet sted hen hvis ventetiden
bliver for lang, men det er vel altid vilkårene...

Chrisser

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-02 11:21

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> escribió

> Ja brugeren kan jo selvfølgelig bare gå et andet sted hen hvis
ventetiden
> bliver for lang, men det er vel altid vilkårene...

Det er ikke det jeg mener. I de fleste browsere kan man indstille det
saaledes at redirect headeren bliver fuldstaendigt ignoreret.
MEd venlig hilsen
LARs Hoffmann

Fra : Chrisser

Dato : 22-10-02 11:35

> Det er ikke det jeg mener. I de fleste browsere kan man indstille det
> saaledes at redirect headeren bliver fuldstaendigt ignoreret.
> MEd venlig hilsen
> LARs Hoffmann

Nå, på den måde...
Hvuffu skulle man så gøre det ?

Chrisser

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-02 14:37

Chrisser wrote :

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Hvuffu skulle man så gøre det ?

det er jo ikke alle steder på Internet, der opfører sig lige pænt. Fx er
der indholdsmæssige områder af Internet, hvor det vrimler med popup-
vinduer og lignende. Hvis man besøger nogle af disse, så vil man opleve,
at den side man klikker hen til blot viderestiller til en række andre
sider - der hver åbner x vinduer på din PC.

Fra : Chrisser

Dato : 22-10-02 14:48

> [...]
> at den side man klikker hen til blot viderestiller til en række andre
> sider - der hver åbner x vinduer på din PC.

Ok, tak for info, det er faktisk død irriterende at rende ind i sådan en
side, så hvis det kan hindre nogle af dem i at gøre deres arbejde kan det jo
være grund nok til denne indstilling...

Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-02 14:46

Jesper Stocholm skrev:

> det er jo ikke alle steder på Internet, der opfører sig lige
> pænt. Fx er der indholdsmæssige områder af Internet, hvor det
> vrimler med popup- vinduer og lignende.

Er det så ikke mere hensigtsmæssigt at blokere for popup-vinduerne?

Jeg er enig i at viderestillinger godt kan være et problem - men
hvis der viderestilles fra én side til en anden får man vel
sjældent noget ud af at blive på den første. Der er som regel en
grund til at der viderestilles.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-02 14:52

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> [...]
> hvis der viderestilles fra én side til en anden får man vel
> sjældent noget ud af at blive på den første. Der er som regel en

det har vel noget at gøre med god skik og opførsel. Forestil dig, at
jeg har følgende link på min hjemmeside:

og jeg på bt.aspx-siden har META-koden:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=http://www.sidemedmasserafpopupvinduer.dk/">

Så vil jeg sige, at man snyder brugerne til at gå til en side, som
man måske slet ikke har interesse i at gå til.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-02 16:05

Jesper Stocholm skrev:

> det har vel noget at gøre med god skik og opførsel. Forestil
> dig, at jeg har følgende link på min hjemmeside:

[snip - eksempel på misbrug]

> Så vil jeg sige, at man snyder brugerne til at gå til en side,
> som man måske slet ikke har interesse i at gå til.

Det er naturligvis muligt at gøre sådan. Men min pointe er at hvis
man blokerer for popupvinduerne så er skaden ikke større end hvis
man har blokeret for selve viderestillingen. Hvis jeg går ind på
din bt-side uden at have tilladt viderestillinger kan jeg ikke vide
om den side indstillingen blokerer er en normal side eller om det
er en gang reklamehurlumhej. Hvis jeg i stedet har blokeret popup-
vinduer kan jeg se én side ad gangen og selv afgøre om det er sider
jeg gerne vil se eller ej.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-10-02 16:27

> [...]
> er en gang reklamehurlumhej. Hvis jeg i stedet har blokeret popup-
> vinduer kan jeg se én side ad gangen og selv afgøre om det er sider

det har du ret i ... grunden til at jeg specielt hæftede mig ved dette
er, at min foretrukne browser (IE6) ikke giver mulighed for at stoppe
popup-vinduer - men "kun" meta-refresh.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-10-02 20:44

Nederbasse wrote :

> Hej
> Kan man lave noget med at redirecte egter et antal sekunder ?

Du skal bruge Response.Addheader til det. Søg evt her i gruppen på
google [1] efter det. Det er af og til noget, der kommer op. Måske var
det noget at tage dette med i FAQ'en ?

[1]
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&q=response.addheader&meta=group%3Ddk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Nederbasse

Dato : 21-10-02 21:13

> [...]
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&q=response.addheader
&meta=group%3Ddk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Er der ikke noiget med Delay ?
Eller husker jeg helt forkert ?
Lars

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-10-02 21:16

Nederbasse wrote :

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der ikke noiget med Delay ?
> Eller husker jeg helt forkert ?

nu ved jeg jo ikke, hvad du husker på, men hvis du gerne vil viderestille
til en ny side efter nogle sekunder, så skal du bruge den metode Jakob og
jeg skrev til dig.

Fra : N9

Dato : 21-10-02 21:12

findes der ikke en fuktion som hedder wait???

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 21-10-02 21:32

> findes der ikke en fuktion som hedder wait???

Det er brugerens browser, der skal vente et par sekunder med at hente en ny
side og derfor bruges den nævnte metode. Hvis man satte serveren til at
vente 2 sekunder på en asp-side, ville den ikke lave andet imens og dermed
ville det være spild af dyrebar processortid.

Kim

--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·